معاون سیاسی و امور بین الملل جمعیت دفاع از ملت فلسطین با اشاره به اقرار به ضعف فرماندهان ارتش اسرائیل، گفت: گنبد آهنین ایجاد شده تا بتواند جلوی موشک ها عمل کند، اما به دلیل تحول سریع موشکی در محور مقاومت، این سیستم تا الآن خیلی پاسخگو نبوده و توان آن به زیر ۲۰ درصد رسیده است‌.

به گزارش خبرنگار جماران، حسین رویوران در نشست تخصصی «کنفرانس سالیانه هرتزلیا و تحولات داخلی اسرائیل» گفت: اجلاس هرتزلیا جهت گیری های دولت اسرائیل در سال آینده را نشان می دهد. اینکه از ۱۸ پنل امسال سه پنل به ایران اختصاص داشت نشان می دهد که شناخت ایران چقدر برای اسرائیل اهمیت دارد.

معاون سیاسی و امور بین الملل جمعیت دفاع از ملت فلسطین افزود: رئیس این اجلاس در ابتدای سخنرانی خود گفت که ایران در صدد فراهم آوردن امکانات برای نابودی اسرائیل است؛ ولی اسرائیل زمان زیادی ندارد.

وی با تاکید بر اینکه اراده ای در اسرائیل برای رویارویی با ایران وجود ندارد، تصریح کرد: رئیس این اجلاس همچنین به گنبد آهنین اشاره می کند و می گوید بازدارندگی آن کافی نیست؛ ما به موساد نیاز داریم تا اطلاعات کامل به ما بدهد. ایرانی ها بسیار باهوش هستند و ایران جدی ترین تهدید برای اسرائیل است.

رویوران با اشاره به اقرار به ضعف فرماندهان ارتش اسرائیل، اظهار داشت: بازدارندگی اسرائیل عمدتا با تکیه بر گنبد آهنین است. گنبد آهنین ایجاد شده تا بتواند جلوی موشک ها عمل کند. اما به دلیل تحول سریع موشکی در محور مقاومت، این سیستم تا الآن خیلی پاسخگو نبوده و توان آن به زیر ۲۰ درصد رسیده است‌.

وی با اشاره به شکاف اجتماعی در اسرائیل، گفت: رئیس جمهور اسرائیل در سخنرانی خود گفت که فرآیند ملت سازی در آنجا کارساز نیست. جمع متدینین و مسلمانان آنجا بیش از ۵۰ درصد شده اند و این به معنای چالش جدی برای اسرائیل است. حوادثی که می شود به عنوان مصداق بارز این بحث یاد کرد، جنبش پلنگ های سیاه در دهه هفتاد بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.