ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در نشست خبری تاکید کرد:

به گزارش خبرنگار جماران؛ ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه در نشست خبری امروز خود گفت:

*اولویت جمهوری اسلامی ایران در مساله فلسطین، پایان بمباران و حصر غزه و ارسال کمک های بشردوستانه به این منطقه است.

*جمهوری اسلامی ایران با آغاز تحولات اخیر ، تلاش های دیپلماتیک خود را در قالب گفت و گوهای وزیر خارجه با کشورهای اثرگذار و دارای نفوذ در این پرونده و سایر کشورهای منطقه ای و فرامنطقه ای و کشورهای دارای نفوذ در شورای امنیت از جمله چین و روسیه و رایزنی با دبیر کل سازمان ملل را آغاز کرد و این روند ادامه دارد.

*وزیر خارجه در بیروت با نماینده سازمان ملل در امور صلح خاورمیانه گفت و گو و رایزنی داشته است.

*سفر منطقه ای وزیر خارجه با محوریت پیگیری مساله فلسطین بوده است. در این سفر دیدار با رهبران گروه های مقاومت با نگاه به ضرورت پایان بخشیدن به حملات صهیونیست ها به غزه بوده است.

*رئیس جمهور از ظرفیت های دیپلماسی عالی در این پرونده استفاده کرده و تماس های خوبی با مقام های عالی برخی کشورها داشته اند. قرار شده است اجلاس شورای همکاری سازمان همکاری اسلامی در جده در سطح وزرای خارجه برگزار شود. تعداد قابل توجهی از وزرای امور خارجه کشورها برای حضور در این نشست اعلام آمادگی کردند./ جماران

*در روزهای گذشته در سطوح مختلف مواضع رسمی و علنی درباره مساله فلسطین را بیان کردیم.

*اقدام مقاومت در چارچوب حق طبیعی پاسخگویی به جنایت های رژیم صهیونیستی در سالهای اخیر در حق مردم فلسطین بوده است.

*اقدام های تحریک امیز در قبال مسجد الاقصی و ظلم در حق اسرای در بند فلسطینی قابل چشم پوشی نیست.

*متهم کردن به حماس و مقاومت بی پایه و اساس است. مقاومت فلسطین به نمایندگی از همه مردم فلسطین در جبهه مقابله با رژیم صهیونیستی قرار دارد.

*متهم کردن مقاومت به مسبب شرایط فعلی تلاش برای جابه جایی ظالم و مظلوم است.

*رژیم صهیونیستی در میدان بازی را واگذار کرده و شکست اطلاعاتی و امنیتی و نظامی را متحمل شده است. این رژیم برای جبران شکست همه توان خود را برای مقابله با شهروندان غیرنظامی فلسطین به کار گرفته است.

*در غزه شاهد ارتکاب جنایت جنگی و استفاده از سلاح های ممنوعه هستیم. محاصره غزه و ممانعت از ورود دارو و تجهیزات پزشکی توسط رژیم صهیونیستی انجام شده و با مقاومت مردم فلسطین روبرو می شود.

*شاهد اعتراض های گسترده و محکومیت اقدام های صهیونیست ها در سراسر جهان هستیم.

*ایران اعلام کرده تداوم این رویکرد وحشیانه میتواند شرایط را از کنترل خارج کند و می تواند صلح و امنیت بین المللی را با مخاطره روبه رو کند. سازمان ملل وظیفه دارد با اقدام های صهیونیست ها مقابله کند.

*جهان اسلام چشم خود را بر جنایت صهیونیستها نبسته و نمی بندد.

 

سخنگوی وزارت خارجه: دولت آمریکا باید پاسخگوی جنایت های رژیم صهیونیستی باشد

 

به گزارش خبرنگار جماران؛ ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه در نشست خبری امروز خود گفت:

گسیل ناوگان نظامی به آب های منطقه ای حمایت یک طرفه از ظالم در برابر مظلوم است.

هر طرفی از جنایت رژیم صهیونیستی در غزه حمایت کند مسئولیت بین المللی برای پاسخگویی خواهد داشت.

راهبرد رژیم صهیونیستی در منطقه ایجاد ناامنی است.

کسانی که فکر می کردند عادی سازی رابطه با این رژیم می تواند بازدارنده جنایت های این رژیم در برابر فلسطین خواهد بود می بینند که اشتباه کرده اند.

رژیم صهیونیستی از تامین امنیت خود هم ناتوان است.

تلاش برای عادی سازی رابطه با رژیم صهیونیستی تاثیری در اراده مردم فلسطین برای آزادسازی فلسطین نخواهد داشت . ملت فلسطین از هیچ اقدامی در مسیر مقاومت دریغ نخواهد کرد. اقدام مقاومتی مردم فلسطین خط بطلانی بر مسیر عادی سازی رابطه برخی با رژیم صهیونیستی بود.

جمهوری اسلامی ایران از تلاش های دیپلماتیک برای حل و فصل وضعیت موجود دریغ نخواهد کرد. در این پرونده نقش شورای امنیت سازمان ملل بسیار کلیدی است و این شورا باید به نقش خود در تامین صلح و امنیت بین المللی عمل کند.

همه نگران وضعیت غزه هستند و می دانند که اگر جنایت رژیم صهیونیستی پایان پیدا نکند دامنه تنش قابل تسری به منطقه است.

مشورتهای ایران با سایر کشورها در این زمینه همچنان ادامه دارد و امیدوار هستیم جامعه جهانی به مسئولیت خود عمل کند.

روایت طرف فرانسوی از گفت و گوی روسای جمهور به الیزه مربوط است اما ما معتقد هستیم که ریشه بحران در منطقه ، اشغالگری توسط رژیم صهیونیستی است. تا زمانی که عده ای از یک رژیم جعلی حمایت کنند بحران در منطقه ادامه خواهد داشت. فلسطین این حق را برای خود قائل است که در برابر اشغالگری مقاومت کند و ما از این حق مردم فلسطین حمایت می کنیم.

انتظار از مردم فلسطین برای عدم دفاع از خود به شکل گیری صلح و امنیت در منطقه منتهی نخواهد شد.

همه باید به ریشه بحران در خاورمیانه توجه کنند. آنها که با روایت های یکطرفه حقیقت را وارونه جلوه می دهند کمکی به تامین امنیت در منطقه نمی کنند./ جماران

 

 سخنگوی وزارت خارجه: مقاومت برای آزادسازی افراد غیرنظامی در اختیار خود آماده است

به گزارش خبرنگار جماران؛ ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه در نشست خبری امروز خود گفت:

گروه های مقاومت بارها درباره پایان حصر غزه، آزادی اسرا و عدم اقدام های تحریک آمیز در مسجد الاقصی هشدار داده بود اما طرف صهیونیستی توجه نکرد.

جامعه جهانی باید تلاش کند به جنایت صهیونیست ها در غزه پایان دهد.

تصمیم گیری درباره ادامه جنگ یا آتش بس به مردم فلسطین و گروه های مقاومت بستگی دارد.

جریان مقاومت به ما گفت که برای مدت طولانی از توان برای تداوم جنگ در میدان برخوردار است. رژیم صهیونیستی جنگ را به شهروندان غیر نظامی کشانده است. گروه های مقاومت انتظار دارند که در نشست آتی سازمان همکاری اسلامی مظلومیت مردم فلسطین به تصویر کشیده شود و روایت یکجانبه که رژیم صهیونیستی و حامیان آنها به چالش کشیده شود.

مقاومت به ما گفت که در جریان جنگ اخلاق انسانی و اسلامی را رعایت خواهد کرد و آماده است برای آزادی شهروندان غیر نظامی که در اختیار گروه مقاومت است اقداماتی را انجام دهد اما این اقدام در شرایط تداوم بمباران غزه ممکن نیست.

 

 سخنگوی وزارت خارجه: آمریکا همین الان هم با حمایت از رژیم صهیونیستی درگیر جنگ در غزه شده است

به گزارش خبرنگار جماران؛ ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه در نشست خبری امروز خود گفت:

اتهاماتی که به جمهوری اسلامی ایران درباره دخالت در عملیات طوفان الاقصی زده شده بی اساس است و مقاومت فلسطین هم اعلام کرده که ما در چارچوب دفاع از حق طبیعی خود اقدام کردیم.

درباره منابع ارزی آزاد شده ایران که در قطر است هیچ تحول جدیدی رخ نداده و در چارچوب تعیین و اعلام شده در دسترس جمهوری اسلامی است و بنا بر نیاز و تشخیص خود از آن استفاده می کنیم.

ما الان هم اعتقاد داریم که دولت ایالات متحده درگیر این جنگ از منظر نظامی شده و استقرار ناو آمریکایی در منطقه نشان دهنده این دخالت نظامی است. امریکایی ها منابع مالی گزافی را در اختیار رژیم صهیونیستی قرار داده و برخی منابع اعلام کردند که با توجه به پایان ذخایر سامانه موسوم به گنبد آهنین که در واقعیت پوشالی است آمریکا منابع موشکی جدیدی را در اختیار رژیم صهیونیستی قرار داده است.

اقدام های افراطی دولت نتانیاهو در اراضی اشغالی و غزه و کرانه باعث مقاومت فلسطین شده و تداوم این اقدام های جنایتکارانه می تواند کنترل اوضاع را از دست همه خارج کند. صهیونیستها با تداوم این وضع خود را در مقابل همه کشورهایی قرار می دهند که خود را متعهد به حمایت از مردم فلسطین می دانند. طبیعتا ملت های آزاده دنیا ساکت نخواهند ماند.

رژیم صهیونیستی باید تصمیم بگیرد که آیا می خواهد خود را در مقابل جهانیان و افکار عمومی بین المللی قرار بدهد.

ملت فلسطین در دفاع از خود دست بسته نیست و ملت های جهان هم مسئولیت انسانی و اخلاقی برای خود در حمایت از مردم مظلوم فلسطین تعریف کرده اند.

ارتکاب جنایت جنگی توسط صهیونیستها بی ثباتی و ناامنی و گسترش جنگ را به دنبال خواهد داشت که به نفع رژیم صهیونیستی و مدافعانش نخواهد بود.

 

کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه: جنگ جاری جنگ رژیم صهیونیستی علیه حماس نیست بلکه علیه مردم فلسطین است / ملت فلسطین سرزمین خود را ترک نمی کند

به گزارش خبرنگار جماران؛ ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه در نشست خبری امروز خود گفت:

در این جنگ حماس تنها نیست و گروه های مقاومت دیگری هم در کنار حماس هستند که در اصل مقاومت در برابر رژیم  با هم همراه هستند.

گروه های مقاومت در فلسطین تاکید دارند که آنچه در جریان است جنگ صهیونیست ها علیه مردم بی دفاع فلسطین است تاکید دارند که اگر رژیم صهیونیستی در حوزه نظامی وارد شود مقاومت توان رویارویی با این رژیم را دارند.

رژیم صهیونیستی هم در این جنگ و هم در گذشته از تسلیحات غیرقانونی علیه مردم فلسطین استفاده کرده است.

درباره کوچاندن اجباری، رژیم صهیونیستی تلاش می کند با بمباران  بی رویه این مسئله را در میدان عمل ایجاد کرده و میان مقاومت و مردم فلسطین تفکیک ایجاد کند و این در حالی است که در صحنه فلسطین دوگانه‌گی وجود ندارد و مقاومت برآمده از دل مردم فلسطین است.

ملت فلسطین جایی نمی رود و سرزمین خود را تخلیه نمی کند و در 7 دهه گذشته نشان داده که حاضر است هر هزینه ای را برای مقاومت در برابر اشغالگری بپذیرد./ جماران

 

سخنگوی وزارت خارجه: مقاومت فلسطین متکی بر توانمندی خود است

ایران همواره با رهبران مقاومت مشورت هایی داشته و دارد

به گزارش خبرنگار جماران؛ ناصر کنعانی ، سخنگوی وزارت خارجه در نشست خبری گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره با رهبران مقاومت در منطقه مشورت هایی داشته و دارد. در چارچوب سفر به لبنان هم با مقام های دولت و هم با دبیرکل حزب الله لبنان گفت و گوهایی انجام شد که محور آنها مساله فلسطین و پایان دادن به جنایت صهیونیست ها در غزه و کرانه باختری بود.  در این دیدارها تردیدی وجود نداشت که مقاومت فلسطین متکی بر توانمندی خود است.

مطالبه رهبران مقاومت فلسطین هم از جمهوری اسلامی ایران این بود که ایران کمک کند تا صهیونیست ها جنایت های خود علیه شهروندان غیرنظامی فلسطین را متوقف کنند. این یک مسئولیت جهانی برای همه است.

 

تکمیل می شود...

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.