نشست تخصصی «چالش های غرب با اسرائیل»، عصر روز گذشته(یکشنبه 7 اسفند ماه) توسط جمعیت دفاه از ملت فلسطین برگزار شد.

نشست تخصصی «چالش های غرب با اسرائیل»، با سخنرانی دکتر غلامرضا منتظمی دبیر کنفرانس بین المللی افق نو برگزار شد. در این نشست، حسین رویوران، احمد دستمالچیان، خالد القدومی، ناصر ابوشریف، عماد آبشناس، مهدی شریعتمدار، سیدرضا صدرالحسینی، مهدی شکیبایی، جعفر قناد باشی، ماجد غماس و دیگر کارشناسان عضو کمیسون سیاسی و امور بین المللی جمعیت دفاع از ملت فلسطین حضور داشتند.

به گزارش خبرنگار جماران، غلامرضا منتظمی در این نشست گفت: پرسش این است که آیا آمریکا و غرب در خدمت اسرائیل اند یا اسرائیل در خدمت غرب است؟ در این زمینه بین پژوهشگران و تحلیل گران جمع‌بندی قاطعی وجود ندارد که قدرت یهود در دنیا چقدر است؟ و آیا اسرائیل در خدمت منافع غرب است یا غرب در خدمت اسرائیل است؟

وی افزود: معتقدم که یهود برای اولین بار در تاریخ به آرمان خود رسید و امروز غرب در خدمت اسرائیل است. اسرائیل از ظرفیت های تمدن غرب به نفع خود بهره می برد و در برابر غرب برای خود اقتدار ایجاد کرده است.

دبیر کنفرانس بین المللی افق نو در ادامه با بیان اینکه اسرائیل در پشت دو زلزله بزرگ در ایران بود، چنین ابراز عقیده کرد: وقتی ما در عراق و سوریه علیه داعش می جنگیدیم دلار۳ هزار تومان بود الان دلار سی هزار تومان است. سردار حاجی زاده هم اشاره کرد که ما در زمینه نظامی پیروز شدیم اما در زمینه اقتصادی شکست خوردیم. اسرائیل بحران ساختگی ایران اتمی را ایجاد کرد و موجب شد تا تحریم های زیادی علیه کشورمان اعمال شود. اسرائیل از سویی پشت اغتشاشات اخیر کشور هم بود و در این اغتشاشات ما اتفاقات و مسائلی دیدیم که هیچگاه پیش از این ندیده بودیم؛ این اسرائیل شیطان و اهریمن است.

منتظمی معتقد است: ما و جنبش مقاومت باید پای خود را از منطقه بیرون گذاشته و در قلمروهایی که اسرائیل حضور دارد، ما هم حضور داشته باشیم زیرا اسرائیل با استفاده از ظرفیت غرب همیشه علیه ما اقدام خواهد کرد.

این کارشناس مسائل اروپا همچنین بیان کرد: آمریکایی ها سال ها پیش اعلام کرده بودند ایران در دایره تهدیدات این مورد نیست، اما اسرائیل با امکاناتی که داشت، ایران را دشمن آمریکا معرفی کرد. اسرائیل منتقد جدی آمریکا در قبال ایران است اما رسانه های آمریکایی می گویند چرا مردم امریکا باید هزینه جنگ اسرائیل علیه ایران را بپردازند؟ آنها اینقدر در آمریکا رسوا شده اند.

وی تصریح کرد: غرب حتی در جنگ اوکراین هم نمی تواند تصمیماتی برای منافع خود بگیرد پس امکان ندارد بتوانند در حمایت از حماس یا جنبش مقاومت در برابر اسرائیل کاری کنند.

منتظمی در پایان گفت: باید به این جمع‌بندی برسیم که اسرائیل در غرب اقتدار دارد و مواضع امریکا و اروپا در قبال ایران، مواضع خودشان نیست بلکه پشت آن نفوذ شبکه های اسرائیلی است. تشدید تنش میان ایران و عرب به نفع اسرائیل است. ما باید از عناصر ضد اسرائیلی در آمریکا و اروپا استفاده کرده و آنها را جذب کنیم.

نشست تخصصی چالش های غرب با اسرائیل

به گزارش خبرنگار جماران، حسین رویوران نیز در این نشست گفت: اسرائیل دچار یک بحران داخلی است‌؛ یعنی تحولی در ساختار در حال رخ دادن است. در اسرائیل اکثریت که ۶۴ کرسی از ۱۲۰ کرسی را بدست آورده اند، قوه مجریه و مقننه را در اختیار دارند و تلاش می کنند تا قوه قضاییه را هم در اختیار بگیرند، چون نتانیاهو چهار پرونده در قوه قضاییه دارد و محاکمه او از چند سال قبل ادامه داشته است.

وی در ادامه چنین گفت: تظاهرات دیروز تل آویو که هشتمین اعتراضات بود، با حضور ۱۵۰ هزار نفر برگزار شد. این تظاهرات بی سابقه یک جریان اعتراضی بابت حرکت از نظام دموکراتیک به نظام غلبه است. آنها اعتراض دارند که جریان اکثریت نباید قوانین را به نفع خود تغییر دهند و اکثریت، حقوق اقلیت را نادیده بگیرند و دیکتاتوری اکثریت را تشکیل دهد.

این کارشناس مسائل فلسطین همچنین بیان کرد: احتمال دارد ادامه این اعتراضات به درگیری های بیشتر بیانجامد چون جامعه اسرائیل مسلح است. قطب بندی جامعه اسرائیلی فشار زیادی به دولت وارد کرده و نتانیاهو از داخل تحت فشار جدی است.

رویوران ادامه داد: از سویی در کرانه باختری یک جریان مقاومت جدی وجود دارد و روزانه ۲۰ یا ۳۰ عملیات انجام می شود. رژیم صهیونیستی هم که مرتکب جنایت جنگی می شود، به دلیل فشار مقاومت است. این رژیم فکر نمی کرد هیچ وقت در کرانه باختری با جریان مسلح و مقاوم روبرو شود.

معاون سیاسی و امور بین الملل جمعیت دفاع از ملت فلسطین اظهار داشت: اجلاس عقبه برای نجات نتانیاهو برای فشار داخلی و مقاومت است. مصر و اردن، امریکا، اسرائیل و دولت خودگردان در این اجلاس حضور دارند. حضور دولت خودگردان خیانت به خون شهدا ست و این حضور به نفع فلسطین نخواهد بود. فشار روی محمود عباس برای سرکوب جامعه فلسطینی زیاد است. اجلاس عقبه یک خیانت آشکار و برنامه ریزی علیه مقاومت است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.