به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم در مراسم پایانی راهپیمایی باشکوه ۱۳ آبان مردم تبریز، اظهار کرد: ۱۳ آبان سال ۱۳۴۳ شمسی روز تبعید حضرت امام (ره) به ترکیه و قیام مردمی سال ۱۳۵۷ و سالروز شهادت جمع زیادی از دانش آموزان و دانشجویان در مقابل دانشگاه تهران در زمان اوج گیری انقلاب شکوهمند ایران و تسخیر لانه جاسوسی ایران توسط دانشجویان پیرو خط امام در سال ۱۳۵۸ با توجه به ابعاد و پیامدهای آن و گستره ملی و بین المللی از اهمیت و جایگاه ویژه ای در تاریخ انقلاب شکوهمند ایران برخوردار است.  

وی افزود: ‌ این اقدام شجاعانه یکی از حرکت ها و اقدامات اصیل در بین انقلاب های جهان است که شوک عمیقی به آمریکا و ابهت پوشالی امپریالیسم وارد کرد.

حجت الاسلام آل هاشم ادامه داد: ‌ تسخیر لانه جاسوسی اوج شکست و ذلت آمریکا را به رخ جهانیان کشید و اوج مظلومیت مسلمانان جهان را در گیتی طنین انداز کرد.

 امام جمعه تبریز گفت: با پیروزی انقلاب،  آمریکا سفارت خود را در ایران به پایگاهی برای ایجاد توطئه ‌بر علیه انقلاب تبدیل کرده بود تا بتواند پوششی برای اقدامات سیاسی و جاسوسی خود بر علیه انقلاب نوپای اسلامی ایران انجام دهد.

 حجت الاسلام آل هاشم اضافه کرد: پس از اخراج مستشاران نظامی و غیرنظامی از ایران آمریکا فعالیت‌های جاسوسی خود را در عمق سفارت خود افزایش داد.

وی اظهار کرد: ‌با ایجاد شبکه‌های جاسوسی و اطلاعاتی و در پی آن با بحران آفرینی موجب تضعیف نیروهای انقلاب و جایگاه آن توسط فعالیت‌های جاسوسی سفارت میشد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی همچنین گفت: ایجاد گسست بین نسل جوان و رهبری به عنوان فعال ترین قشر جامعه نیز از ابتدا تاکنون جزو اهداف استکبار میباشد.

وی افزود: آمریکا در اوایل انقلاب در پی آن بود تا با برقراری ارتباط با دولت موقت، لیبرال‌ها ‌و سلطنت‌طلبان موجبات حذف تدریجی یاران انقلاب و وفاداران انقلابی از صحنه سیاسی شود.

وی ادامه داد: ‌ تسخیر لانه جاسوسی و بازتاب‌های مختلفی را بر جای گذاشته است دانشجویان خط امام هیئت‌ حاکمه آمریکا را به شدت سرگردان کرد.

حجت الاسلام آل هاشم گفت: رابطه استعماری لانه جاسوسی آمریکا در واقع به نوعی مرکز بحران آفرینی بود اما با اشغال این لانه جاسوسی هیمنه آمریکا شکست.

وی اظهار کرد: ‌اکنون در سایه رهبری مقام معظم رهبری انقلاب به شجره تنومند و قدرتمندی تبدیل شده و نشانه‌های اقتدار نظام در مقابل سلطه و دشمنان اسلام از هر زمان دیگری نمایان تر شده است.

امام جمعه تبریز ادامه داد:  پیروزی های گذشته انقلاب در مقابل استکبار همه مرهون مقاومت است و امروز نیز نیازمند مقاومت هستیم.

 حجت الاسلام آل هاشم اظهار کرد: ‌برای این که بتوانیم از گذشته تجربه اندوخته کنیم باید اسناد این توطئه ها ‌و فتنه ها توسط دانش آموزان مطالعه و در کتب درسی منتشر شود تا متوجه شوند که امریکا چه خون های نا حقی را ریخته و چه خیانت‌ها و بیت المال هایی را به ناحق ضایع کرده است.

وی افزود: وظیفه آموزش و پرورش این است که نسل جدید را به این مسائل واقعی کند که امریکا چه توطئه هایی را بر علیه ایران انجام داده است.

وی همچنین گفت: به حول و قوه الهی شرح استبداد و استعمار اثر ملت ها کم خواهد شد اما دشمن همچنان در کمین است تا وحدت ما را به هم بزند.

 نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی همچنین تاکید کرد: ‌ مردم شجاع تبریز همواره در تمام میادین شرکت گسترده داشته وفادار انقلاب می باشد و اجازه نمی دهند که بین اقوام ایرانی اختلاف وجود داشته باشد.

 حجت الاسلام آل هاشم ‌گفت: ‌همه افراد ایران پیکره این کشور هستند و با وحدت و همدلی روز به روز برای دستیابی به اهداف انقلاب حرکت می کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.