در دهه چهارم باید آسیب شناسی کرد و تا ببینیم با چه دست فرمانی داریم ارتباطات را برقرار می کنیم. ما هیچ کاری برای انقلاب نکرده ایم و تنها کاری که کرده ایم این است که جایی برویم و بگوییم انقلاب امام خمینی(س) اینجا هم آمده و حضور داشته است.

رایزن فرهنگی سابق ایران در تونس با تأکید بر اینکه بیداری اسلامی یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است، گفت: فرامرزی بودن این انقلاب امری بدیهی است و مخاطب خود را در میان مظلومان جهان پیدا می کند. ما هرچه می توانیم باید این انقلاب اسلامی را به جهان معرفی کنیم؛ از طریق فضای مجازی باید کار اساسی کرد.

به گزارش خبرنگار جماران، صادق رمضانی در نشست تخصصی «بررسی دستاوردهای سیاسی ایران در چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی» گفت: بیداری اسلامی در واقع غربالگری نسلی بود. نسل گذشته که شاید از همراهی با اندیشه های امام خمینی(س) و اساسنامه های اسلام خواهی خود پشیمان شده بودند در پرتو این بیداری کنار رفتند و نسلی روی کار آمدند که همسو با مقاومت، استکبار ستیز و نسلی است که مبانی اسلامی در اداره امور کشور برای آنها اهمیت داشت. یعنی در واقع بیداری اسلامی زایش نسل جدیدی است که پیشوای این نگاه انقلاب اسلامی ایران است.

رایزن سابق فرهنگی ایران در تونس با تأکید بر اینکه بیداری اسلامی یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است، افزود: همان روزی که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید تمام خانواده های مالکی مذهب سودان که پسردار شدند نام پسر خود را خمینی گذاشتند. خود من زمانی که در تونس بودم عکس امام را روی میز یک تعویض روغنی دیدم. پرسیدم این عکس کیست؟ صاحب مغازه پاسخ داد این قلب من است؛ اگر این قلب نباشد من زنده نیستم. یعنی امام در قلوب مردم جای جای جهان حضور دارد.

وی با اشاره به خاطره ای از سید حسن نصرالله تصریح کرد: علت اینکه من نام بحثم را «نسل سازی انقلابی» گذاشتم دیداری بود که با سید حسن نصرالله داشتیم. ایشان با تعدادی از نمایندگان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران جلسه ای را تشکیل داده بود و گفت که حسی به من می گوید شما دیگر خیلی به دنبال ترویج مبانی انقلابتان نیستید. ولی امام نسلی را تربیت کرده که ما بخشی از آنها هستیم. اگر شما می خواهید انقلابتان را رها کنید؛ ولی ما در کنار امام و انقلاب امام می مانیم و با تمام وجود از انقلاب دفاع می کنیم.

رمضانی تأکید کرد: در دهه چهارم باید آسیب شناسی کرد و تا ببینیم با چه دست فرمانی داریم ارتباطات را برقرار می کنیم. ما هیچ کاری برای انقلاب نکرده ایم و تنها کاری که کرده ایم این است که جایی برویم و بگوییم انقلاب امام خمینی(س) اینجا هم آمده و حضور داشته است و واقعا نمایندگان فرهنگی و سیاسی ما در معرفی ابعاد انقلاب اسلامی قصور بسیاری دارند. اگر انقلاب اسلامی را درست معرفی می کردیم، موفقیت های زیادی در زمینه صدور انقلاب می توانستیم به دست بیاوریم.

وی در زمینه نسل سازی انقلابی اظهار داشت: هر انقلابی اگرچه رویکردی داخلی برای تغییر را دنبال می کند و چه بسا ابتدا نگاهی به بیرون از مرزهای جغرافیایی خود نداشته باشد اما در مواردی مثل انقلاب اسلامی که ظرفیت های فراوان دارد، لاجرم از انتقال پیام های آن به بیرون از مرزها هستیم. لذا فرامرزی بودن این انقلاب امری بدیهی است و مخاطب خود را در میان مظلومان جهان پیدا می کند. ما هرچه می توانیم باید این انقلاب اسلامی را به جهان معرفی کنیم؛ از طریق فضای مجازی باید کار اساسی کرد.

عضو هیأت علمی دانشگاه تهران با بیان اینکه انقلاب ما با فطرت ها تلاقی کرده، گفت: ارکستر ها و کنسرت ها نیست که جوانان را به سمت انقلاب اسلامی می کشاند؛ بلکه حرف منطقی انقلاب اسلامی است که موجب این اتفاق شده است. یکی از دلایل جهانی شدن شریعتی این است که ترجمه درستی از کتاب های او انجام شده است. اما شهید مطهری واقعا شناخته شده نیست. اندیشه های امثال شهید نواب صفوی هنوز برای جوانان ما مطرح نشده است. جوانان الآن نیاز دارند که اندیشه های امام را بدانند. اگر اینها را نگوییم انقلاب ما تهدید خواهد شد؛ چون فکر می کنند پشتوانه فکری ندارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.