موسوی سفیر ایران در جمهوری آذربایجان تاکید کرد: حدود ۳۰ سال خاک ایران مسیر اصلی ترانزیتی برادران مان برای رفت و آمد و اتصال سرزمین اصلی آذربایجان به جمهوری خودمختار نخجوان بوده و این مسیر که مورد قدردانی مقامات جمهوری آذربایجان قرار دارد همچنان به عنوان مسیر اصلی در دسترس برادران و خواهران ما در سرزمین اصلی و جمهوری خودمختار نخجوان است.

به گزارش جماران؛ حدود ۱۶۰ نفر از سفرای مقیم، غیر مقیم، وابستگان نظامی و نمایندگان سازمان های بین المللی مستقر در باکو امروز به منظور آشنایی نزدیک با آخرین تحولات پس از جنگ دوم قره باغ از شهرهای آزاد شده فضولی، شوشا و کریدور لاچین ( مسیر دسترسی ارمنستان به خانکندی - مرکز قره باغ ) بازدید کردند.

در این بازدید که سفیر و وابسته نظامی سفارت کشورمان در جمهوری آذربایجان نیز حضور داشتند، حکمت حاجی اف دستیار رئیس جمهور آذربایجان در امور سیاست خارجی و نمایندگان ویژه رئیس جمهور این کشور در مناطق ویژه قره باغ آخرین تحولات گفتگوهای سیاسی برای دستیابی به صلح پایدار با ارمنستان، رفع انسداد مسیرهای ترانزیتی، مین زدایی، بازسازی و ... را تشریح کردند.

در حاشیه این بازدید سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمع خبرنگاران  و در پاسخ به سوالات آنها ضمن ابراز خرسندی مجدد از آزادی مناطق اشغالی در قره باغ و اجرای بیانیه سه جانبه ۱۰ نوامبر ۲۰۲۰، تاکید کرد: حدود ۳۰ سال خاک ایران مسیر اصلی ترانزیتی برادران مان برای رفت و آمد و اتصال سرزمین اصلی آذربایجان به جمهوری خودمختار نخجوان بوده و این مسیر که مورد قدردانی مقامات جمهوری آذربایجان قرار دارد همچنان به عنوان مسیر اصلی در دسترس برادران و خواهران ما در سرزمین اصلی و جمهوری خودمختار نخجوان است.

 

photo_2022-08-27_18-27-07

 

وی افزود: ما واقعیات جدید منطقه را درک می کنیم اما معتقدیم هر طرح منطقه ای باید با در نظر داشتن این واقعیات باشد و بهتر است کشورهای منطقه در قالب پلتفرم ۳+۳ همه مسائل را مطرح و حل کنند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در عین حال از گفتگوها و ابتکارات جاری صلح میان جمهوری آذربایجان و جمهوری ارمنستان حمایت کرد و افزود: یکی از اصول اساسی در روابط بین الملل این است که در گفتگوهای دو جانبه، منطقه ای و ... کشورهای مختلف منافع خود را در تضاد با منافع سایر کشورها تعریف نکنند. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.