​آیت‌الله عباسعلی روحانی گفت: اگر امروز کسی بگوید ثمره انقلاب اسلامی، جمهوری اسلامی شد و ثمره جمهوری اسلامی هم بعد از 44 سال گرفتاری و عسرت زندگی مردم است. و حتما این وضع مطلوبی نیست ، باید کار علمی شود که این وضع محصول چه کسانی است؟ الآن نمی‌توانیم بگوییم بار این کار به گردن شخص خاصی است.

یکی از شاگردان شهید بهشتی با اشاره به رواداری شهید بهشتی، گفت: این روزها خیلی برای شهید بهشتی غصه خوردم. در خیابان‌ها دیدم عکس ایشان را زده‌اند با جمله‌ای راجع به حجاب، که لابد قبل و بعدی دارد. خیلی اشتباه است که سرمایه‌های بزرگ اجتماعی را داریم خرج سلیقه‌های خودمان می‌کنیم. چرا این سرمایه‌ها را برای تزئیین خودمان خرج کنیم؟ حتما حجاب ارزش دینی ما است؛ من روی این بحث ندارم و نظر آقای بهشتی هم همین بود. ولی در این فضای مسمومی که روی ندانم کاری ما به اینجا کشیده شده، پیامبر (ص) را هم بیاورید و بگویید گفته حجاب، یک چیزی به پیامبر(ص) می‌گویند. چرا این کار را بکنیم؟!

به گزارش خبرنگار جماران، آیت‌الله عباسعلی روحانی در نشست «بازخوانی اندیشه و ابعاد شخصیتی شهید بهشتی» در پژوهشکده امام خمینی(س) و انقلاب اسلامی، با اشاره به اینکه شهید بهشتی جان خودش را در راه اندیشه‌اش داد،

این شاگرد شهید بهشتی افزود: عصر بیستم ماه رمضان سال 1401 قمری به منزل آقای سید حسن بهشتی‌نژاد رفتم در دیداری که با ایشان داشتم ، گفتند، دیشب عموزاده(شهید بهشتی) را خواب دیدم که دست‌هایش را باز و من را بغل کرد. فردای همان شب منافقین در خانه ایشان را زدند و با اسلحه کمری ایشان و برادر زاده ۳-۴ ساله اش را در دهانه خانه شهید کردند.

آیت‌الله روحانی با اشاره به رواداری شهید بهشتی، اظهار داشت: مرحوم آقای بهشتی به شدت اهل تحمل بود و مخالف را تحمل می‌کرد. آقای بهشتی بسیار آدم مؤدبی بود و اصلا صحبت کسی را قطع نمی‌کرد. یکی دیگر اینکه ایشان به شدت منظم بود. بعضی از ما مدعی هستیم که نظم ما در بی نظمی است ولی ایشان دقیق بود.

وی با تأکید بر اینکه مطلق کردن انسان‌های خوب از اشکالات بزرگ ما بوده و هست، افزود: مطلق کردن انسان‌های خوب و صالح، باب نقد را می‌بندد. ما این حرف را نسبت به همه بزرگان داریم و آقای مطهری، آقای بهشتی، آقای هاشمی رفسنجانی و همه کسانی که در انقلاب سهم بزرگی داشتند. چه خوب است که این باب در اندیشه‌ها، گفتارها و عملکردهای آقای بهشتی و دیگران باز شود که نقدها گفته شود مخالفین دانه درشت آقای بهشتی را پیدا کنید و  نقدشان به آقای بهشتی را بگویند و این نقدها را علمی کنیم؛ البته حساب کینه‌توزی‌ها جدا است.

وی افزود: ما روی امام و مقام معظم رهبری از نظر شخصیتی بحثی نداریم. ولی اگر تمام ارکان حکومت به نظر یک فرد بستگی پیدا کرد، در کار اشکال پیش می‌آید. قرآن هم به پیامبر(ص) می‌گوید «وَ شاوِرْهُمْ فِی الْأَمْرِ». این تعارف با امت اسلام نیست و تکلیف پیامبر(ص) است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
4 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.