عباس موسایی، سخنگوی دفتر سیاسی حزب توسعه ملی گفت: بحث و بررسی پیرامون سند آموزشی که اخیرا توسط جمعی از نخبگان و صاحبنظران و با مقدمه ی آقای خاتمی انتشار یافته است ، دیگر موضوع مورد بررسی در دفتر سیاسی حزب توسعه ملی بود. اعضا پس از استماع گزارش کمیسیون اجتماعی و فرهنگی حزب، پیرامون این سند، ضمن تقدیر و تشکر از تدوین کنندگان آن و جناب آقای خاتمی به خاطر توجه به مقوله مهم آموزش و پرورش، این سند را پاسخی مستدل، دغدغه مند، عالمانه به مسائل و مشکلات آموزش و پرورش کشور دانسته و ضمن دعوت از مجامع، اصناف و تشکل های فرهنگی و آموزشی و مطبوعات کشوربه تبادل نظر و گفت و گو در باره آن میخوانند.

به گزارش جماران؛ در جلسه اخیر دفتر سیاسی حزب توسعه ملی ایران اسلامی ، مسائل مهم سیاسی -اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی  روز  کشور ، مورد بحث و تبادل نظر اعضای دفتر سیاسی قرار گرفت.  

عباس موسایی، سخنگوی دفتر سیاسی حزب توسعه ملی، به عصر ما گفت: بررسی قانون برنامه ی هفتم توسعه یکی از دستورات جلسه ی اخیر دفتر سیاسی حزب بود که از جوانب مختلف مورد واکاوی قرار گرفت. به زعم اعضای دفتر سیاسی حزب توسعه ملی، توسعه ی کشور و   مقوّمات و مبانی  مفهومی  توسعه و آنچه در عرصه های علمی و نیز اصول  حکمرانی، «توسعه» شناخته می شود، حلقه ی مفقوده ی متنی است که تحت عنوان  قانون برنامه_هفتم توسعه انتشار یافته است.  

وی گفت: به طور کلی در هر برنامه پنج ساله هدف یا اهدافی تعیین میشوند که اصلیترین فعالیتها و سیاستهای کشور بر محور تحقق آن اهداف یا هدفها سامان می یابد. برنامه پنج ساله هفتم فاقد چنین هدفگذاری ای میباشد، بلکه شامل مجموعه ای از حرفهای خوب و نیز مطلوب های ایدئولوژیک جریان حاکم است که نسبت مشخصی با واقعیات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی جامعه ما ندارد. 

موسایی گفت: برای اجرای احکام مطرح شده هیچ راه حل یا جهت گیری خاصی مشخص نشده است. برای مثال در این برنامه طی پنج سال آینده رشد اقتصادی متوسط ۸ درصدی برای کشور در نظر گرفته شده است اما از لوازم دستیابی به چنین رشدی نظیر بهبود روابط با جهان، استفاده از سرمایه های خارجی جهت سرمایه گذاری در بخشهای مختلف اقتصاد کشور هیچ سخنی به میان نیامده بلکه بر اموری تأکید شده که دستیابی به چنین رشدی را عملاً غیر ممکن میسازد. 

دفتر سیاسی حزب مقرر داشت در باره این برنامه که مشکل بتوان نام آن را برنامه گذاشت، نامه ای خطاب به مجلس تهیه شود. 

وی افزود: بحث و بررسی پیرامون  سند آموزشی که اخیرا توسط  جمعی از نخبگان و صاحبنظران و با مقدمه ی آقای خاتمی انتشار یافته است ، دیگر موضوع  مورد بررسی در دفتر سیاسی حزب توسعه ملی بود. اعضا پس از استماع  گزارش  کمیسیون   اجتماعی و فرهنگی حزب، پیرامون  این سند، ضمن تقدیر و تشکر از تدوین کنندگان آن و جناب آقای خاتمی به خاطر توجه به مقوله مهم آموزش و پرورش، این سند را پاسخی مستدل، دغدغه مند، عالمانه به مسائل و مشکلات آموزش و پرورش کشور دانسته و ضمن دعوت از مجامع، اصناف و تشکل های فرهنگی و آموزشی و مطبوعات کشوربه تبادل نظر و گفت و گو در باره آن میخوانند. حزب توسعه تأسف خود را از بی توجهی مسؤلان کشور و به ویژه نهاد آموزش و پرورش کشور به این سند اعلام میدارد و این بی توجهی را محرومیت خود خواسته از دیدگاههای راه گشا و تحول آفرین در آموزش و پرورش کشور تلقی میکند. به نظر  دفتر سیاسی حزب توسعه ملی ، در فقدان  نگرش های کارشناسانه و علمی در اداره  کشور، تدوین این گونه اسناد از سوی آقای خاتمی و تبادل نظر پیرامون  آنها در عرصه عمومی می تواند به ایجاد  گفتمانی بهبودخواهانه و مخاطره گریز در حل معضلات پیچیده کشور کمک برساند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.