نمایندگان جنبش جهاد اسلامی و جنبش حماس با اشاره به پیروزی های محور مقاومت تأکید کردند که کل دنیا علیه آمریکا و اسرائیل بسیج شده اند و مقاومت توانسته نکبت را تبدیل به پیروزی و امید و آینده روشن کند.

به مناسبت «یوم النکبه» نشست تخصصی و رسانه ای ناصر ابوشریف نماینده جنبش جهاد اسلامی و خالد قدومی نماینده جنبش حماس با عنوان «افق های مقاومت ضد صهیونیستی» پیش از ظهر امروز (چهارشنبه 25 اردیبهشت ماه) توسط جمعیت دفاع از ملت فلسطین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار جماران، ناصر ابوشریف در این نشست طی سخنانی گفت: حدود ۴۰ هزار نفر آواره مظلوم فلسطینی در جهان وجود دارد که رژیم صهیونیستی باید پاسخگوی آوارگی آنها باشد. امروز شاهد شهرک‌ سازی یهودی‌ ها در مناطق مسلمان نشین هستیم که مسأله مرزها را به خطر انداخته است.

نماینده جنبش جهاد اسلامی افزود: آمریکا امت اسلام را تحت فشار قرار داده است. از یک سو جمهوری اسلامی ایران را مورد تحریم ‌های شدید قرار داده و از سوی دیگر تمام محورهای مقاومت را به عنوان تروریست می‌ شناسد.

وی تأکید کرد: ما در برابر قرارداد غرب ایستادگی می ‌کنیم و پیروزی بسیار نزدیک است. دیروز رهبر جمهوری اسلامی ایران فرمودند که جنگ، جنگ اراده ‌ها است، این درس بزرگی برای تمام امت اسلامی است. دنیا علیه آمریکا و اسرائیل بسیج شده ‌اند و امیدوارم به زودی تمام کشورهای اسلامی در برابر اشغالگران ایستادگی کنند.

ابوشریف در مورد امارات و عربستان سعودی گفت: هرکس که سمت مردم مظلوم فلسطین باشد باعث افتخار ما است؛ اما باید امارات و عربستان سعودی در نظر داشته باشند که در کتاب قرآن دو بار آمده است که قوم بنی اسرائیل نابود خواهند شد.

خالد قدومی نیز در این نشست گفت: ما چاره ای جز مقاومت نداریم و ان شاء الله پیروزی هم از آن ما است. شیاطین العرب با رویکرد سازش، هر روز یک رویکرد دارند ولی ما مطمئن هستیم و هدف مشخص ما محو اسرائیل است. امروز مشخص شده که این رویکرد موجب رنجش رژیم صهیونیستی و دغدغه اصلی دولت ترامپ است. دشمن ما ایران و اسلام نیست و دشمن ما رژیم صهیونیستی و اقدامات آمریکا در منطقه است و تا آخر برای مقابله با این مجرم ایستاده ایم.

نماینده جنبش حماس تأکید کرد: مقاومت امروز دستاوردهایی داشته و خیلی کامیاب است و مقاومت توانسته نکبت را تبدیل به پیروزی و امید و آینده روشن کند. نتانیاهو تصور می کرد غزه ضعیف است اما سؤال ما این است که چرا رژیم صهیونیستی در جنگ اخیر بعد از 48 ساعت با مقاومت به تفاهم رسید؟ امروز رویکرد مقاومت باعث ایجاد وحشت در غربی ‌ها و اسرائیلی‌ ها شده است.

وی با اشاره به معامله قرن، اظهار داشت: به نظر ما آمریکا در فلسطین به هیچ نتیجه ای نمی رسد. تا امروز غزه و کل محور مقاومت ایستاده اند. در زمینه نظامی هدف دشمن عوض کردن شرایط درگیری است اما مقاومت کل شرایط را عوض کرد. دشمن به سراغ ترور مجاهدین آمد. ما اجازه نمی دهیم دشمن در این سیاست وارد شود و جواب محکم داده می شود. 700 موشک در 48 ساعت گنبد آهنین را تبدیل به کارتن و کاغذ کرد.

قدومی تأکید کرد: امروز اجتماع صهیونیستی شکست خورده است و تا امروز غزه و فلسطین در برابر توطئه‌ های دشمنان ایستادگی کردند. یعنی اقدامات آمریکا و غرب تاکنون در نوار غزه شکست خورده است و امروز شاهد هستیم مقاومت شرایط را عوض و به نفع خود کرده است.

وی افزود: اگر دشمن بخواهد اقدامی در مورد حمله به رزمندگان محور مقاومت انجام دهد پاسخ بسیار قوی ‌تری دریافت خواهد کرد. امروز گنبد آهنین یهودی‌ها تبدیل به کارتن و کاغذ شده است. باید بگویم که مقاومت از عنصر غافلگیری استفاده می‌ کند و آماده است پاسخی محکم به دشمن بدهد.

نماینده جنبش حماس با اشاره به وحشت ایجاد شده میان اسرائیلی ‌ها گفت: شهرک‌ نشین‌ های اسرائیلی و ژنرال‌ هایشان از شدت ترس از عملکرد مقاومت به پناهگاه‌ ها رفته ‌اند؛ همچنین چندی پیش شاهد بودیم که نیروهای مقاومت توانسته‌ اند که تلویزیون اسرائیل را هک کنند.

وی در مورد بلندی‌ های جولان نیز گفت: اگر اسرائیل بخواهد در بلندی‌ های جولان اقدامی بکند مورد هدف مقاومت قرار می گیرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.