انقلاب ایران به مدد اسلام عقب‌گرد را برنمی‌تابد و نخبگان دل به این انقلاب و اراده ملت ایران بسته‌اند.

به گزارش جماران، جمعیت دفاع از ملت فلسطین به مناسبت یوم الله 22بهمن بیانیه‌ای صادر کرده که متن آن به شرح زیر است:

چهل سالگی انقلاب و بررسی دستاوردها

انقلاب اسلامی چهل ساله شد و در روز بیست و دوم بهمن امسال، گام در چهل و یکمین بهار تولد خود می‌گذارد. چهل‌سالگی در ادبیات و فرهنگ ایران و بسیاری از کشورهای جهان، سن بلوغ و پختگی است. سنِ خود بررسی است که در این چهل سال از کجا به کجا رسیده‌ایم. راه‌های رفته را مرور کردن و دستاوردها را بر‌شمردن و چگونه هزینه کردن اندوخته‌ها برای ترسیم افق‌های آینده است .

انقلاب اسلامی در شرایطی رخ داد که کل جهان اسلام تحت سلطه جریان سلطه قرار داشتند و رژیم‌های حاکم بر کشورهای اسلامی تماماً وابسته به آن بودند. در واقع حاکمان کشورهای اسلامی گماشتگان قدرت‌های استعماری بودند و تنها بر اساس منویات آنها زمام‌داری می‌کردند. کشور ایران نیز از این امر مستثنی نبود. رژیم پهلوی که به وسیله استعمار، قدرت را در ایران به دست گرفته بود، در چارچوب خواست اربابان خود حرکت می‌کرد. ایران با آن سابقه درخشانش در تمدن و علم و آن جایگاه رفیع‌اش در تاریخ بشریت، جولانگه قدرت‌های غربی شده بود. البته حضور آمرانه استعمار‌گران از دوران قاجار شروع شده بود و در دوران پهلوی به اوج خود رسیده بود. تنها در حوزه کشاورزی، به بهانه اصلاحات ارضی خودکفایی در کشاورزی و دامپروری از دست رفت و ایران به بزرگترین وارد‌کننده محصولات کشاورزی و دامی تبدیل شد.

اقدامات تخریبی اسرائیلیان و تسلیم شدن جریان‌های مبارز فلسطینی

اسناد وزارت کشاورزی رژیم شاهنشاهی صراحتاً از اقدامات تخریبی اسرائیلیان در حوزه تخریب کشاورزی ایران از طریق محصولات ژنتیکی گزارش می‌دهد و یا در مورد ارتش ایران که می‌بایست موجب افتخار ملت ایران باشد، به ارتشی ذلیل تبدیل شده بود که تابع امر بیگانگان بود.

در سطح منطقه نیز اسرائیل به عنوان پادگان نظامی و مامور اجرای سیاست‌های منطقه‌ای استعمار، یکه تازی می‌کرد. جریان‌های مبارز فلسطینی که در چارچوب تفکر مارکسیستی با اشغالگران فلسطین می‌جنگیدند، یا تسلیم شده بودند و یا سلاح را کنار گذاشته و به تسلیم می‌اندیشیدند. مصر که بر اساس تفکر ناسیونالیستی عربی (پان عربیسم) سال‌ها سردمدار مبارزه با اسرائیل و آزاد سازی سرزمین اسلامی و به قول پان عربیسم، سرزمین‌های عربی از اشغال صهیونیست‌ها بود، در کمپ دیوید امریکا قرارداد صلح با دشمن اسرائیلی را امضا کرد. رژیم‌های دیگر عربی که به اعتراف موشه یعلون وزیر جنگ اسبق اسرائیل، هرگز در درونشان مسئله فلسطین جایگاهی نداشته و صرفاً برای پاسخ‌گویی به احساسات مردم خود عَلَمِ مبارزه با اسرائیل را بلند کرده بودند و در پشت صحنه با اسرائیل خصوصاً در ترور رهبران و یا شخصیت‌های فرهنگی و هنری فلسطینی همکاری داشته‌اند، نیز آرام آرام عَلَمِ ظاهر افراشته را به کنار افکنده بودند .

تغییرات مهمی که دو بُعد اسلامیت و استکبار ستیزی انقلاب اسلامی ایجاد کرد

انقلاب اسلامی در چنین شرایط حساسی متولد شد. این انقلاب که ریشه در عمق تاریخ و آرزوهای سرکوب شده بشریت داشت بر پایه بازگشت به خویشتن و با تأسی از آموزه‌های خالص اسلامی و به تعبیر امام‌خمینی(ره) اسلام ناب محمدی(ص) در ایران متولد شد و از همان بدو تولد بالغانه می‌اندیشید. این بلوغ اندیشه را در پیام آن می‌توان آشکارا دید که به دنبال دفاع از مظلوم در برابر ظالم بود که فرمود« کونوا للظالم خصما و للمظلوم عونا » و به دنبال تشکیل حزب فراگیر جهانی مستضعفین بود تا به همت آن مشکلات جامعه بشری مرتفع شود زیرا تاریخ گزارش مستمری دارد در اینکه تا زمانی که ظالمان و صاحبان زر و زور و تزویر بر امورات جوامع بشری حاکم هستند، مردم همچنان مورد ظلم واقع خواهند شد هر چند در لفافه واژگان دلفریبی چون دموکراسی و جمهوریت و غیره حکومت خود را آراسته دارند .

دو بعد اسلامیت و استکبار ستیزی انقلاب اسلامی در سطوح ملی ، منطقه ای و بین المللی تغییرات زیادی را ایجاد کرد. در ایران تغییرات بنیادین در همه سطوح فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، نظامی، امنیتی و غیره ایجاد کرد هر چند هنوز تا رسیدن به مطلوب خود فاصله دارد اما علی رغم کندی در حرکت که متاثر از عوامل بیرونی و درونی است، همچنان با اقتدار در مسیر راه قرار دارد .

شکل گیری نظام اسلامی براساس اراده مردم و برنامه ریزی دشمنان برای کاهش مشارکت 

نظام‌اسلامی در ایران بر اساس اراده مردم شکل گرفت و بر این اساس همه ساختارهای سیاسی،  فرهنگی ، اجتماعی و نظامی بر اساس همان دو بعد اسلامیت و استکبار ستیزی تولد دوباره‌ای داشتند. مانند ارتش که به عنوان تجلی قدرت ملی از ذلت به عزت رسید و سال‌هاست در اوج عزت قرار دارد .

در بعد منطقه‌ای و بین‌المللی با توجه به تاکید انقلاب اسلامی بر ظلم‌ستیزی و حمایت از مظلومین که این دو در قضیه فلسطین تجلی خاصی داشته است، مخاطبان خود را پیدا کرد و هر روز بر دامنه کمی و کیفی آن افزوده شد هر چند برخی از یاران انقلاب متاثر از کارکرد دشمنان انقلاب و اسلام که نسخه‌های بدلی از انقلاب تهیه کردند و یا انقلاب را در بُعد قومی و مذهبی محدود ساختند، از ادامه مسیر با انقلاب اسلامی باز ماندند اما این مسیر همچنان زاینده است .

امروز ایران به برکت انقلاب اسلامی، پس از چهل‌سال در زمینه‌های مختلف حرکت رو به جلو داشته است، اما مهمترین دستاورد آن که از قضا مورد رشک دشمنان و موجد دشمنی آنها با انقلاب‌اسلامی و ایران است، نمایش قدرتمندانه از اراده مردم در حوزه تعیین سرنوشت و همراهی با آرمان‌های انقلاب اسلامی در حوزه فراملی است. چرا که این همراهی و مشارکت گسترده و پیوسته در حوزه‌های تصمیم گیر و تصمیم ساز نظام خصوصاً در بُعد حمایت از مظلومین عالم و به طور اخص فلسطینیان و تمهید ظرفیت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری در این حوزه، ایران را در راس هرم بازیگران منطقه‌ای نشانده است. به همین دلیل سیاست‌ها و برنامه‌های وسیع دشمن برای تغییر درخواست و اراده مردم ایران و کاهش همراهی و مشارکت مردم در سرنوشت خودشان را شاهد هستیم .

بی‌اعتمادی مردم به دشمنان علیرغم مشکلات فراوان

ناامن سازی محیط پیرامونی و درگیر‌سازی حوزه‌های نفوذ جمهوری اسلامی نیز، برقراری رژیم‌های سخت تحریمی با هدف فلج‌سازی اقتصادی ایران، در کنار مدیریت رسانه‌ای برای گسترش نارضایتی و نهایتا آشوب و درگیری درون خانه‌ای، در همین چارچوب انجام می‌گیرد .

تردیدی نیست که دشمن پس از سال‌ها آزمون و خطا در حوزه مدیریت افکار عمومی ایران به این شناخت از جامعه ایران دست یافته است که حجم مشکلات نمی‌تواند مردم را در برابر نظام برخاسته از اراده خودشان قرار دهد، بلکه مشکلات توجیه ناپذیر می‌تواند زمینه اعتراض در مردم را فراهم ساخته و دشمنان در بستر شرایط این‌چنینی می‌توانند در حوزه های مختلف تصمیم سازی و تصمیم گیری نفوذ کرده و اهداف خود را دنبال کنند.

البته قاطبه مردم علی رغم همه مشکلاتی که دارند با توجه به تجربه تاریخی ایران و انقلاب های دیگر کشورها می دانند که اعتماد به دشمن هرگز شایسته نیست و با طناب آن نباید به درون چاه رفت. کودتا علیه دولت قانونی مصدق در زمانی رخ داد که امریکا و انگلیس به وی اطمینان دادند که هیچ برنامه‌ای علیه دولت وی در دست نیست. کودتا در مصر علیه اولین حکومت مردمی و محمد مرسی نتیجه اعتماد به دشمن بود .

ذات این انقلاب ارتجاع را بر نخواهد تابید

نظام اسلامی ایران که برآمده از انقلاب اسلامی است ظرفیت‌های زیادی را در سطح ملی و منطقه ای و بین‌المللی ایجاد کرده است و افق‌های روشنی را ترسیم کرده است و تنها شایسته‌سالاری می‌تواند این افق‌ها را رسیدنی‌تر سازد. نخبگان جوامع مختلف اعم از اسلامی و غیر اسلامی دل به این انقلاب و همت و اراده ملت ایران بسته اند و امیدوارانه به آینده بشریت می‌نگرند و خوشا جامعه ایرانی که رسالت بزرگ جهان آینده را بر دوش گرفته است .

بی‌تردید حضور گسترده مردم در بزرگداشت چهل سالگی انقلاب اسلامی ایران پیام آشکاری است به همه دوستان و دشمنان انقلاب اسلامی و البته ملت ایران که مشکلات درون خانه را به  فرصتی برای دشمن تبدیل نخواهد کرد و دوستان انقلاب نیز بدانند که این انقلاب و این نظام همچنان آرمان‌های خود را دنبال می کند چرا که این ملت هنوز انقلابی است و انقلابی خواهد ماند و به مدد اسلام ذات این انقلاب ارتجاع را بر نخواهد تابید چون «اسلام انقلابی» به عقب برنمی‌نگرد بلکه چشم به افق های پیش‌رو دارد .

جمعیت دفاع از ملت فلسطین
بهمن ماه 1397

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.