حجت‌الاسلام و المسلمین علیرضا بروجرودی طی سخنانی در عزاداری ظهر عاشورای حرم مطهر امام خمینی(س)، گفت: ما در برابر شبهه‌های دشمنان نباید جا بزنیم. حجاب را به عنوان یکی از اصول ضروری دین حفاظت و حمایت کنیم. اگر امروز در بخش‌های مختلفی از دنیا افراد فریب‌خورده‌ای را با پول و بودجه می‌خرند که یک روز قرآن آتش بزنند، یک روز شبهه‌پراکنی در حجاب کنند، یک روز عزاداری سیدالشهدا(ع) را تحت شعاع قرار بدهند و چهار مترسک را در کوی و برزن مأمور کنند که به حریم حجاب و عزاداری امام حسین(ع) جسارت کنند، ادامه همان جریان تبلیغات مسموم طاغوت عصر حسین(ع)، یعنی خاندان بنی امیه است.

یک کارشناس مسائل دینی حضور مردم در مراسم عزاداری ماه محرم امسال را تودهنی به رسانه‌های معاندی دانست که سعی کردند مردم ایران را ضد دین و مخالف دستگاه امام حسین(ع) و مبانی دین معرفی کنند، و گفت: جهاد، عاشوراشناسی و مکتب حسینی(ع) را در این عصر از امام خمینی(س) آموختیم و شهادت می‌دهیم که امام بزرگوار ما به ما دست مقاومت، شجاعت، ایثار و ایستادگی بر هدف داد. ما نهضت حسین(ع) را از او آموختیم که فرزند و شاگرد راستین مکتب حسین(ع) بود؛ و دست از این راه نورانی نمی‌کشیم و پای عهدی که با او بستیم، هستیم. این پیام عاشورا برای امروز ما است.

به گزارش خبرنگار جماران، حجت‌الاسلام و المسلمین علیرضا بروجرودی طی سخنانی در عزاداری ظهر عاشورای حرم مطهر امام خمینی(س)، گفت: طاغوت عصر در مرحله اول دست به ساختن دین جعلی زد تا محور دیانت را متزلزل کند؛ که نمونه‌های از آن در عصر معاویه و فرزند نحس او یزید وجود دارد. اما اقدام دوم نابودی دین و از هم گسستن تمام موجودیت و هویت دین بود.

این کارشناس مسائل دینی افزود: اینها فرزندان ابوسفیان هستند که مال التجاره او جریان بت‌پرستی در مکه بود. ابوسفیان و امثال او خانه کعبه را بت‌کده کرده بودند و با ظهور اسلام و بعثت نبی اکرم آیه نازل شد که «خانه من را از این آلودگی‌ها پاک کن». امیرالمؤمنین(ع) در یکی از نامه‌ها به معاویه نوشتند که شما خاندان ابوسفیان، هیچ‌گاه مسلمان نشدید؛ قبل از اسلام کافر مطلق بودید و بعد از اسلام منافق مطلق شدید.

 

اگر بیداری در بین جامعه نباشد، تبلیغات انحرافاتی ایجاد می‌کند

 بارها امام حسن(ع) را ترور کردند، اینها ثمرات تبلیغات دشمن است

 

وی در خصوص «پیام عاشورا برای امروز ما»، اظهار داشت: اینکه مکرر در مجالس بگوییم در سال 61 هجری چه گذشت، چیزی را عوض نمی‌کند مگر اینکه ما از این وقایع عبرت بگیریم. اینکه مقام معظم رهبری سال‌ها پیش بحث «عبرت‌های عاشورا» را مطرح کردند، یعنی ما از پیام نهضت عاشورا باید برای امروز عبرت بگیریم.

بروجردی تأکید کرد: یکی از اتفاقات مهمی که خروجی آن در آن عصر نابودی دین بود، مسأله تبلیغات بود. معاویه از زمانی که پایه‌های حکومتش را در شام بنا نهاد، حرکت وسیع تبلیغاتی را شروع کرد و گروه گروه از مردم مسلمان را به انحراف کشاند. یک روز در جریان صفین با دسیسه و فتنه عمرو عاص قرآن‌ها بر سر نیزه رفت و طوری تبلیغات کرده بودند که امیرمؤمنان را یک خروج کننده از دین خطاب کنند و مردم باورشان شد. تبلیغات مسموم دشمن این کار را می‌کند.

وی ادامه داد: اگر بیداری در بین جامعه نباشد، تبلیغات انحرافاتی ایجاد می‌کند و وقایعی را رقم می‌زند که هیچ‌گاه نمی‌شود آنها را اصلاح کرد. این داستان ادامه پیدا کرد و بارها امام حسن(ع) را ترور کردند، اینها ثمرات تبلیغات دشمن است. در جریان اباعبدالله(ع) آنچه داغش از شهادت حسین(ع) بیشتر است و متأسفانه در گریه‌های ما جایی ندارد، این حرکت تبلیغاتی بنی امیه است که بگویند حسین(ع) از دین خروج کرده است.

این کارشناس مسائل دینی اظهار داشت: در شرایط امروز جهان هستی، ما دشمنانی داریم که شبانه روز در رسانه‌ها، فضای مجازی و شبکه‌های ماهواره‌ای مرتبا حال ایجاد شبهه برای انحراف جوانان ما هستند. برای اینکه دین را نابود کنند. عزاداران حسینی، معتقدان به راه، مرام و مسلک اباعبدالله(ع) باید ثابت کنند که ما با تبلیغات مسموم دشمن دست از دینمان نمی‌کشیم.

 

حضور گسترده امسال مردم در عزاداری امام حسین(ع) از سال‌های گذشته ارزشمندتر است

 

وی افزود: حضور گسترده امسال مردم در عزاداری امام حسین(ع) حتی از سال‌های گذشته ارزشمندتر است؛ به دلیل اینکه تودهنی به رسانه‌های معاندی است که سعی کردند مردم ایران را ضد دین و مخالف دستگاه امام حسین(ع) و مبانی دین معرفی کنند. دشمن سرمایه‌گذاری کرده و «حفظ مبانی دین» برای ما مهم است. برای ما حفاظت و حراست از مسأله حجاب، به عنوان یکی از ضروریات دین، مهم است.

 

ما در برابر شبهه‌های دشمنان نباید جا بزنیم

 

بروجردی گفت: ما در برابر شبهه‌های دشمنان نباید جا بزنیم. حجاب را به عنوان یکی از اصول ضروری دین حفاظت و حمایت کنیم. اگر امروز در بخش‌های مختلفی از دنیا افراد فریب‌خورده‌ای را با پول و بودجه می‌خرند که یک روز قرآن آتش بزنند، یک روز شبهه‌پراکنی در حجاب کنند، یک روز عزاداری سیدالشهدا(ع) را تحت شعاع قرار بدهند و چهار مترسک را در کوی و برزن مأمور کنند که به حریم حجاب و عزاداری امام حسین(ع) جسارت کنند، ادامه همان جریان تبلیغات مسموم طاغوت عصر حسین(ع)، یعنی خاندان بنی امیه است.

وی تأکید کرد: اگر خاندان بنی امیه یک روز شخصی به نام یزید فاسق و مشروب‌خوار بود را به عنوان خلیفه رسول خدا(ص) معرفی کرد و امام حسین(ع) فرمود باید با اسلام خداحافظی کرد اگر قرار باشد جامعه اسلامی با کسی مثل یزید بیعت کنند، امروز هم افرادی در صدد شبهه پراکنی در مبانی دینی و انقلابی ما هستند. ما در این روز عاشورا با حسین بن علی(ع) تجدید بیعت می‌کنیم که پای دین، قرآن، عترت، انقلاب، آرمان‌های امام و حجاب و عفاف محکم ایستاده‌ایم و از این راه نورانی پا را عقب نمی‌کشیم. این پیام حسین(ع) برای نسل امروز ما است.

این کارشناس مسائل دینی با بیان اینکه ما شمر امروز را می‌شناسیم، اظهار داشت: ما جریان‌های بیگانه، استکبار جهانی، آمریکا و اسرائیل و همپیمانانشان را خوب می‌شناسیم و اینها را شمر زمانه خود می‌دانیم؛ و پیام خون مطهر حسین(ع) همین است که ما را امروز در مقابل شمر زمان آگاه کند و به ایستادگی و مقاومت تشویق کند. خون‌بهای حسین(ع) جز با قیام، ایستادگی و مقاومت ممکن نیست.

وی افزود: جهاد، عاشوراشناسی و مکتب حسینی(ع) را در این عصر از امام خمینی(س) آموختیم و شهادت می‌دهیم که امام بزرگوار ما به ما دست مقاومت، شجاعت، ایثار و ایستادگی بر هدف داد. ما نهضت حسین(ع) را از او آموختیم که فرزند و شاگرد راستین مکتب حسین(ع) بود؛ و دست از این راه نورانی نمی‌کشیم و پای عهدی که با او بستیم، هستیم. این پیام عاشورا برای امروز ما است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.