گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت و گو با جماران مطرح شد؛

شتاب تحول در روزنامه اطلاعات/ تیراژ روزنامه افزایش یافت

سردبیر روزنامه اطلاعات با اشاره به افزایش تیراژ این روزنامه، در واکنش به توییتی در خصوص احتمال تعطیلی روزنامه اطلاعات(!) گفت: یک کودکی در فضای مجازی یک مزاحی کرده است.

پایگاه خبری جماران: روزنامه اطلاعات در ماه های اخیر به تحول و بهره وری شتاب بخشیده و هم تیراژ چاپی و هم تیراژ برخط روزنامه افزایش یافته، به طوری که مجموع تیراژ طی نیمسال اخیر بیش از دو برابر شده است.

علیرضا خانی، سردبیر روزنامه و مدیر عامل موسسه اطلاعات، در خصوص وضع فعلی و برنامه‌های مؤسسه اطلاعات در آستانه 100 سالگی انتشار روزنامه، به خبرنگار جماران گفت: یکی از ویژگی‌های مؤسسه اطلاعات این بود که دچار تغییرات مدیریتی پی در پی نشد؛ قبل از انقلاب تقریبا یک مدیر داشت و حدود 50 سال با مدیری که بنیانگذارش بود، اداره شد و بعد از انقلاب هم مرحوم حجت‌الاسلام و المسلمین دعایی مدیر این مجموعه شدند که تا خرداد ماه پارسال، که از دنیا رفتند، این مدیریت تداوم داشت.

وی افزود: مؤسسه اطلاعات این شانس را داشت که بعد از انسان صادق و صالحی چون سید محمود دعایی، انسان عالم و صالحی چون سید عباس صالحی مدیرش باشد و به مدد مدیریت مدبرانه ایشان در یک سال و به ویژه در ماه‌های اخیر شاهد تغییر و تحولاتی بسیاری بوده است. مثلا ما چاپخانه وسیع با ماشین آلات متنوع داریم  که به دلیل رکود بازار نشر با ظرفیت بسیار پایینی فعالیت می‌کرد و در ماه‌های اخیر خوشبختانه با درایت مدیریت جدید این ظرفیت بسیار بالا رفته است؛ به حدی که ما با کمال افتخار توانستیم کمک شایانی به وزارت آموزش و پرورش داشته باشیم و در مدت کوتاهی نزدیک به دو میلیون جلد کتاب درسی چاپ کنیم.

تیراژ روزنامه اطلاعات افزایش یافته است

خانی تأکید کرد: مؤسسه اطلاعات چابک‌سازی شده، هزینه‌های زائد و سربار را کم کرده و سعی داشته که ظرفیت‌ها و توان‌های داخلی مؤسسه را فعال‌تر کند و حتی بعضی از بخش‌هایی را که پیش از این سربار بودند، برون‌سپاری کرده و خوشبختانه این مؤسسه کماکان رو به رشد، ترقی و تحول است و نیکبختانه تیراژ روزنامه هم افزایش پیدا کرده است.

وی اعلام کرد: برای صد سالگی برنامه‌های مفصلی داریم که جزئیات آن در سال آینده اعلام می‌شود. همایش‌هایی برگزار خواهد شد و ویژه‌نامه و کتاب برای این مناسبت منتشر خواهیم کرد و حتما با اهالی فرهنگ و اهالی حوزه رسانه و ارتباطات برای گسترش و عمق دانش ارتباطی در سطح جامعه، پرورش روزنامه‌نگاران توانمند و تعالی حرفه روزنامه‌نگاری در سطوح آکادمیک و عمومی همکاری خواهیم داشت. ان شاء الله در یک بازه زمانی دست کم یک ساله برنامه‌های صدمین سالگرد انتشار روزنامه اطلاعات را برگزار می‌کنیم.

کودکی، مزاحی کرده!

سردبیر روزنامه اطلاعات در واکنش به توییتی در خصوص احتمال تعطیلی روزنامه اطلاعات(!) گفت: یک کودکی در فضای مجازی یک مزاحی کرده است.

مدیر عامل مؤسسه اطلاعات گفت: مؤسسه اطلاعات از بزرگ‌ترین مؤسسات مطبوعاتی دنیا و بزرگ‌ترین مؤسسه مطبوعاتی خاورمیانه است. ما ظرفیت عظیمی داریم که بخش وسیعی از آن با همت مرحوم  حجت الاسلام والمسلمین دعایی(رحمه الله علیه) بنا گذاشته شده و اکنون در دوره جدید به همت دکتر سید عباس صالحی دارد به ظرفیت می رسد. مؤسسه اطلاعات با چابک سازی و استفاده از نیروی انسانی زبده و خلاق در حال فعال کردن هر چه بیشتر ظرفیت‌های موجود و خلق ظرفیت‌های جدید است.

خانی، تغییر قطع و  یونیفورم ، فونت و لوگوی روزنامه اطلاعات را کار بزرگ و جسورانه ای دانست که با همت مدیریت جدید انجام پذیرفت و همچنین راه‌اندازی سایت آنلاین و حضور پویا و فعال در فضای مجازی را از کارهای بزرگ دوره جدید دانست و افزود: سایت آنلان و صفحات ما در شبکه های اجتماعی بسیار مورد اقبال خوانندگان قرار گرفته و شمار روزافزونی مخاطب دارد.

وی در پایان بهره‌وری کار و نیروی انسانی و استفاده از ظرفیت‌های خالی روزنامه اطلاعات و شرکت «ایرانچاپ» را از کارهای بزرگی دانست که در ماه های اخیر انجام گرفته است. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.