پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

معاون پارلمانی رئیس جمهور به جماران خبر داد:

دولت نسخه نهایی لایحه حجاب و عفاف را به مجلس تحویل داد

سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور در خصوص تفاوت دو لایحه قوه قضاییه و دولت گفت: مقداری تغییرات وجود دارد اما ماهیت آن تغییری نکرده زیرا لایحه قضایی است ما نمی‌توانستیم کلا تغییر دهیم، پس از انتشار عمومی صاحب نظران می‌توانند لایحه قوه قضائیه و دولت را مقایسه کنند.

به گزارش خبرنگار جماران؛ حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور درباب تغییرات در لایحه حجاب و عفاف گفت: در خصوص لایحه حجاب و عفاف ما نظر دولت را ضمیمه لایحه ارسالی قوه قضاییه به مجلس فرستادیم، البته طبیعی است نمایندگان محترم می‌توانند تغییراتی را ایجاد کنند و در نهایت آنچه تصویب شد به عنوان قانون اجرا خواهد شد.

معاون پارلمانی رییس جمهور درباره ایجابی و یا سلبی بودن لایحه حجاب به خبرنگار جماران گفت: در موضوع گسترش فرهنگ عفاف و حجاب، اصل بر فعالیت‌های ایجابی است. شورای انقلاب فرهنگی مصوباتی در سال ۸۴ داشت که اگر به آنها عمل شود تاثیر بسزایی خواهد داشت، براساس قانون قبلی موارد تخطی از رعایت حجاب همه جرم محسوب می شد و سرو کار با قوه قضاییه بود، در این لایحه مجریان هم می‌توانند در مواردی به عنوان تخلف افراد جرائم و محدودیت‌هایی در نظر بگیرند.

وی در خصوص تفاوت دو لایحه قوه قضاییه و دولت گفت: مقداری تغییرات وجود دارد اما ماهیت آن تغییری نکرده زیرا لایحه قضایی است ما نمی‌توانستیم کلا تغییر دهیم، پس از انتشار عمومی صاحب نظران می‌توانند لایحه قوه قضائیه و دولت را مقایسه کنند.

حسینی در پایان افزود: به هر حال امروز نسخه نهایی دولت تقدیم مجلس شد تا مورد بررسی قرارگیرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.