اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس گفت: پایداری مردم ما و نپذیرفتن آوارگی را می ستایم و از روایات ساختگی و دروغ انتقاد می کنم.

به گزارش جماران؛ اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس، تأیید کرد که عملیات طوفان الاقصی در 7 اکتبر آغازی برای پایان دادن به اشغالگری بود.  از پایداری، شجاعت و شهامت مردم ما در غزه و دستاوردهای گردان های القسام و مقاومت فلسطین در این نبرد را تمجید میکنم.

 وی شامگاه شنبه طی سخنانی ضبط شده گفت: امروز در مقابل این عواقب هولناک شکست راهبردی که دشمن صهیونیستی در 16 مهرماه از مجاهدان گردان های عزالدین قسام متحمل شد، ایستاده ایم. زلزله بزرگ و طنین انداز در قلب رژیم صهیونیستی که حتی  در همه متحدانش پیشی گرفت.

 هنیه افزود: ما نیز امروز با عزت و سربلندی در برابر این مقاومت دلیرانه در سرزمین غزه و سراسر سرزمین فلسطین ایستاده ایم که نوشتن این تاریخ را با طوفان الاقصی آغاز کرد و آغاز واقعی را رقم زد. از حذف این اشغال از سرزمین ما، از مقدسات ما، و این مقاومتی که هر ساعت پدیدار می شود. و هر لحظه مانند ققنوس به همه جا در قلب این جنایت صهیونیست ضربه می زند. ارتش بزدلش که قادر به مقابله با این مردان دلاور و قهرمان نبود، به این قتل عام، این نسل کشی و زمین سوخته متوسل شد و سعی کرد مردم ما را در غزه آواره کند.

 رهبر جنبش با تاکید بر اینکه تمامی ابزار کشتار و ظلم اشغالگران، آثار و عواقب شکست سیاسی، نظامی، امنیتی و رسانه‌ای آن را از بین نخواهد برد، تأکید کردند: این عملیات به این جنایت، این سیاست پایان داد. و این نقشه های فاشیستی در الاقصی، در کرانه باختری، در غزه، علیه زندانیان ما و علیه فرزندان مردم فلسطین ما.

 وی با ابراز نارضایتی از حمایت آمریکا و برخی کشورهای غربی بر اساس معیارهای دوگانه، نفاق و روایت‌های دروغین و فریب‌کاری، گفت: آنها معتقدند با این حواس‌پرتی، جنگ روانی و سقوط اعلامیه ها و ... که به مردم ما می رسد، آنها را به مهاجرت و ترک سرزمین غزه سوق می دهند، اما مردم غزه ریشه دارند. به خواست خدا برای وطن خود و سرزمین اشغالی ما پس از آزادی آن.

 وی همچنین از راهپیمایی‌هایی که دیروز در غزه با تهدید بمباران و حملات هوایی برای تشویق همه جناح‌های مقاومت و گردان‌های القسام برگزار شد، تاکید کرد که در وطن و خانه‌های خود خواهند ماند، حتی اگر آنها تخریب می شوند. تا به دنیا ثابت کنیم که نه مهاجرتی از غزه، نه مهاجرتی از کرانه باختری و نه مهاجرتی دیگری وجود دارد.

 رئیس جنبش حماس همچنین موضع مصر در رد جابجایی فلسطینیان به سینا را ستود و گفت: ما نمی توانیم این را بپذیریم و مصر نمی تواند این را بپذیرد، ما به برادران خود در مصر می گوییم تصمیم ما این است که در سرزمین خود بمانیم. بنابراین تصمیم شما تصمیم ماست و با ایستادگی در مقابل طرح صهیونیستی مورد حمایت دولت آمریکا، انشاالله آن را شکست خواهیم داد.

 او همچنین تلاش برای تحریف تصویر جنبش از طریق نشر اکاذیب و کشتار زنان و کودکان را محکوم کرد.  وی گفت: این نه دین ماست و نه اخلاق ما و تاکید می کنیم که حماس غیرنظامیان، افراد مسن، زنان و کودکان را هدف قرار نمی دهد، هرچند این سیاست دشمن جنایتکار در کشتار غیرنظامیان است.

وی این سکوت جمعی در قبال کشتار غیرنظامیان در طول هشت روز و سکوت آنها در برابر تخریب خانه ها، دانشگاه ها، مدارس، مساجد، مؤسسات و تخریب زیرساخت ها را محکوم کرد.

رئیس دفتر سیاسی حماس در پایان سخنان خود با ارسال پیام تشکر و غرور به توده هایی که در جهان عرب و اسلام و آزادگان جهان در جوامع غربی برای حمایت از مردم فلسطین و مقاومت در برابر آن به میدان آمدند، پرداخت. وی همچنین از آنها خواست به این کار ادامه دهند و از حمایت مردم فلسطین دست برندارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.