نماینده جنبش حماس در تهران ضمن محکوم کردن اقدام دولت انگلیس علیه حماس، از همدردی وزیر امور خارجه ایران، کمیسیون های مجلس شورای اسلامی و خانم دکتر مصطفوی با ملت فلسطین تقدیر و تشکر کرد.

نشست تخصصی – رسانه ای با موضوع اهداف اقدام انگلیس در تروریست خواندن مقاومت فلسطین، پیش از ظهر امروز(چهارشنبه 3 آذر) توسط جمعیت دفاع از ملت فلسطین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار جماران، ناصر ابوشریف در این نشست اقدام انگلیس را عجیب و غریب دانست و گفت: این تصمیم علیه یک جنبش فلسطینی اساسی اتخاذ شده و با وضعیت مردم انگلیس مغایرت دارد که ضد رژیم صهیونیستی و طرفدار مردم فلسطین هستند و حتی اخیرا در یک مسابقه ورزشی پرچم فلسطین را بالا بردند. در واقع این حرکت دولت انگلیس نشان دهنده تسلیم شدن آنها در برابر لابی صهیونیستی و نیاز داشتن وزیر کشور انگلیس به لابی صهیونیستی برای رسیدن به نخست وزیری است.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین تأکید کرد: مقاومت حق مشروع مردم فلسطین است و در تمام قوانین آسمانی و زمینی به آن اشاره شده و از سوی تمام دنیا و آزادگان جهان باید از قدس حمایت شود. لذا این تصمیم به چالش کشیدن حق مردم فلسطین به حساب می آید و ما آن را محکوم می کنیم.

وی یادآور شد: این اقدام انگلیس ادامه همان اشتباهی بود که 103 سال قبل انجام داد. لذا ما این تصمیم انگلستان را یک اشتباه قانونی علیه مردم فلسطین می دانیم و در ادامه حمایت ها از رژیم اشغالگر صهیونیستی است که مردم فلسطین را محاصره کرده و در کرانه باختری 600 پست بازرسی گذاشته و تمام شهرهای فلسطین توسط شهرک های صهیونیستی محاصره شده است

ابوشریف این اقدام دولت انگلیس را یک اقدام سیاسی، غیر اخلاقی و ضد بشری دانست و اظهار داشت: این اقدام انگلیس یک نوع تبعیض نژادی علیه مردم فلسطین است که حتی علیه فلسطینی هایی که شناسنامه اسرائیلی دارند هم تبعیض نژادی انجام می شود. به همین دلیل من از مردم فلسطین می خواهم در تمام سطوح سیاسی، دیپلماتیک و مردمی در برابر این تصمیم بایستند. حق ما در مقاومت مشروع است و ما به مقاومت ادامه می دهیم.

وی افزود: از آزادی خواهان جهان می خواهم در برابر این تصمیم انگلیس بایستند و تأکید می کنم این تصمیم قبل از اینکه به مردم فلسطین ضربه بزند به آبروی انگلیس ضربه می زند. به همین دلیل از مردم فلسطین هم می خواهم در برابر این تصمیم بایستند. البته مجلس و دولت ایران با این تصمیم انگلیس مخالفت کرده اند اما نیازمند اقدامات بیشتری هستیم. ما مردم فلسطین تا آزادی قدس و فلسطین از دست غاصبان به مقاومت ادامه می دهیم.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در بخش دیگری از سخنان خود تأکید کرد: متأسفانه حکامی در جهان عرب هستند که مشروعیت مردمی ندارند و همپیمان ترامپ و جانسون هستند و علیه مقاومت می جنگند و فرهنگ عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را تبلیغ می کنند. حکومت های نادانی که فقط پول دارند و عقل و اخلاق ندارند و به همین دلیل مثل لابی صهیونیستی با مقاومت مبارزه می کنند

به گزارش خبرنگار جماران، خالد القدومی نیز در این نشست اقدام دولت انگلیس را جلقیه نجات اشغالگران دانست و در خصوص علل و ریشه های این اقدام گفت: نقش بریتانیا در کاشت رژیم صهیونیستی در قلب جهان اسلام در سال 1917 روشن است که به عنوان سرکرده استعمار همواره نماد فاجعه آفرینی برای ملت فلسطین بوده است.

نماینده جنش حماس در تهران افزود: وزیر کشور انگلیس پرونده بسیار سیاهی در حمایت از استعمار دارد و امروز نیز در صدد حمایت از این روحیه استعماری برآمده و این را هم عرض کنم که این امر منفک از دولت انگلیس نیست و ما این اقدام را یک باج خواهی و فشار سیاسی می دانیم

وی ادامه داد: از نظر ما هدف این اقدام فشار بر ملت فلسطین برای سوق دادن آنها به طرح های سازش است و این اقدام را مغایر قواعد دموکراسی می دانیم و تسلیم نمی شویم و مردم ما بلد هستند با آن چه کار کنند. حماس علاوه بر تلاش های دیپلماتیک، اقداماتی را جهت تقویت مقاومت انجام داده است

القدومی اظهار داشت: در این مدت شاهد همدردی مسئولین ایران با ملت فلسطین بوده ایم و جا دارد از همه آنها به خصوص حسین امیرعبداللهیان تقدیر و تشکر کنم که این اقدام را محکوم کرد. همچنین از کمیسیون های مجلس و سازمان های مردم نهاد و خانم دکتر مصطفوی تشکر می کنم.

وی در بخش  دیگری از سخنان خود با اشاره به عملیات استشهادی یکی از نیروهای حماس در قدس، گفت: قدس مایه افتخار امنیت اسرائیل است و با سلاح کارلو مورد اصابت قرار گرفت که یک سلاح خانگی است. این مایه افتخار ما در فلسطین است که یک عالم به میدان آمده و امنیت اسرائیل را شکست داده و برای جهان اسلام یک پیام روشن دارد که علما فقط در حد فتوا نباید باشند و باید به صحنه بیایند. حقیقتا این الگو را به کرانه باختری منتقل می کنیم و لذا حماس مسئولیت این عملیات را پذیرفت و اگر با کارهای سیاسی و دیپلماسی تکمیل شود می تواند اثرگذارتر باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.