پمپئو با اعتراف به اینکه دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا علاقه وافری به رژیم صهیونیستی دارد، گفت: به لطف خدا رهبری به نام رئیس جمهوری ترامپ داریم که دوست اسرائیل است و تعهد تزلزل ناپذیری در حمایت از اسرائیل دارد.

به گزارش جماران؛ وزیر خارجه آمریکا بار دیگر بر تعهد دولت ترامپ برای حمایت از رژیم صهیونیستی تاکید کرد و گفت این دولت چهار میلیارد دلار برای کمک امنیتی به اسرائیل می‌پردازد.

‌مایک پمپئو بعدازظهر دوشنبه در نشست "اتحاد مسیحیان برای اسرائیل" افزود: آمریکا رابطه گرمی با اسرائیل دارد و مفتخرم هر روز کار می‌کنم تا این رابطه حفظ و تقویت شود.

وی با این ادعا که رژیم صهیونیستی مدرن تنها کشور آزاد در خاورمیانه است، ادامه داد: احترام زیادی برای آزادی مذهب قائل است. هیچ کشوری ایده آل نیست اما اسرائیل همچون آمریکا معیارهای بلندبالایی را دنبال می‌کند.

وزیر خارجه آمریکا اضافه کرد: در بسیاری از کشورها اگر یک مسلمانی اسلام را ترک کند، با مجازات مرگ روبرو می‌شود. در سوریه و عراق به خاطر داعش، مسیحیان سرکوب می‌شوند. این دولت برای حفظ اقلیت‌های مذهبی در کشورها تلاش کرده است و شعله وجود مسیحیان نباید خاموش شود.

پمپئو که به نظر می‌رسد راهبرد خود را با توجه به شکست مسیر خروج از برجام به سوی حقوق بشر توجه داده است، مدعی شد در جمهوری اسلامی ایران، مؤمنان در داخل ایران، سرکوب می‌شوند و ستیزه گری ذهنیت انقلاب اسلامی تمامی جوانب زندگی را تحت تأثیر قرار داده است.

وی مساله ارتداد را یکی از دستاویزهای اتهام‌های خود علیه ایران قرار داد و افزود: دولت ایران، چهار مسیحی را به اتهام اقدام علیه امنیت ملی محکوم کرده‌اند و آنها را به زندان اوین فرستاده است.

وزیر خارجه آمریکا بدون در نظر گرفتن آزادی ادیان توحیدی در قانون اساسی ایران و فعالیت‌های مذهبی این ادیان در اماکن مذهبی خود، مدعی شد ایران و آیت الله‌های آن مردم را از حق ایمان و اعتقاد خود محروم کرده‌اند و به همین دلیل است که مردم در ایران "مرگ بر اسرائیل" می‌گویند.

پمپئو با اعتراف به اینکه دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا علاقه وافری به رژیم صهیونیستی دارد، گفت: به لطف خدا رهبری به نام رئیس جمهوری ترامپ داریم که دوست اسرائیل است و تعهد تزلزل ناپذیری در حمایت از اسرائیل دارد.

وی نشانه این تعهد را ایجاد کارزار فشار حداکثری بر ایران دانست و مدعی شد "تأمین مالی میلیاردها دلار برای اهداف شرارت بار که یکی از آنها می‌توانست تلاش برای نابودی اسرائیل باشد" را متوقف کرده است.

وزیر خارجه آمریکا در حالی که به کمک چهار میلیارد دلاری این کشور به رژیم صهیونیستی، به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت و حاکمیت آن بر بلندی‌های جولان اشغالی افتخار می‌کرد، اظهار کرد: با فشار بر ایران، حماس، حزب الله و جهاد اسلامی پول کمتری برای فعالیت‌های تروریستی خود دریافت می‌کند.

این گروه‌های مقاومت تنها حق سرنوشت بر سرزمین خود را خواستارند و وزیر ترامپ به هزاران بی گناهی که به تیر مستقیم و بمباران صهیونیست‌ها کشته شده‌اند، اشاره‌ای نکرد و نگفت جایگاه این کشتار بی رحمانه در حقوق بشر آمریکایی و میلیاردها دلار کمکی که به این رژیم می‌شود، کجاست.

پمپئو همچنین اعتراض و انتقاد از رژیم صهیونیستی را که این روزها در کنگره آمریکا هم شنیده می‌شود، به مثابه یهودستیزی دانست و در تعریفی جدید و البته تکراری خود گفت: ضد اسرائیل بودن یعنی یهودستیزی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.