سردار عابدین خرم روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، ۱۳ آبان را روز ظهور و بروز نفرت مردم از خوی استکباری امریکا دانست و افزود: اگر امروز ملت‌ های مختلف از آمریکا منزجر هستند و شعارهای به ظاهر بشردوستانه دولتمردان این کشور متجاوز در میان ملت‌ها خریدار ندارد، حاصل دستاوردهای انقلاب اسلامی و روزهایی همچون ۱۳ آبان است.

وی با بیان اینکه به برکت ۱۳ آبان‌ها هیمنه استکبار در جهان شکسته شد، اظهار داشت: اقدامات استکباری آمریکا در کشورهای مختلف و ایستادگی ملت رشید ایران در مقابل زورگویی‌های این کشور، نشان داد که ارتباط با آمریکا نه تنها کلید پیشرفت نیست، بلکه قفلی است بر اراده ملت های آزاده.

خرم ادامه داد: روز بزرگ و به یاد ماندنی ۱۳ آبان به خلق روز استکبارستیزی منجر شد و امروز بعد از ۴۰ سال از وقوع انقلاب اسلامی، این روز باشکوه تر از سال‌های اول انقلاب پاس داشته می شود.

وی با اشاره به اینکه ۱۳ آبان یادآور سه رویداد مهم و تاریخی است که هر سه نمایش و صحنه بروز و ظهور نفرت از خوی استکباری امریکا است، گفت: ۱۳ آبان سال ۱۳۴۳ امام خمینی(ره) به دلیل اعتراض به قانون کاپیتولاسیون از ایران تبعید شد و در همین روز به سال ۱۳۵۷ رژیم طاغوت وابسته‌ به آمریکا در خیابان های تهران دانش‌آموزان را به شهادت رساند و در ۱۳ آبان ۱۳۵۸ نیز لانه جاسوسی آمریکا به تسخیر دانشجویان درآمد.

خرم یادآوری کرد: هر سه اتفاق فوق به طور مستقیم و یا غیرمستقیم به آمریکا و مبارزه با خوی استکباری این کشور مربوط می‌شود. 

وی گسترش مبارزه با استکبار در میان ملت های مختلف جهان را مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: این روز یک تصویر ماندگار از روح آزادگی و حق طلبی ملت ایران در مقابل خوی استکباری آمریکا نشان داده است.

خرم با تاکید بر ضرورت نقش آفرینی دانش آموزان و دانشجویان در گام دوم انقلاب اسلامی، گفت: پیشتازی دانش آموزان و دانشجویان از نقاط مهم ۱۳ آبان است که این ویزگی باید در گام اول انقلاب نیز به منصه ظهور برسد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.