به گفته دولت باکو، روسای جمهوری آذربایجان و ارمنستان درباره طرح صلح و به رسمیت شناختن تمامیت ارضی یکدیگر به توافق رسیده‌اند.

به گزارش جماران؛ الهام علی‌اف رئیس جمهور آذربایجان روز شنبه گفت که ارمنستان سند ارائه شده از سوی این کشور را برای عادی سازی روابط دوجانبه پذیرفته است.

ایرنا به نقل از آناتولی نوشت: به گفته دولت باکو، روسای جمهوری آذربایجان و ارمنستان درباره طرح صلح و به رسمیت شناختن تمامیت ارضی یکدیگر به توافق رسیده‌اند. 

دولت آذربایجان همچنین در بیانیه‌ای رسمی از گفت و گوی تلفنی و تبادل نظر علی‌اف با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در مورد روابط ارمنستان و آذربایجان خبر داد.

دو طرف  درباره ایجاد یک کارگروه برای تهیه توافقنامه صلح، تشکیل کمیسیون تعیین حدود مرزها و همچنین فعالیت یک گروه کاری در مورد مسائل حمل و نقل با مشارکت آذربایجان، روسیه و ارمنستان بحث و تبادل نظر کردند.

 

جمهوری آذربایجان و ارمنستان

 

روسای جمهور کشورهای آذربایجان و ارمنستان همچنین درباره نتایج مذاکرات ششم آوریل ( 17 فروردین ) با حضور نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان در بروکسل صحبت کردند.

آذربایجان پیش از این طرحی پیشنهادی برای مقامات ارمنستان ارسال کرده بود که خواستار به رسمیت شناختن متقابل حاکمیت، تمامیت ارضی، نقض ناپذیری مرزهای بین المللی و استقلال سیاسی یکدیگر است.

روابط بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان در سال 1991 زمانی که ارتش ارمنستان منطقه کوهستانی قره‌باغ را اشغال کرد، پرتنش شده بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.