پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در دهمین همایش «غزه؛ نماد مقاومت» تشریح شد:

نقش سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در تقویت محور مقاومت

دهمین همایش «غزه؛ نماد مقاومت» به بررسی نقش سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در تقویت محور مقاومت اسلامی اختصاص یافت.

دهمین همایش «غزه؛ نماد مقاومت» با بررسی نقش سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در تقویت محور مقاومت اسلامی فلسطین، توسط جمعیت دفاع از ملت فلسطین، در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار جماران، حجت الاسلام و المسلمین محمدحسن رحیمیان، عضو هیأت امنای جمعیت دفاع از ملت فلسطین، در ابتدای این همایش با اشاره به اینکه امام خمینی(س) از سال 42 موضوع دفاع از فلسطین و مبارزه با اسرائیل را از اهداف مهم انقلاب اعلام کرد و جزو مهمترین ارکان خط امام بوده و هست، گفت: 55 سال پیش رژیم صهیونیستی در جنگ شش روزه با یک حمله ماشین جنگی سه کشور مصر، سوریه و اردن را از کار انداخت و هیچ کس هم جرأت ایستادن مقابل آن را نداشت. آن زمان را با امروز مقایسه کنید. امام مسأله فلسطین را از تنگنای عربی به فراخنای اسلامی کشاند و امروز خلف صالح ایشان مقاومت را به جایی رسانده که همان ارتش رژیم صهیونیستی 22 روز نمی تواند در برابر غزه مقاومت کند.

همایش «غزه نماد مقاومت» با بررسی نقش شهیدسلیمانی در تقویت محور مقاومت فلسطین/ محمد حسن رحیمیان

وی تأکید کرد: امروز به لطف الهی اسرائیل در بدترین شرایط است و ملت فلسطین در قله اقتدار قرار گرفته است و همچنان ادامه داده و همان طوری که مقام معظم رهبری هم بارها در سخنان خود اعلام کرده اند هر کسی در هر کجای عالم با اسرائیل مبارزه کند، ما از او حمایت می کنیم.

رحیمیان با اشاره به نقش شهید حاج قاسم سلیمانی در دفاع از ملت فلسطین، اظهار داشت: این راه همچنان ادامه دارد. امام خمینی(س) نوید داد که اسرائیل باید از صفحه روزگار محو شود. ان شاء الله همان طوری که مقام معظم رهبری نوید دادند کمتر از 25 سال آینده شاهد نابودی رژیم صهیونیستی خواهیم بود. قطعا همه توطئه های آنها به خودشان بر می گردد و پیروزی قطعی از آن راه حق و مقاومت خواهد بود.

حجت الاسلام و المسلمین میثم امرودی، رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، نیز در این همایش با بیان اینکه مقاومت سه مؤلفه دارد، تصریح کرد: انگیزه الهی رمز اول مقاومت است. مبدع جمعیت دفاع از ملت فلسطین حاج قاسم سلیمانی بود. ولی موقع ثبت گفت نامش را در هیأت مؤسس ننویسند. عملیات های بزرگی را شرکت کرد و به نظر من بزرگترین عملیاتش شهادتش بود؛ که امتی را به وحدت رساند.

همایش «غزه نماد مقاومت» با بررسی نقش شهیدسلیمانی در تقویت محور مقاومت فلسطین

وی وحدت را دومین رمز مقاومت دانست و افزود: همه ما ملت ایران و ملت مقاومت هستیم و در مقابل استکبار خواهیم ایستاد و شهادت حاج قاسم سلیمانی این رمز را رقم زد. سومین رمز مقاومت و نخ تسبیح وحدت، وجود رهبری شجاع، نترس و آگاه است؛ که پرچم مقاومت را بلند کرد.

آیت الله عباسعلی اختری، رئیس مرکز مطالعات فلسطین ریاست جمهوری، نیز در این همایش گفت: از وقتی شهید سلیمانی مسئولیت فرماندهی سپاه قدس را بر عهده گرفت در مقاومت تحولی به وجود آمد و هم از نظر گستره جغرافیایی و هم از نظر عمق و نوع، مقاومت تحول پیدا کرد. نیروهای مقاومت در لبنان امکاناتی را می خواستند و از وقتی که ایشان مسئولیت پذیرفت، روز به روز این امکانات رشد کرد و مقاومت تحولی پیدا کرد که بزرگترین افتخار جهان را در جنگ 33 روزه به نفع خودش توانست کسب کند.

همایش «غزه نماد مقاومت» با بررسی نقش شهیدسلیمانی در تقویت محور مقاومت فلسطین

وی با اشاره به اینکه برخی کشورهای عربی معتقد بودند که باید با اسرائیل کنار بیایند، ادامه داد: هنوز هم عده ای از مزدوران همین باور را دارند که بالأخره باید با اسرائیل کنار آمد. معامله قرن هم برای همین است که بتوانند فلسطینیان را به طور کامل بیرون و قدس را یهودی سازی کنند. مقام معظم رهبری هم بارها اشاره کرده اند که تمام فشارها علیه ما برای حفظ و نگهداری این غده سرطانی است. تمام خیانت هایی که ترامپ انجام می دهد هم برای این نگهداری است.

اختری با اشاره به مراسم تشییع پیکر حاج قاسم سلیمانی، تأکید کرد: اینکه اسماعیل حنیه در تشییع به طور رسمی اعلام می کند که شهید سلیمانی شهید مقاومت است، برای این است که می داند شهید سلیمانی چه کارهایی انجام داده است.

وی در در خصوص معامله قرن نیز گفت: همه دولت ها، اندیشمندان، خبرگان و آزادگان در تمام دنیا مسئولیم در برابر خیانت بزرگی که در حال اتفاق است هوشیار باشیم و به هر شکل که می توانیم بنویسم، بگوییم و مقابله کنیم تا جنایت قرن را با قدرت و عظمت مسلمانان برملا کنیم و اسرائیل نابود شود.

همایش «غزه نماد مقاومت» با بررسی نقش شهیدسلیمانی در تقویت محور مقاومت فلسطین

حسین اکبری، رئیس مرکز مطالعات مجمع جهانی بیداری اسلامی، نیز در این همایش با بیان اینکه غزه نماد مقاومت است، گفت: زمانی که سپاه قدس تأسیس شد کربلا کاملا در محاصره بود و مکه و مدینه هم به طور غیر مستقیم در محاصره آمریکا و رژیم صهیونیستی بود. اما قدس در قریب 60 سال مبارزه به نتیجه نرسیده بود و نقطه تحقیر شدن مسلمانان بود که یک میلیارد نفر مسلمان نتوانسته اند برای آزادی قدس کاری انجام دهند.

وی افزود: سردار سلیمانی با اعتقاد عمیق به اینکه باید جهان اسلام را از ذلت نجات دهیم وارد مبارزه شد و بعد از آن ملت فلسطین احساس پشت گرمی کردند و مبارزه به جای مذاکره در خط مشی فلسطینیان قرار گرفت و غزه نماد مقاومت شد. امروز خیلی از آزادگان جهان با شرکت در تشییع سردار سلیمانی نشان دادند که حامی فلسطین هستند.

اکبری با تأکید بر اینکه یک همت کوچک مسلمانان می تواند فلسطین را نجات دهد، اظهار داشت: امروز نقطه قوت دشمن تبدیل به یک نقطه ضعف شده و برای اینکه ذهن جهان را منحرف کنند یک جنایت انجام دادند. عزت جهان اسلام به نجات ملت فلسطین از سلطه صهیونیست ها است. سردار سلیمانی توانست این تفکر را نهادینه کند.

همایش «غزه نماد مقاومت» با بررسی نقش شهیدسلیمانی در تقویت محور مقاومت فلسطین/ ابو شریف

ناصر ابوشریف، نماینده جنبش جهاد اسلامی، نیز در این همایش گفت: غزه حجتی برای امت و نمونه پایداری است. دیگر کسی نمی‌ تواند عذر بیاورد و بگوید نتوانستم مقاومت کنم؛ چون مستضعف بودم. ما تا وقتی که آنها ظالم هستند می توانیم مقاومت کنیم.

وی افزود: حاج قاسم سلیمانی مسأله فلسطین را مسأله اصلی امت اسلام می ‌دانست و برای حاج قاسم قدس قبله سیاسی همه امت اسلام بود و به همین دلیل بزرگترین حامی مقاومت بود و با تمام شرایطی که غزه داشت و از شش طرف محاصره بود، توانست مقاومت را در آن بنا نهد.

ابوشریف با اشاره به معامله قرن، اظهار داشت: دشمنان می‌ کوشند از طریق معامله قرن مسأله فلسطین را حذف کنند؛ اما این امر اتفاق نخواهد افتاد. به رغم همه تلاش های دشمن در یک قرن گذشته، رژیم صهیونیستی هیچ جایگاهی در منطقه ندارد. من ایمان دارم که قرن آینده قرن مسلمانان است و اسلام پیروز خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.