نشست تخصصی «گسترش انتفاضه مسلحانه در کرانه باختری و تحلیل انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی» با سخنرانی سعدالله زارعی و حسین رویوران برگزار شد.

نشست تخصصی «گسترش انتفاضه مسلحانه در کرانه باختری و تحلیل انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی» در سالن جلسات جمعیت دفاع از ملت فلسطین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار جماران، سعدالله زارعی در ابتدای این نشست با اشاره به اینکه 10 آبان امسال پنجمین دوره انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی طی چهار سال گذشته برگزار شد، گفت: برگزاری  پنج انتخابات در چهار سال نشان دهنده ضعف است و هیچ تضمینی وجود ندارد که این انتخابات هم گره از کار رژیم صهیونیستی باز کند؛ هرچند نتانیاهو و حزب او تلاش دارند نتیجه این انتخابات را ماندگار جلوه بدهند.

این کارشناس مسائل خاورمیانه با اشاره به خشونت رایج در ادبیات داخل اسرائیل، تأکید کرد: اسرائیل جنگ داخلی در پیش خواهد داشت. چالش سیاسی داخل اسرائیل با انتخابات 10 آبان برطرف نشده و روی کار آمدن نتانیاهو یک چالش جدید به حساب نمی آید؛ نتانیاهو چهار دوره نخست وزیر بوده و بنابراین یک چهره امتحان پس داده با نتایج مشخص است.

وی افزود: پایان نخست وزیری نتانیاهو در سال 2000 اسرائیل ناگزیر به خروج از جنوب لبنان شد و جنگ های 33 روزه و 22 روزه در دوره ایشان بوده که نتیجه آنها شکست اسرائیل است. الآن اسرائیلی ها به جایی رسیده اند که گزینه دیگری ندارند؛ احزاب فصلی تشکیل می شود و اسرائیل از زایش و پرورش نیرو به وضعیت تکرار رسیده است. موضوع دیگر این است که رژیم اسرائیل دچار چالش امنیتی فراگیر است و حمله به نقاط مختلف سوریه سرپوشی بر این مشکل امنیتی است.

زارعی با اشاره به نامه نفتالی بنت در اردیبهشت امسال اظهار داشت: بنت در این نامه تأکید می کند که دوره کنونی  شرایط حساسی برای ما است و این سؤال را مطرح می کند که آیا جامعه اسرائیل می تواند از این شرایط موفق عبور کند؟ بنت می افزاید که اگر ما در انتخابات آینده پیروز نشویم این حکومت ممکن است 80 سال دوام نداشته باشد. در این نامه بنت اشاره کرده است که اگر ما پیروز نشویم ممکن است همه چیز فرو بریزد و احتمال جنگ داخلی در اسرائیل وجود دارد.

 

انتخابات 10 آبان نسخه شفابخشی برای نتانیاهو و اسرائیل نیست

 

وی با بیان اینکه انتخابات 10 آبان نسخه شفابخشی برای نتانیاهو و اسرائیل نیست، یادآور شد: در سال 2021 تعداد 10850 اقدام علیه اسرائیل توسط فلسطینی ها طراحی شده که 8600 مورد آن با موفقیت انجام گرفته و خود مقامات رژیم صهیونیستی تعداد این عملیات را شش هزار مورد اعلام کرده و گفته اند که این اقدامات نسبت به مشابه سال گذشته 20 درصد رشد داشته است و امروز علاوه بر غزه ، کرانه ی باختری یک تهدید جدی برای اسرائیل است. 

این کارشناس مسائل خاورمیانه در پاسخ به سؤالی در خصوص نحوه مقابله رسانه های ایران با رژیم صهیونیستی، گفت: متأسفانه داوری جامعه ایران درباره وضعیت اسرائیل تنظیم شده با اقداماتی که رژیم صهیونیستی علیه ایران انجام می دهد و به تعبیر دیگر ذهن جامعه ایرانی بیشتر درگیر رخدادها است و کمتر به روندها توجه دارد. متأسفانه رسانه های ما هیچ موقع روندها را توضیح نداده اند. در حالی که اگر رسانه ها روندی وارد موضوع می شدند می دیدیم که تا سال 1973 هر 10 سال اسرائیل از نظر وسعت دو برابر می شد ولی در جنگ سوم اسرائیل و اعراب، اسرائیلی ها شکست سنگینی خوردند و از این نقطه به بعد عملیات پیش روی آنها کاملا متوقف شد.

 

اسرائیل را با تنفس مصنوعی نگه داشته اند

 

وی تأکید کرد: اسرائیل از آن مقطع در سراشیبی سقوط افتاده و در این مدت با تنفس مصنوعی آن را نگه داشته اند. الآن هم واقعا رژیم صهیونیستی در ضعیف ترین زمان خودش به سر می برد. البته ما نمی توانیم تاریخ دقیق بیان کنیم اما همه چیز در اسرائیل نشان دهنده فروپاشی است و اسرائیلی ها نمی توانند آرزوهایشان را محقق کنند.

 

 

جوان ها آرمان فلسطین را فراموش نکرده اند

 

به گزارش خبرنگار جماران، حسین رویوران نیز در این نشست با اشاره به سخنان اولین نخست وزیر رژیم صهیونیستی که گفته بود «پیران فلسطین می میرند و نسل های آینده آن نیز فراموش می کنند و نهایتا این سرزمین(فلسطین) برای ما(صهیونیست ها) می ماند»، گفت: جوان ها آرمان فلسطین را فراموش نکرده اند و مقاومت را زنده نگه داشته اند. نسل سوم قهرمان انتفاضه اول و دوم بود که پایه گذار مقاومت فعلی است و نسل چهارم نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی را با چالش روبرو کرده است. مقاومت امروز از نظر کمی و کیفی رشد داشته و از جنین و نابلس و طوباس و شمال کرانه، به الخلیل در جنوب کرانه باختری رسیده است.

 

نتانیاهو چهار سال دولت را تمام نخواهد کرد

 

معاون بین الملل جمعیت دفاع از ملت فلسطین، افزود: طی کمتر از چهار سال پنج انتخابات توسط رژیم صهیونیستی برگزار شد و در تصویر اول نتانیاهو برنده انتخابات است و می تواند یک دولت پایدار برای چهار سال تشکیل دهد اما من شخصا معتقدم نتانیاهو چهار سال دولت را تمام نخواهد کرد. نتانیاهو از لحاظ اخلاقی تحمل پذیر نیست و حاضر است دولت را منحل و انتخابات زود هنگام اعلام کند ولی حاضر نیست منتقدین را تحمل کند.

 

جامعه صهیونیستی آمادگی کامل برای جنگ داخلی دارند

مجموعه ای از شکاف های اجتماعی درون جامعه اسرائیل وجود دارد

 

وی تأکید کرد: مجموعه ای از شکاف های اجتماعی درون جامعه اسرائیل وجود دارد و در دو دهه اخیر تشدید شده است. جامعه صهیونیستی آمادگی کامل برای جنگ داخلی دارند و با مطرح کردن دشمن خارجی از آن فرار می کنند. اگر این بحث «دشمن خارجی» نبود، یقین بدانید که اسرائیل 10 سال پیش وارد جنگ داخلی شده بود. جنگ داخلی در اسرائیل اجتناب ناپذیر و امکان وجود پایداری در آنجا بسیار بعید است. دولت تشکیل می شود اما در یک مدت نه چندان دور همین اتفاقات پیش خواهد آمد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.