نشست تخصصی «طوفان الاقصی، علل و چشم انداز آن» با هدف بررسی آخرین تحولات در فلسطین اشغالی و عملیات طوفان الاقصی صبح امروز(چهارشنبه 19 مهر ماه) با حضور نماینده جهاد اسلامی فلسطین در ایران برگزار شد.

نشست تخصصی «طوفان الاقصی، علل و چشم انداز آن» صبح امروز(چهارشنبه 19 مهر ماه) با حضور نماینده جهاد اسلامی فلسطین در ایران توسط جمعیت دفاع از ملت فلسطین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار جماران، ناصر ابو شریف، در این نشست با آروزی بهبودی مجروحان، گفت: آنچه الآن انجام می‌شود و در صحنه‌های تلویزیون می‌بینیم یک هولوکاست واقعی است و رژیم صهیونیستی انواع بمب‌های ممنوعه را استفاده می‌کند. در این هفته حجم بمباران خیلی زیاد و وحشیانه بود و یازده کشتار علیه نوار غزه انجام شد و برخی از محلات از شدت گستردگی بمباران کاملاً نابود شدند و اگر یک معیار در ذهنمان از حجم بمباران بخواهیم در نظر بگیریم مقدار سه کیلوگرم بمب به ازای هر متر مربع بر سر مردم غزه ریخته شد.

نماینده جنبش جهاد اسلامی با اشاره به اینکه در عملیات طوفان الاقصی حماس اگر قرار بود یک عکس بگیرد بیاورد، رفت و با یک آلبوم عکس آمد، تأکید کرد: وقتی سازمان ملل یک منطقه را به عنوان منطقه اشغالی اعلام می کند، دفاع از آن و مبارزه برای بازپس گیری آن مشروع است و مردم آن سرزمین حق دارند برای سرزمین خود بجنگند اما فلسطینی‌ها نه حق دارند علیه صهیونیستها تظاهرات کنند و نه با صهیونیست‌ها  بجنگند؛ چون به عنوان تروریست توسط آن ها کشته خواهند شد.

ابوشریف در خصوص ریشه عملیات طوفان الاقصی اظهار داشت: اول اینکه 72درصد فلسطینی هایی که به غزه آمدند، آوارگان سال 1948 هستند که از مناطق عسقلان و السبع آمدند و به اجبار از آنجا اخراج شدند. دوم، محاصره 17 ساله غزه است. غزه از 17 سال قبل محاصره شده و کمک‌ها به صورت قطره چکانی به طوری که مردم فقط زنده بمانند وارد این منطقه می‌شود. در مورد اوضاع اجتماعی و اقتصادی 60 درصد فلسطینی های ساکن غزه بیکار هستند و 40 درصد هم کودک و نوجوانان هستند.

وی افزود: سوم، تلاش اسرائیل برای ورود به مسجدالاقصی و الخلیل بود و صهیونیست‌ها می خواهند همین کار را در قدس انجام بدهند و بر آنها سیطره پیدا کنند. چهارم اینکه شش هزار فلسطینی در زندان‌های اسرائیلی اسیر هستند و حتی از نیازهای اولیه مثل آب و غذا محرومند.  پنجم، ظلم شهرک نشین‌های صهیونیست که از جنایتکارترین و منفورترین افراد هستند و این افراد حتی برای مسیحیان هم احترام قائل نیستند. 

 

نشست تخصصی طوفان الاقصی علل و چشم انداز

 

به گزارش خبرنگار جماران، رضا میرابیان نیز در این نشست به آینده روند این جنگ پرداخت و گفت: رژیم صهیونیستی نمی تواند وارد غزه شود و می‌خواهد با بمباران نوار غزه، طرف مقابل را به میز مذاکره بکشاند اما حماس زیر بار چنین حربه‌ای نخواهد رفت. جان کربی در آخرین اظهار نظر خود اعلام کرد که ارسال ناو هواپیمابر به نزدیکی سرزمین‌های اشغالی برای مقابله با تشدید درگیری و تأمین امنیت صهیونیست‌ها است.

این کارشناس مسائل غرب آسیا یادآور شد: بایدن رئیس جمهور آمریکا همان روز اول جنگ با مبرا دانستن ایران در عملیات طوفان الاقصی خود را آسوده خاطر کرد و گفت ایران در این عملیات نقشی نداشته است. آمریکا با رفع اتهام از ایران خواستار جلوگیری از وقوع جنگ گسترده در منطقه است چون سال آینده، در آمریکا انتخابات ریاست جمهوری پیش رو است.

وی افزود: از طرفی دیگر، بایدن برای راضی نگه داشتن لابی صهیونیست و حمایت این لابی در انتخابات سال آینده یک ناو هواپیمابر به منطقه اعزام کرد تا به کشورها هشدار دهد تا آتش جنگ گسترش پیدا نکند و رژیم صهیونیستی به راحتی بتواند به جنایت خود در غزه ادامه دهد و لازم به ذکر است اصولاً وجود ناو هواپیمابر هم هزینه بر هست و هم آمریکا نمی خواهد آسیبی به این ناوها وارد شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.