رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت یوم‌الله 13 آبان گفت: مراسم گرامیداشت 13 آبان با عنوان «13 آبان، حماسه ایستادگی مقاومت و استکبارستیزی» در بیش از 900 شهر و استان از ساعت 9:30 تا 11 با حضور گسترده دانش‌آموزان و دانشجویان و اقشار مردمی برگزار می‌شود.

به گزارش جماران به نقل از روابط عمومی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، وحید جلال زاده،  رئیس ستادبزرگداشت یوم الله 13 آبان شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی  با  حضور در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه، 13 آبان امسال را ، روز بزرگ «مرگ بر آمریکا » دانست و خاطر نشان کرد:  در پاسخ به اقدام سخیف آمریکای مستکبر و صهیونیست بین الملل و دنباله روهای آنان در ایجاد اغتشاش و حرکت های ضدانقلابی در ایران و حمایت از تروریست های تکفیری در انجام عملیات تروریستی در حرم مطهر حضرت شاهچراغ در شیراز و به شهادت رساندن جمعی از مردم شریف، شعار«مرگ بر آمریکا» مردم ایران ، به عنوان اصلی‌ترین و مهم‌ترین شعار مردم در تظاهرات ضد استکباری یوم الله سیزدهم آبان خواهد بود

وحید جلال زاده، با حضور در نشست خبری  ، تشریح رویکرد و سیاست ها و اعلام اهم برنامه های  مراسم یوم الله 13 آبان امسال که با شعار :  13 آبان ، حماسه ایستادگی ، مقاومت و استکبار ستیزی برگزار خواهد شد ، با اشاره به ادامۀ دشمنی آمریکا با مردم ایران و به میدان آوردن همه امکانات رسانه ای و به صف کردن بسیاری از ایرانیان خائن و خارج نشین در ایجاد اغتشاشات چند روزه ،  خاطر نشان کرد: مردم بصیر و استکبارستیز ایران، همچنان آمریکا را شیطان بزرگ و دشمن شماره یک خود و بلکه جامعه بشری و صلح و امنیت جهانی می داند .

جلال زاده در ادامه گفت : 13 آبان امسال شرایط خاصی دارد و در واقع ، روز تفسیر و تحقق شعار:    13 آبان ، حماسه ایستادگی ، مقاومت و استکبار ستیزی و  غیرت انقلابی ، هیهات منا الذله در مقابل آمریکای مستکبر و «مرگ بر آمریکا» و روز استواری و قدرت ملت ایران به خصوص دو قشر اثرگذار دانش آموز و دانشجو در مقابل ترفند استکباری آمریکا است. و در واقع ، سیزدهم آبان روزی ست که با مصوبه مجلس شورای اسلامی ، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی نام گرفته است .

حضرت امام ، رضوان الله تعالی علیه بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در خصوص روز 13 آبان فرمودند ؛  «ما شعار مرگ بر آمریکا را در عمل جوانان پرشور و قهرمان و مسلمان در تسخیر لانه جاسوسی آمریکا تماشا کردیم»  و «ملت بزرگ ایران مثل یک صاعقه بر سر آمریکا فرود آمده است»

وی با بیان سه حادثه تاریخی ، توضیح داد :

این سه واقعه تاریخی هر چند در ظاهر سه رویداد متفاوت و مجزا به نظر می رسد اما هویت مشترک هر سه رخداد،تجلی مبارزه با استکبار جهانی و عوامل آن است.

ـ نخست تبعید حضرت امام خمینی(ره) به ترکیه که در سیزدهم آبان 1343 در پی اعتراض ایشان به سیاست‌های حکومت پهلوی از جمله تصویب لایحه کاپیتولاسیون، رخ داد و موجی از اعتراض‌های مردمی به صورت تظاهرات در بازار تهران و چند شهر بزرگ دیگر، تعطیلی طولانی دروس حوزه‌‌های علمیه و ارسال طومارها و نامه‌ها به سازمان‌های بین‌المللی و مراجع تقلید را بوجود آورد.

مناسبت دوم،  شهادت دانش‌آموزان به دست دژخیمان رژیم پهلوی است. چهارده سال پس از تبعید

حضرت امام (ره) به ترکیه، صدها نفر از دانش‌آموزان تهرانی که هنگام تبعید امام(ره) یا هنوز به دنیا نیامده بودند یا کودکان خردسالی بودند، در سالروز سیزدهم آبان با سر دادن شعارهای «درود بر خمینی» و «مرگ بر شاه» به دانشگاه تهران آمدند تا با دانشجویان مسلمان انقلابی دانشگاه تهران اعلام همبستگی کنند ، اما مأموران مسلح شاه ، صف دانش‌آموزان کم سن و سال را به گلوله بسته و بیش از شصت تن از دانش آموزانی را که به دلیل بسته بودن درهای دانشگاه نتوانستند در برابر آتش گلوله‌‌های مأموران بگریزند را به شهادت رساندند.

مناسبت سوم، تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در ایران است. سفارتخانه‌ای که مرکز فرماندهی توطئه‌ها و فتنه‌انگیزی آمریکا علیه نظام نوپای جمهوری اسلامی ایران بود. به همین دلیل گروهی از دانشجویان مسلمان دانشگاه‌ها به عنوان لبیک به فرمایش امام(ره) که چند روز قبل در پیامی به مناسبت سالگرد سیزدهم آبان فرموده بودند: « بر دانش‌آموزان، دانشگاهیان و محصلین علوم دینیه است که با قدرت تمام ، حملات خود را علیه آمریکا و اسرائیل گسترش داده و آمریکا را وادار به استرداد این شاه مخلوع جنایتکار کنند و این توطئه بزرگ را بار دیگر شدیداً محکوم کنند»، تصمیم به اشغال لانه جاسوسی آمریکا گرفتند. این اقدام دانشجویان، با مخالفت مرتجعین و جریان‌های لیبرالی مواجه شد، اما امام خمینی(ره) با حمایتی قاطع از این اقدام، آن را «انقلاب دوم» لقب دادند و مردم هم با شور و اشتیاق، مقابل لانه جاسوسی تجمع کردند. با فتح لانه جاسوسی، عملیات جاسوسی آمریکا در منطقه آشکارتر و پایگاه جاسوسی‌اش برچیده شد و از همه مهم‌تر، ابهت پوشالی آمریکا در جهان شکسته شد.

جلالی زاده در همین زمینه افزود :

امسال شرایط جدیدی داریم . از یکسو ، دشمن غداره کش با تمام امکانات مالی ، فرهنگی و رسانه ای و همراه کردن بعضی از ایرانیان خائن در دیگر کشورها و به خط کردن دنباله های خود در داخل کشور همه گونه فتنه و اغتشاش را دامن زده و با آگاهی و هوشیاری مردم عزیز و عدم همراهی با اغتشاشگران ، عملا شکست خورده است و ان شاالله در روز 13 آبان و با حضور حماسی و ایستادگی ملت ، سیلی محکمتری از مردم ایران خواهد خورد .

در همین شرایط ، اگر بخواهیم کارنامۀ سراسر سیاه آمریکا  و دخالت های و رفتار های زشت دولتمردان آمریکا و نظام استکباری را پیش از انقلاب و پس از انقلاب اسلامی و در این چهار دهه به  نگارش در آوریم  و به دخالت ها و شرارت های آمریکا در  میهن عزیزمان به شرح زیر اشاره کرد :

1ـ نقش  اساسی ، مهم و پررنگ آمریکا در طراحی و اجرای کودتای 28 مرداد و دخالت مستقیم در تمامیت ارضی ایران مستقل.

2ـ نقش و کمکهای امنیتی آمریکا در راه اندازی سازمان مخوف و نفرت انگیز ساواک

3ـ حمایت شدید آمریکا از سرکوب مخالفان رژیم شاه و اطاعت بی چون و چرای شاه مخلوع از آنان

4ـ طراحی کشتار و قتل دانش آموزان در جلوی درب اصلی دانشگاه تهران در 13 آبان 1357

5ـ طراحی کودتای نظامی و قلع و قمع کردن گسترده مردم مسلمان ایران با مأموریت مخفی ژنرال هایزر در سال 1357

وی با اذعان به این نکته که پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران جنایت های بیشرمانه ودخالت های وقیحانۀ شیطان بزرگ آمریکا ، ادامه یا فته و حتی در موارد  بی شماری گسترده و پررنگ تر هم شده ؛  محورهای دخالت های و کارنامه سیاه و نفرت آور آمریکا  را پس از پیروزی انقلاب اسلامی  فهرست وار به  شرح زیر عنوان کرد  :

1ـ حمایت از گروه های میانه رو (نهضت آزادی ـ جبهه ملی و سایر ملی گراهای ضد مذهب)

2ـ طراحی نقشه تجزیه ایران و حمایت از گروههای تجزیه طلب و ایجاد آشوب های قومیتی در مرزها

3ـ اعمال فشار اقتصادی ؛ دستور قطع خرید نفت از ایران؛ دستور توقیف همه دارایی های دولت ایران در آمریکا و منع اغلب صادرات و معاملات مالی با ایران

4ـ حمله نظامی به طبس و بمباران پایگاههای هوایی سراسر ایران در اردیبهشت 1359

5ـ طراحی کودتای نوژه به منظور حمله به فرودگاه و ایستگاه رادیویی و محل سکونت امام خمینی(رحمت الله علیه) در تیرماه 1359

ایشان در ادامه ، به بیان دخالت های آمریکای جنایتکار اشاره کرد :

البته به این فهرست سیاه باید جنایت های آمریکا در دوران دفاع مقدس را  نیز اضافه نمود ؛ از جمله

تشویق و تحریک صدام ، رئیس دولت بعثی عراق به آغاز جنگ تحمیلی در شهریور 1359 و حمایت سیاسی، حقوقی و تبلیغاتی از بنی صدر مزدور در خرداد 1360 و حتی بکارگیری خط مشی براندازی و مهار علیه ایران و ارایه کمکهای وسیع مالی، تسلیحاتی و اطلاعاتی به عراق در جنگ تحمیلی که منجر به مجهز ساختن رژیم بعثی عراق به سلاح های شیمیایی و میکروبی علیه ایران شد .

از سویی حمله به سکوهای نفتی ایران در سال 1366 و حمله به چند فروند از ناوگان دریایی ایران در خلیج فارس در سال 1366 و همچنین سرنگون کردن هواپیمای مسافر بری ایران بر فراز خلیج فارس در تیرماه 1367  از دیگر جنایات آمریکا بود. شرارت ها ، ددمنشی ها و دخالت های بیشرمانۀ امریکا در امور ایران ، از نظر حجم و عمق آن  بسیار افزوده شده و دشمنی ها شکل مرموزتر  و  پیچیده تری به خود گرفته است .

دکتر جلالی زاده ،  همچنین به برخی دخالتها در شرایط حاضر اشاره کرد :

1ـ  انجام تحریم های  یکجانبه ، غیر منطقی ، ظالمانۀ اقتصادی علیه ایران در دوران بوش پدر، کلینتون و بوش پسر ، اوباما ، ترامپ و بایدن و  ادامه ، تشدید این تحریم ها ، حتی در زمان مذاکرات هسته ای.

2ـ طراحی آشوب و بلوا  و مدیریت و هدایت اغتشاشات خیابانی برای فروپاشی و براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در جریان فتنۀ  سال های 78 13، 1388 ، 1398 و 1401

3ـ سرمایه گذاری برای ایجاد جنگ نرم و تربیت مجریان طرح فروپاشی و استحاله از درون

4ـ تلاش برای از بین بردن یکپارچگی ملت ایران و دامن زدن به اختلافهای داخلی  ، قومی ، قبیله ای و مذهبی و تبدیل اختلافات دیدگاهی به تخاصمات فرسایشی.

5ـ اجرای پروژه ایران هراسی و تحریک کشورهای منطقه علیه ایران

6ـ تصویب  هر سالۀ  بودجه های کلان در کنگره آمریکا برای سرنگونی  و براندازی جمهوری اسلامی ایران با توجه به افزایش کسری بودجه امریکا و افزایش میزان بدهکاری دولت امریکا

7ـ طراحی قطعنامه های به ناحق و متعدد علیه وضعیت حقوق بشر در ایران

8ـ تلاش فزاینده برای محروم ساختن ملت ایران از دانش صلح آمیز هسته ای و جلوگیری از  تبدیل ایران مستقل و قوی.

9ـ اتهام تروریسم به بهانه های مختلف بر ضد ایران و همزمان ، به شهادت رساندن سردار سپاه اسلام ، حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس .

و حتی در دوره ای که مذاکرات ایران با 5+1 به نقطه نهایی رسیده و طرح و راه اندازی اغتشاشات اخیر ، بازهم این دشمنی و تحریم ها ادامه داشته و به هر بهانه ای ، فشار بر مردم ایران سخت تر شده است.

بنابراین اگر بخواهیم تحلیل جامعی از سه رویداد تاریخی مهم 13 آبان را در چند جمله خلاصه کنیم می توانیم بگوییم که ملت ایران

ـ از سیزده آبان 42 درس پیروی از رهبری و ارزش ولایت ا لهی در مقابل استکبار جهانی؛

ـ و از سیزده آبان 57 درس ستیز و مقابله با ظلم و جور و ستم استکبار جهانی؛

ـ و از سیزده آبان 58 درس ایمان‌، استواری و برائت از شیاطین و زورگویان جهانی را آموخته‌اند.

 

امسال با دعوت از همدلی و هم اندیشی دستگاه ها ، نهادها ، سازمان های مردم نهاد و مشارکت اثرگذار آنان در جلسات مختلف ، ستاد برگزاری مراسم سیزدهم آبان  با ا هداف زیر تشکیل گردید:

1ـ احیاء و زنده نگاه داشتن یاد و خاطره وقایع این روز مهم

2ـ تبلور ملی روحیه مبارزه با استکبار جهانی و در رأس آنها آمریکا با ایجاد وحدت ملی و تبعیت از مقام معظم رهبری

3ـ ایجاد شناخت در بین مردم ایران به ویژه جوانان ایران و جهان نسبت به سیاست‌ها و خیانت‌های آمریکا در منطقه خلیج فارس و در کل جهان به ویژه کشورهای اسلامی و حوزه مقاومت .

4ـ و نهایتاً مبارزه با استکبار جهانی از اصول ارزشی و آرمانی ملت مسلمان ایران است.

 

گرامی داشت 13 آبان امسال نیز ، حول دو محور تبیینی و میدانی خواهد بود .

الف : برنامه های تبیینی :

اگر چه در هفته های گذشته و به بهانه مرگ یک دختر بی گناه ایرانی (مهسا امینی ) بازهم شاهد توطئه آمریکای جنایتکار و صهیونیست کودک کش در طراحی اغتشاشات با نگاه براندازی و همراهی دنباله روهای آنان و رسانه های دیکتاتور مسلک حامیان آنان بودیم  ، و این حرکت تا انجام عملیات تروریستی در حرم مطهر حضرت شاهچراغ  علیهما السلام در شیراز کشیده و جمعی از مردم مظلوم به شهادت رسیدند ، باز هم با نگاه جهاد تبیین و روشنگری در روزهای گذشته با تشکیل   کرسی های آزاد اندیشی  و حضور دانش آموزان فهیم ، دانشجویان عزیز و مردم لحظه شناس در دانشگاه ها ، مدارس و مساجد ، جلساتی برگزار شده و در واقع اعلام آمادگی برای برگزاری مراسم 13 آبان خواهد بود .  از جمله :

  1. اعزام سخنرانان ملی در مراکز استان ها و هماهنگی برای حضور دانش آموزان در پیش از خطبه های نماز جمعه در سراسر کشور و ایراد سخن با نگاه روشنگری و تبیینی .
  2. برگزاری کرسی های آزاد اندیشی با موضوع سیزده آبان در سطح دانشگاه های کشور توسط بسیج اساتید کشور
  3. برگزاری همایش بین المللی " قرن 21 ، جهان عاری از سلطه آمریکا " در روزهای 9 و 10 آبان  و در شکل مجمع بین المللی اساتید مسلمان .
  4. حضور اساتید متدین و انقلابی در برنامه های دعوتی و گفتگو محور صدا و سیما ، مساجد محلی ، نشست های بصیرتی در خانه های فرهنگ محلات و دیگر مراکز فرهنگی با نگاه تنبیینی ، جهاد روایت .
  5. استفاده از ظرفیت هنر در انعکاس و انتشار مفاهیم تبیینی ، تولید و انتشار مقالات فرهنگی و سیاسی و اجتماعی در رسانه ها با موضوع استکبار ستیزی توسط بسیج اساتید کشور .
  6.  تدارک امکان بازدید دانشجویان و دانش‌آموزان از نمایشگاه ادوات جاسوسی آمریکایی‌ها در لانه جاسوسی .
  7.  برقراری نمایشگاه بصیرت در محل لانه جاسوسی سابق آمریکا .
  8.  برگزاری نمایشگاه عکس با موضوع استکبار ستیزی و یوم الله 13 آبان در محل لانه جاسوسی که ورود برای عموم آزاد می باشد .
  9. چاپ و انتشار بروشور روشنگری با موضوع یوم الله 13 آبان و تسخیر لانه جاسوسی میان دانش آموزان کشور .
  10. چاپ و انتشار اقلام تبلیغاتی(پوستر،تراکت،بنر و..)و ویژه نامه های نشریات و مطبوعات کثیر الانتشارکشور .
  11. انتشار ویژه نامه‌ای دانش‌آموزی و دانشجویی پیرامون موضوع سیزدهم آبان و شهدای دانشجو و دانش آموز.
  12. برگزاری 200 نشست‌‌ دانشجویی و کرسی های آزاد اندیشی در سطح دانشگاه های کشور در خصوص موضوع استکبار‌ستیزی توسط بسیج دانشجویی.
  13. برگزاری 500 نشست تبیینی در سطح دانشگاه های کشور توسط بسیج دانشجویی. 
  14. برگزاری جشنواره هنری " روایت تسخیر " با مشارک وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سطح تعدادی از دانشگاه های کشور .
  15. برپایی پویش " روایت استقلال " توسط دانشجویان در فضای مجازی .
  16. تولید درسنامه و محتوای چند رسانه ای "چرا مرگ بر آمریکا " از 6 تا 12 آبان در سطح کلاس های مدارس و میان دانش آموزان.
  17. برگزاری نشست های تخصصی و برنامه های محتوایی برای کارکنان و خانواده های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی رحمت الله علیه ، برگزاری مسابقات فرهنگی و هماهنگی حضور کارکنان به همراه خانواده ها و مددجویان در مراسم.
  18. برگزاری برنامه های متنوع در همه رده های بسیج در هفته منتهی به سیزدهم آبان، برپایی چند برنامه اختصاصی برای بانوان، تولید محتوای فاخر در فضای مجازی و انتشار در ایام منتهی به سیزدهم آبان، راه اندازی پویش های مجازی با تولیدهشتک مناسب، برپایی نمایشگاه با محتوای خدمات گروه های جهادی در سطح مدارس تهران در مسیر راهپیمایی و برپایی غرفه های متعدد پذیرایی وفرهنگی از اهم برنامه های سپاه تهران می باشد.
  19. برگزاری ویژه برنامه هایی درنماز جمعه های ششم و سیزدهم آبان همچون برپایی نمایشگاه عکس، غرفه های فرهنگی و پذیرایی، سخنرانی پیش از خطبه های دانش آموزی ودانشجویی، اجرای سرودهای دانش آموزی درمحوطه نماز جمعه و خیابان انقلاب و برپایی تریبون های آزاداندیشی از اهم اقدمات ستاد نماز جمعه تهران است.
  20. برگزاری نشست های بصیرتی و روشنگری در حوزه های علمیه با موضوعات " تاثیر تیعید امام خمینی رحمت الله علیه به ترکیه بر شکل گیری انقلاب اسلامی ، علت کشتار دانش آموزان تهرانی به دست رژیم پهلوی و چرایی تسخیر لانه جاسوسی " .
  21. راه اندازی پویش های "دانش آموز فهمیده" به مدت یک هفته در سطح مدارس کشور (از 7 تا 13 آبان ) و پویش " عشق شهید " ویژه کلیه مدارس کشور  .
  22. جشنواره سرود همخوانی " ای ایرا ن"در 1500 مدرسه .

 

ب: فعالیت های استانی :

برنامه های متنوعی در سطح استان های کشور برگزار خواهد شد که فقط تعدادی از برنامه های شاخص در این نشست اعلام می شود :

 

  1. برگزاری همایش ویژه 7000 نفری دانش آموزان دختر مورخ 08/08/1401 در سالن پورشریفی تبریز ساعت 10 صبح.
  2. اهتمام نسبت به برپایی جهاد تبیین در مساجد استان با عنوان برنامه 40 مسجد 40 گفتمان و با بهره گیری از ظرفیت اساتید جهت تقویت برنامه مذکور در سطح استان آذربایجان شرقی 6 تا 13 آبان .
  3. پویش طلایه داران حجاب و تجمع بزرگ دختران دانش آموز در سطح مدارس استان ایلام .
  4. برگزاری نشست های بصیرتی در طرح چهره به چهره در سطح مساجد استان ایلام از 8 تا 13 آبان.
  5.  پویش دنیای بدون تاریکی (دنیای بدون آمریکا) ، مسابقه نقاشی مرگ بر آمریکا و ایران قوی در سطح مدارس استان بوشهر .
  6. همایش نقش زنان ایران در مبارزات ضد استکباری در 14 و 15 آبان در بوشهر و برازجان .
  7. نشست های سیاسی طرح ثامن با موضوع روشنگری و تبیین سیاستهای استکباری غرب و نقش استکبار در اغتشاشات اخیر در سطح پایگاه های بسیج و سخنرانی کوتاه و مختصر ائمه جماعات بعد از نماز و تبیین اهداف تسخیر لانه جاسوسی و نقش امریکا در  ناامنی ها و فتنه اخیر در استان خراسان جنوبی.
  8. انتشار کتب و مقالات موجود در حوزه وقایع 13 آبان و جهان سلطه و شکست و استیلای استکبار جهانی در پرتو استکبارستیزی در بستر فضای مجازی در سطح استان خراسان شمالی .
  9. گردهمایی معتمدان، ریش‌سفیدان و سران طوائف تشیع و تسنن با موضوع بررسی توطئه‌های استکبار جهانی در حوادث تروریستی استان سیستان و بلوچستان در قرارگاه شهید هراتی زابل در 12 آبان .
  10. گردهمایی اساتید و تشکل‌های دانشجویی استان و برگزاری مناظرات دانشجویی با محوریت استکبارستیزی در روز چهارشنبه 11 آبان در دانشگاه زاهدان .
  11. برگزاری کرسی های آزاد اندیشی در چهارچوب جهاد تبیین ودشمن شناسی وتحلیل مسائل روز در    7 تا 11 آبان در سطح دانشگاه های استان  و برگزاری نشستهای تبیینی ویژه کارکنان ادارات ودستگاه های اجرایی با حضور اساتید وهادیان سیاسی در استان کردستان .
  12. تجمع  5000نفری دختران دانش آموز فاطمی همراه با زنگ استکبارستیزی در سالن تلاش کرمان در روز  چهارشنبه 11 آبان .
  13. هماهنگی گسترده جهت حضور پرشور گروههای عشایری و روستائی، ورزشکاران، اتحادیه های صنفی و کارگری و شیعه و سنی  با لباسهای محلی و صنفی در راهپیمایی 13 آبان در استان کرمانشاه .
  14. همایش استکبارستیزی با حضور دانشجویان و اساتید در روز چهارشنبه 11 آبان در تالار مرکزی رشت استان گیلان .
  15. برگزاری نشست‌های بصیرتی، میزگردهای تخصصی، کرسی‌های آزاداندیشی و جلسات پرسش و پاسخ به‌منظور رفع شبهات نسل جوان و تبیین اثرات مثبت مقاومت و ایستادگی ملت ایران و تشریح آسیب‌های سازش با آمریکای جهانخوار در 22 دانشگاه‌ و 170 مدرسه برگزیده استان گیلان .
  16. تشویق و ترغیب نویسندگان، پژوهشگران، هنرمندان، شاعران، اصحاب رسانه و فعالان فضای مجازی به‌منظور تولید محتوا و آثار هنری در قالب مقاله، یادداشت، فیلم کوتاه، نماهنگ، موشن‌گرافی، پادکست، پوستر، عکس‌نوشته، استوری با موضوع یوم‌الله 13 آبان و استکبارستیزی و زمینه‌سازی انتشار آن از طریق صدا و سیمای مرکز گیلان، رسانه‌ها، خبرگزاری‌ها، مطبوعات، فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی استان گیلان .
  17. استقرار گروه‌های سرود در نقاط پرتردد شهرهای سراسر استان به منظور اجرای سرود‌های حماسی و همچنین فعال‌شدن سیستم‌های صوتی مساجد، بقاع متبرکه، ادارات، پارک‌ها و... با پخش سرودهای استکبارستیزی در روزهای منتهی به یوم‌الله 13 آبان در استان گیلان .
  18. طرح تربیتی " نهضت مقدس " شامل حضور طلاب جوان در مدارس و برگزاری گعده های تبیینی در استان گیلان .
  19. نشست تحلیلی ومیز گرد سیاسی با موضوع 13 آبان  و جنایات آمریکا و جایگاه ولایت و رهبری و جایگاه شهادت و شهداء در صدا و سیما و دانشگاهها و  فضای مجازی و مرکز سیمای استان مازندران .
  20. راه اندازی کاروان سرود سیار برای اجرا در میادین و محله های شهر اراک در تاریخ 12 و 13 آبانماه در استان مرکزی .
  21. برگزاری همایش ملی مبارزه با استکبار با حضور برخی از سفرای کشورهای خارجی توسط تشکل انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه یزد .
  22. ویژه برنامه یک روز خوب، یک حس خوب در شکل اردوی دانش آموزی در حرم مطهر با برنامه های متنوع بازدید از موزه ، حرم شناسی، رواق نوجوان و عطر افشانی مرقد مطهر در طول هفته منتهی به 13 آبان در قم.
  23. اعزام 400 مبلغ به مدارس دخترانه در طول هفته منتهی به 13 آّبان در استان قم  .
  24. برگزاری کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه های آزاد، پیام نور، علوم پزشکی شیراز.
  25. برگزاری جلسات تبیینی در مدارس استان فارس و در روزهای منتهی به 13 آبان .

 

ج: برنامه های میدانی

مراسم رسمی سیزدهم آبان ، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی :

  1. اما برنامه های ملی و سراسری در تهران و تمامی استانهای کشور از جمله در بیش از 900 شهر و بخش کشور ، مراسم تظاهرات و راهپیمایی با شکوه برگزار خواهد شد .

این مراسم در روز جمعه  13 آبان و از ساعت  "9:30 الی  11 صبح"  مقابل لانه جاسوسی سابق امریکا واقع در خیابان طالقانی تقاطع خیابان شهید مفتح با حضور گسترده اقشار مختلف مردمی برگزار خواهد شد .

در این مراسم که با  تلاوت قرآن کریم و اجرای سرود جمهوری اسلامی و سرود مرگ بر آمریکا، آغاز خواهد شد ، قرائت بیانیه‌های دانش‌آموزی، دانشجویی و اجرای سرود همگانی دانش‌آموزی و همچنین قرائت قطعنامه سراسری به عنوان آخرین مواضع ملت ایران  و سخنرانی پایانی را شاهد خواهیم بود .

پس از اتمام مراسم ، مردم  حاضر در مراسم به سمت دانشگاه تهران ، میعادگاه نماز جمعه راهپیمایی خواهند داشت .

  1. هماهنگی و صدور مجوز درخصوص برپایی غرفه های فرهنگی در سراسر خیابان آیت‌الله طالقانی از مقابل لانه جاسوسی سابق آمریکا تا میدان فلسطین با حضور هنرمندان جوان ، ورزشکاران و بویژه چهره های شاخص ورزش دانش آموزی و برگزاری مسابقات فرهنگی در این غرفه ها.
  2. برخی اقدامات و تمهیدات خدماتی برای مراسم تهران تدارک دیده شده است:
  3. هماهنگی با شرکت مترو تهران در خصوص افزایش قطارهای مربوط به مسیر مراسم  در هنگام برگزاری مراسم

ب-هماهنگی با شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و تخصیص حداقل 500 دستگاه اتوبوس به سازمان ها و نهادها و میادین شهر برای حضور مردم در مراسم

ج-هماهنگی و حضور نیروهای امدادی و درمانی آتش‌نشان، اورژانس و هلال احمر و استقرار در طول خیابان آیت‌الله طالقانی برای خدمات­رسانی به شرکت­کنندگان د ر مراسم

  1.   دیدار دانش‌آموزان و دانشجویان با مقام معظم رهبری در روز چهارشنبه 11/8/ 1401
  2. با تشکیل ستادهای 13 آبان در دفاتر این شورا در سراسر کشور ، برنامه های متنوعی در استانها طراحی و اجرا می شود  و از جمله ،اعزام سخنران ملی به تمامی استانهای کشور به جهت ایراد سخن در تظاهرات مردمی و پیش از خطبه های  نماز جمعه .
  3.  زنگ استکبار ستیزی  صبح روز چهارشنبه 11 آبان به صورت همزمان در مدارس سراسر کشور نواخته خواهد شد .
  4. بیش از 3500 عوامل رسانه ای اعم از خبرنگار ، تصویربردار و عکاس ، مراسم 13 آبان امسال را در سراسر کشور پوشش خبری می دهند . در تهران 110خبرنگار و عکاس خارجی و بیش از 500 عکاس ، خبرنگار و تصویر بردار داخلی این مراسم را در مقابل لانه جاسوسی پوشش خبری خواهند داد .
  5. برپایی مسابقه دوچرخه سواری با عنوان «پا به رکاب انقلاب» در حاشیه مراسم مقابل لانه جاسوسی با همکاری سپاه تهران، سازمان فرهنگی هنری شهرداری ، اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان و آموزش و پرورش تهران انجام می شود.
  6. سرکشی به خانواده شهدای دانش آموز، هماهنگی برای حضور خانواده معظم شهدا در مراسم و نثار گل به مزار شهدای دانش آموز در روز پنجشنبه دوازدهم آبان از اهم اقدامات بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ است.
  7. پوشش مناسب خبری قبل و بعد از مراسم از خبرگزاری شبستان، اجرای سرود در میادین تهران و شهرستان های استان تهران، صدور بیانیه توسط کانون ها و هماهنگی حضور پرشور اعضای کانون ها در مراسم از مهم ترین اقدامات کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان تهران می باشد.
  8. برپایی مراسم در تمامی اماکن نظامی و آمادگی حضور دانشجویان دانشگاه های افسری وخانواده های نیروهای مسلح در مراسم از اهم برنامه های ستاد کل نیروهای مسلح است.
  9. برگزاری ۲۲ مراسم محوری در ۲۲ مسجد در مناطق ۲۲ گانه تهران توسط مرکز رسیدگی به امور مساجد .
  10. حضور یکپارچه دانش آموزان به ویژه دانش آموزان بسیجی،جوانان جمعیت هلال احمر و تشکل های دانش آموزی(خبرگزاری پانا ، خبرگزاری همکلاسی واتحادیه انجمنهای اسلامی دانش آموزان ) با لباسهای فرم وپرچمهای جمهوری اسلامی و الوان در مراسم .
  11. به نمایش گذاشتن آثار باقیمانده لاشه هلکوپترهای سرنگون شده آمریکا در صحرای طبس در محل لانه جاسوسی .
  12. اجرای مراسم  " پرچم " در سطح  110 هزار مدارس کشور.
  13. حضور مردم به ویژه جوانان ، نوجوانان ، طلاب  ، اصناف و دانش آموزان و دانشجویان و دیگر اقشار مردمی در تظاهرات تهران و سراسر کشور .
  14. در محل برگزاری مراسم، با برپایی ایستگاههای فرهنگی و صلواتی از مردم عزیز و حاضر در مراسم پذیرایی خواهد شد .

در پایان امیدوار هستیم در این روزهای حساس ، شاهد حضور هوشیارانه ، با بصیرت و لحظه شناسی مردم عزیزمان، مسوولین و همه دلسوزان انقلاب اسلامی در گرامیداشت این یوم الله باشیم .

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.