دیدار با اقشار مختلف مردم سرپل ذهاب و کرمانشاه، نشست با ایثارگران، نخبگان و خانواده شهدا، برگزاری شورای اداری، دیدار با علما،‌ و برگزاری نشست خبری در پایان سفر از مهمترین برنامه‌های سفر یک‌روزه سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور به کرمانشاه خواهد بود.

به گزارش جماران؛ رئیس جمهور به منظور برگزاری سفر استانی دولت مردمی به استان کرمانشاه، وارد فرودگاه این شهر شد.

سید ابراهیم رئیسی صبح امروز پنجشنبه به منظور برگزاری بیست و هشتمین سفر استانی دولت مردمی، با استقبال نماینده ولی فقیه، استاندار و جمعی از مسئولین استانی وارد استان کرمانشاه شد.

دیدار با اقشار مختلف مردم سرپل ذهاب و کرمانشاه، نشست با ایثارگران، نخبگان و خانواده شهدا، برگزاری شورای اداری، دیدار با علما،‌ و برگزاری نشست خبری در پایان سفر از مهمترین برنامه‌های سفر یک‌روزه رئیس‌جمهور به کرمانشاه خواهد بود.

رئیسی را در این سفر وزرای کشور، جهادکشاورزی، نیرو، آموزش و پرورش، گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی، رئیس سازمان برنامه و بودجه، رئیس دفتر رئیس جمهور، معاون اجرایی و مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی همراهی می‌کنند.

 

رئیسی وارد کرمانشاه شد 2

 

رئیس جمهور در بدو ورود به استان کرمانشاه: مردم کرمانشاه حقیقتاً برای ایران مرزبانی کردند/ این منطقه زمینه بسیار خوبی برای گردشگری و صادرات دارد

رئیسی روز پنج‌شنبه در بیست و هشتمین سفر استانی دولت مردمی به استان کرمانشاه ضمن عرض سلام به مردم متدین، با بصیرت و حماسه‌آفرین کرمانشاه و عرض احترام به خانواده شهدا و ایثارگران این استان، گفت: استان کرمانشاه همانطور که رهبر انقلاب فرمودند سینه ستبر ایران اسلامی است و حقیقتاً مردم این استان برای کشور عزیزمان مرزبانی کردند.

رئیس جمهور افزود: مردم این استان و مرزداران عزیز ۸ سال جانانه و پیروزمندانه در مقابل صدامیان و منافقین ایستادگی کردند و همواره خودشان را نسبت به مردم مدیون می‌دانند.

رئیسی تأکید کرد: تقدیم بیش از ۲۰ هزار جانباز و ۱۰ هزار شهید به کشور نشان صدق حضور مردم این استان در همه صحنه‌های انقلاب و دفاع مقدس است.

رئیس جمهور با اشاره به ظرفیت‌های متنوع استان کرمانشاه، تصریح کرد: خداوند ظرفیت‌های بسیاری را به کرمانشاه مرحمت کرده است. این منطقه مساعد کشاورزی است و قریب به ۹۰۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی در این استان وجود دارد. اراضی حاصلخیزی که می‌تواند همچنانکه این استان امنیت مرزها را حفظ کرد در تأمین امنیت غذایی هم نقش بسیار ارزشمندی را ایفا کند.

رئیسی اظهار داشت: استان کرمانشاه زمینه بسیار خوبی برای گردشگری و صادرات با توجه به مرز مشترک با عراق دارد.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه نیازهای استان کرمانشاه برای این سفر بررسی شده است، گفت: طبیعی است در این سفر همه نیازهای استان مرتفع نمی شود، لذا به سراغ اولویت‌ها رفتیم و نسبت به رفع مشکلات استان تصمیماتی اتخاذ خواهد شد و اعتباراتی برای اولویت‌ها قرار داده شده است.

رئیسی افزود: نتیجه اقدامات و مصوبات را در شورای اداری استان اعلام خواهیم کرد تا همه نسبت به اجرایی کردن مصوبات اهتمام بورزند.

 

بازدید هوایی رئیس جمهور از نقاط مرزی با عراق و پایانه مرزی «پرویز خان»

 

بازدید هوایی رئیس جمهور از نقاط مرزی با عراق و پایانه مرزی «پرویز خان»

 رئیسی بصورت هوایی از روند فعالیت پایانه مرزی «پرویز خان» در مرز مشترک ایران با عراق بازدید کرد.

سید ابراهیم رئیسی پس از ورود به استان کرمانشاه، بلافاصله با بالگرد راهی مناطق مرزی ایران با عراق شد و ضمن بازدید از مرز مشترک دو کشور، بصورت هوایی از پایانه مرزی و گمرک «پرویزخان» در شهر قصرشیرین بازدید کرد.

در جریان این بازدید هوایی رئیس جمهور، با توضیحات استاندار کرمانشاه در جریان روند فعالیت و مبادلات اقتصادی پایانه‌های مرزی استان قرار گرفت.

رئیسی پس از این بازدید راهی پادگان ابوذر در شهرستان سرپل ذهاب شد.

 

رئیسی در اجتماع مردم سرپل ذهاب

 

رئیسی در اجتماع مردم سرپل ذهاب: ایستادگی و مقاومت سرپل ذهاب در مقابل صدامیان، زبانزد خاص و عام است/ مسئولین به کسانی که در بازپرداخت تسهیلات زلزله در سرپل ذهاب مشکل دارند، مهلت دهند/ مسئله اشتغال جزء اولویت‌های دولت در همه مناطق کشور است و در این زمینه گام‌های اساسی برداشته خواهد شد

رئیس جمهور با بیان اینکه اساس سفرهای استانی دولت برای مشاهده و لمس مشکلات و مسائل مردم از نزدیک است، اظهار داشت: بار دیگر تاکید می‌کنم که مدیران و دست‌اندرکاران دولتی باید از چهره‌های انقلابی که با مردم و در میان مردم هستند، انتخاب شوند، به نحوی که مردم احساس کنند مدیران از خود آنها هستند.

سید ابراهیم رئیسی پیش از ظهر امروز پنجشنبه در بیست و هشتمین سفر استانی دولت مردمی که به مقصد کرمانشاه برگزار شده است،‌ در اجتماع مردم سرپل ذهاب، با تبریک دهه ولایت گفت: اینجا مشهد مظلومان فاتح است. ایستادگی و مقاومت سرپل ذهاب در مقابل صدامیان، زبانزد خاص و عام است.

رئیس جمهور با بیان اینکه بردباری، صبر، شکیبایی، روحیه ایستادگی و مقاومت مردم سرپل ذهاب در مقابل بمباران‌ها و ستم‌هایی که صدامیان به آنها کردند، مثال‌زدنی است، افزود: به همه دختران و پسران این سرزمین می‌گویم که تاریخ مقاومت و ایستادگی اهالی سرپل ذهاب را مطالعه کنند. وجب به وجب این سرزمین یادآور رشادت، شهامت، شجاعت، ایستادگی، مقاومت، ‌دلدادگی به خدا و ولایتمداری است.

رئیسی با تاکید بر اینکه مجاهدت‌های اهالی این خطه همواره باید گرامی داشته شود، اظهار داشت: زمانی که مردم در اینجا مشغول سازندگی و رفع خرابی‌های جنگ بودند،‌ به یکباره با یک زلزله مواجه شدند. در این زلزله مردم عزیزی که در دوران دفاع مقدس ۸ سال مقاومت کرده بودند، خسارت‌های بسیاری دیدند.

رئیس جمهور تصریح کرد: مردمانی که قریب به هزار شهید و بیش از هزار ایثارگر و جانباز تقدیم انقلاب اسلامی کرده بودند، حالا با حادثه زلزله مواجه شده بودند. وقوع این حادثه در سرپل ذهاب باعث شد موضوع نه فقط در استان کرمانشاه، بلکه در سطح کشوری مورد توجه قرار گیرد و رهبری معظم انقلاب اسلامی به شخصه نسبت به این منطقه توجه کردند.

رئیسی خاطرنشان کرد: مردمان سرپل ذهاب امتحان خوبی در روزهای مقاومت پس دادند و از مرز و بوم این کشور پاسداری و حراست کردند. لذا وقتی گرفتار مشکل شدند، مشکل آنها باید مشکل کشور تلقی شود. تلاش‌های بسیاری از جانب همگان شد و امروز بحمدالله شرایط و وضعیت متفاوت شده، زندگی مردم با همه نواقص و مشکلات سر و سامانی پیدا کرده است.

رئیسی با اشاره به نگرانی‌های مردم برای وام‌هایی که برای بازسازی خسارات زلزله دریافت کرده بودند، اما با شیوع کرونا در بازپرداخت آن دچار مشکل شده‌اند، گفت: از همین‌جا از آقای استاندار و مسئولین مربوطه می‌خواهم نسبت به بازپرداخت وام‌ها باید تجدیدنظر شود و مهلت جدی برای بازپرداخت به مردم داده شود.

رئیسی همچنین به دغدغه مردم برای آب و ضرورت تکمیل سامانه گرمسیری برای ایجاد اشتغال و درآمدزایی در این منطقه اشاره کرد و افزود: طرح تکمیل سامانه گرمسیری برای اشتغالزایی و درآمدزایی مردم این منطقه یکی از اولویت‌ها و حتما از مصوبات سفر است.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به جایگاه رفیع عالم جلیل‌القدر «احمد بن اسحاق قمی اشعری» اظهار داشت: علاوه بر این عالم بزرگوار که از افتخارات جهان اسلام هستند، این منطقه شهدای عالیقدری هم دارد. همه اقوام و عقاید مختلف امروز به نام اسلام،‌ به نام قرآن و نظام جمهوری اسلامی و به نام دلدادگی و ولایت و به نام پاسداری از وطن، دوشادوش یکدیگر زندگی می‌کنند و انصافاً دفاع جانانه‌ای از مرز و بوم این کشور انجام دادند.

رئیسی با بیان اینکه امروز رفع مشکلات این مردم از اولویت‌های دولت است، تصریح کرد: در اولین گام از سفر به استان کرمانشاه خدمت مردم سرپل ذهاب رسیدیم چرا که باور داریم این مردم حقیقتاً در امتحان و آزمون بزرگ دفاع مقدس، نمره بالایی آوردند.

رئیس جمهور موضوع ایجاد اشتغال را از اولویت‌های منطقه دانست و خاطرنشان کرد: ایجاد اشتغال برای دختران و پسران از مسایل مهم و محوری و از دغدغه های دولت برای این منطقه است. زمینه اشتغال در عرصه کشاورزی و دامداری در این منطقه بسیار مهیا است و نباید اشتغال را فقط کار اداری ببینیم. باید به کارهای مولد که تولید را در کشور رونق می‌دهند، اهمیت بیشتری داد.

رئیسی با بیان اینکه مردم استان کرمانشاه امروز نباید دغدغه اشتغال داشته باشند، گفت: امروز یکی از دغدغه‌ها و مشکلاتی که ما را در همه مناطق کشور رنج می‌دهد، مسأله رفع بیکاری است و ان‌شاءالله در این رابطه گام‌های اساسی برداشته خواهد شد.

رئیس جمهور در ادامه سخنانش با قدردانی از استقبال و ابراز محبت مردم افزود: حضور شما از زن و مرد و پیر و جوان، خصوصا جوانان که در این جمعیت موج می‌زنند، در زیر تابش آفتاب و گرمای هوا و محبت شما مردم به این طلبه خدمتگزار، مربوط به شخص بنده نیست، مربوط به انقلاب، نظام و خون شهداست که البته برای بنده به عنوان طلبه خدمتگزار شما مسئولیت‌آور است و امیدوارم بنده و همکارانم بتوانیم دین بزرگی را که مردم این سامان بر عهده همه ما دارند ادا کنیم.

رئیسی با بیان اینکه اساس سفرهای استانی دولت دیدن مشکلات و مسائل مردم از نزدیک است، اظهار داشت: قبلا هم تاکید کرده‌ام و باز هم تاکید می‌کنم که همه مدیران و دست‌اندرکاران دولتی باید از چهره‌های انقلابی که دغدغه مشکلات مردم را دارند، با مردم‌ و در میان مردم هستند، انتخاب شوند، به نحوی که مردم احساس کنند مدیران از خود آنها هستند.

رئیس جمهور تصریح کرد: معتقدم هر کس دغدغه مردم و روحیه تحول‌خواهی ندارد، باید کنار گذاشته شود و کسانی در متن باشند که نیروهای انقلابی دغدغه‌مند نسبت به مسایل مردم و مشکلات هستند.

 

رئیسی در پادگان «ابوذر

 

حضور رئیسی در پادگان «ابوذر»

رئیس جمهور با حضور در پادگان «ابوذر» با فرماندهان و افسران تیپ ۳ لشکر ۸۱ زرهی ارتش جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفتگو کرد.

رئیسی روز پنجشنبه در ادامه برنامه‌های سفر به استان کرمانشاه، با حضور در پادگان «ابوذر» در شهر سرپل ذهاب با فرماندهان و افسران تیپ ۳ لشکر ۸۱ زرهی ارتش دیدار و گفتگو کرد.

رئیسی در این دیدار از زحمات و تلاش‌های نیروهای حاضر در این پادگان به منظور حراست و مرزبانی از مرزهای کشور و برقراری امنیت تقدیر کرد.

رئیس جمهور همچنین در این بازدید با حضور در میان خانواده نیروهای ارتشی ساکن در این پادگان از همراهی این عزیزان با همسران و پدران شان قدردانی کرد و سخنان ایشان و پیشنهادات شان را شنید.

رئیسی در بخش دیگری از برنامه حضور خود در پادگان ابوذر با خادمان کاروان های راهیان نور غرب کشور به گفتگو پرداخت و در جریان فعالیت ها و اقدامات آنان قرار گرفت.

 

بازدید رئیس جمهور از نمایشگاه توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان استان کرمانشاه

 

بازدید رئیس جمهور از نمایشگاه توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان استان کرمانشاه

رئیس جمهور از نمایشگاه دستاوردها و توانمندی‌های تعدادی از شرکت‌های دانش‌بنیان استان کرمانشاه بازدید کرد.

سید ابراهیم رئیسی در ادامه برنامه‌های سفر خود به استان کرمانشاه از نمایشگاه دستاوردها و توانمندی‌های برخی شرکت‌های دانش‌بنیان استان کرمانشاه بازدید و در گفتگو با فعالین این عرصه در جریان نظرات، مسائل و پیشنهادات آنها قرار گرفت.

اقدامات این شرکت‌ها شامل ساخت تجهیزات پیشرفته و مدرن تولید نشاء، تولید نمک‌های غیرخوراکی اکوسیستم دریایی، تولید تکنیکال کودهای شیمیایی، تولید اسیدهای فلوئور پایه و فوم آتش نشانی است.

 

رئیس جمهور در نشست با فعالان اقتصادی استان کرمانشاه

 

رئیس جمهور در نشست با فعالان اقتصادی استان کرمانشاه:

معنای مردمی‌سازی دولت،‌ واگذاری کار تولید به بخش خصوصی و میدان دادن به بخش تعاونی است/ اجرای کشاورزی قراردادی و تضمین خرید محصول در دستور کار دولت قرار دارد/ برخی از رسانه‌ها حرف بنده درباره جلوگیری از اقدامات تورم‎‌زا را درست منعکس نکردند

رئیس جمهور با بیان اینکه وزرارت جهادکشاورزی در زمینه کشاورزی قراردادی اقدامات خود را آغاز کرده است، گفت: کشاورزی قراردادی در دستور کار دولت است و این کار به نوعی فراهم آوردن امکان پیش‌بینی تولید برای کشاورز است که مورد حمایت جدی دولت قرار دارد.

رئیسی ظهر امروز پنج‌شنبه در نشست با فعالان اقتصادی استان کرمانشاه با تبریک اعیاد ماه ذی‌الحجه و با تأکید بر اهمیت اجرای شعار سال مطرح شده از سوی رهبر معظم انقلاب با محوریت تولید، گفت: استقلال و عزت کشور در گرو توجه به تولید است.

رئیس جمهور نقش دولت در اقتصاد را هدایت، حمایت و نظارت دانست و گفت: اقتصاد دولتی، اقتصاد تعاونی و اقتصاد بخش خصوصی باید در کنار یکدیگر فعال باشند، اما امروز سهم اقتصاد دولتی بسیار زیاد است، لذا تلاش خواهیم کرد دولت را از تصدی‌گری در اقتصاد خارج و از بخش خصوصی حمایت کنیم.

رئیسی با تأکید بر اینکه صرف واگذاری واحدهای تولیدی به بخش خصوصی کفایت نمی‌کند، گفت: توانمندسازی بخش خصوصی یک ضرورت است و دولت باید از اقتصاد بخش خصوصی حمایت کند.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه در اقتصاد کشور خصوصی‌سازی موفق و ناموفق داریم، اظهار داشت: معنای مردمی‌سازی دولت،‌ واگذاری کار تولید به بخش خصوصی و میدان دادن به بخش تعاونی است. تسهیلات و حمایت‌های حقوقی باید در اختیار تولیدکننده فعال قرار گیرد.

رئیسی با تأکید بر لزوم قابل پیش‌بینی بودن اقتصاد برای فعالان عرصه تولید، تصریح کرد: باید به طرفی حرکت کنیم که اقتصاد و تولید برای تولیدکننده قابل پیش‌بینی باشد.

رئیس جمهور کنترل و مهار تورم را لازم و ضروری برشمرد و گفت: همه باید تلاش کنند تورم کنترل شود و باید از هر بی‌انضباطی اقتصادی که موجب تورم می‌شود، جلوگیری شود.

رئیسی افزود: در ۶ ماهه دوم سال ۱۴۰۰ که کار دولت را شروع کردیم، تلاش شد از اقدامات تورم‌زا جلوگیری کنیم، لذا از بانک مرکزی استقراض نکردیم، پایه پولی را افزایش ندادیم و سعی کردیم چاپ پول صورت نگیرد.

رئیس جمهور با تشریح اقدامات دولت برای مهار و کنترل تورم، گفت: از مجلس خواستیم که اجازه دهند، به برخی اقدامات و قوانین لایحه بودجه که تورم‌زا است، عمل نکنیم و در مورد آنها تجدیدنظر شود. به طور مثال گفتیم اگر حقوق گمرکی با ارز نیمایی محاسبه شود، طبیعتاً هزینه گمرکی بالایی به واردکننده تحمیل می‌شود و آثار تورم‌زا در اقتصاد ایجاد می‌کند.

رئیسی تأکید کرد: برخی از رسانه‌ها این حرف بنده را که گفتم انجام برخی از اقدامات را برای سال آینده می‌گذاریم، درست منعکس نکردند یا درست متوجه نشدند و گفتند قرار است برخی کالاها را گران کنند که این موضوع حرف بنده نبود، بلکه مفهوم سخن بنده این بود که بعضی از اقداماتی را که به موجب قانون باید آنها را اجرا کنیم و اجرای آنها موجب تورم می‌شود، انجام ندهیم.

رئیس جمهور اظهار داشت: رشد اقتصادی در گرو مهار تورم است. اگر تورم مهار شود، با افزایش سرمایه‌گذاری و بهره‌وری شاهد رشد اقتصادی خواهیم بود.

رئیسی با تأکید بر ضرورت سرمایه‌گذاری در اقتصاد کشور، اظهار داشت: اعتماد به نفس، توجه به داشته‌های کشور و نیروی خلاق کارآمد، زمینه‌های خوبی برای رشد اقتصادی کشور در راستای سرمایه‌گذاری و افزایش بهره‌وری هستند.

رئیس جمهور با اشاره به درخواست برخی فعالان اقتصادی برای اجرای طرح کشاورزی قراردادی، گفت: وزرارت جهادکشاورزی در این زمینه اقدام کرده است. کشاورزی قراردادی در دستور کار دولت است و این کار به نوعی فراهم آوردن امکان پیش‌بینی تولید برای کشاورز است که مورد حمایت جدی دولت قرار دارد. تضمین خرید محصول در این طرح سبب آرامش کشاورز می‌شود.

رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت ایجاد صنایع تبدیلی در استان‌های مختلف کشور بویژه استان کرمانشاه تأکید کرد و این موضوع را از محورهای اقدامات دولت دانست.

رئیس جمهور محور اشتغال در کرمانشاه را کشاورزی، دامداری و صنایع برشمرد و اظهار داشت: باید برای راه‌اندازی صنایع نیمه‌تعطیل و تعطیل تلاش شود. دولت مردمی به دنبال کلنگ‌زنی طرح‌های جدید نیست، بلکه تلاش می‌کنیم مشکل واحدها و طرح‌های معطل حل شود و به چرخه تولید بازگردند.

رئیسی با تأکید بر اینکه توجه به دو حوزه پتروپالایشگاه‌ها و دانش‌بنیان‌ها از مهم‌ترین برنامه‌های دولت است، گفت: کار دانش‌بنیان یعنی دانایی به توانایی تبدیل شود و این موضوع با جدیت در عرصه فعالیت پتروپالایشگاه‌ها دنبال می‌شود.

رئیس جمهور همچنین با تأکید بر ضرورت ساماندهی موضوع کولبری، خاطر نشان کرد: راه‌حل این مشکل فعال کردن بازارچه‌های مرزی است. مرزهای ما فرصت‌های ما هستند و باید از آنها نهایت استفاده را بکنیم. یکی از فرصت‌ها تبدیل مرز به محل تبادلات تجاری است.

رئیسی بومی‌گزینی و استفاده از چهره‌های کارآمد استانی را از اولویت‌های دولت دانست و خاطر نشان کرد: مسأله بیکاری کرمانشاه بسیار نگران‌کننده است و رفع این مشکل حق مردم و وظیفه دولت است. بخش خصوصی نیز در این زمینه وارد شده و هر اقدامی که می‌تواند انجام دهد. در کشور مشکل حل‌نشدنی وجود ندارد.

 

رئیسی در اجتماع آحاد مختلف مردم کرمانشاه

 

رئیسی در اجتماع آحاد مختلف مردم کرمانشاه: علاوه بر اصلاح ساختارهای نادرست اقتصادی، در حال توسعه زیرساختهای کشور هستیم/نرخ رشد نقدینگی به کمترین حد خود در ۱۶ ماه اخیر رسیده است/ برخی کشورهای منطقه در حال ترانزیت ناامنی از غرب و آمریکا به منطقه هستند/ ملت بزرگ ایران هیچگونه ناامنی را در منطقه نمی‌پذیرد و هر خطایی با پاسخ سخت و پشیمان کننده مواجه خواهد شد

رئیس جمهور با بیان اینکه متأسفانه برخی از کشورهای منطقه در حال ترانزیت ناامنی و تروریسم از غرب و ایالات متحده به منطقه هستند، گفت: به آمریکایی‌ها و متحدان آنها در منطقه می‌گویم که ملت بزرگ ایران هیچگونه ناامنی و بحران را در منطقه نمی‌پذیرد و هرگونه خطایی در این منطقه با پاسخ سخت و پشیمان‌کننده‌ای مواجه خواهد شد.

رئیسی بعد از ظهر امروز پنجشنبه در ادامه برنامه‌های سفر به استان کرمانشاه در دیدار آحاد مختلف مردم این استان در ورزشگاه امام خمینی (ره) کرمانشاه گفت: کرمانشاه با قریب به ۱۰ هزار شهیدش، با مقاومتش، با ایستادگی در مقابل صدامیان، ‌بعثیان و کفر جهانی و ایستادگی در برابر منافقین از خدا بی‌خبر شناخته می‌شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه کرمانشاه با زنان و مردان فرهیخته‌ای شناخته می‌شود که عرصه‌های علمی، فرهنگی، اجتماعی و عرصه‌های مختلف تولید را جلوه حضور با معنای خودشان ساخته‌اند، افزود: کرمانشاه مهد عالمان، فرهیختگان و بزرگانی در عرصه‌های علم و دانش و فقاهت و مهد مدنیت، فرهنگ و هنر و توجه به دیگران در پرتو توجه به خدا و مهد قهرمانی و پهلوانی است.

رئیسی کرمانشاه را از افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست و اظهار داشت: امروز افتخار دارم که در جمع مردان و زنان تاریخ‌ساز، آینده‌ساز و مقاوم هستم. دولت خود را خدمتگزار شما مردم عزیز و خانواده بیش از ۲۰ هزار شهید و ایثارگر و جانباز می‌داند. امروز خود را متعهد می‌دانیم که خواست و اراده مردم برایمان تعیین‌کننده باشد.

رئیسی در ادامه سخنانش با تشکر از همه زحماتی که در سال‌های گذشته برای پیشرفت کرمانشاه کشیده شده است، تصریح کرد: با وجود همه این تلاش‌ها، اما وقتی به چهره استان و خواسته‌های مردم نگاه می‌کنیم، می‌بینیم که وضعیت باید متفاوت از این می‌بود و با این همه ظرفیت نباید شاهد بیکاری در استان باشیم.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه در آغاز فعالیت استاندار کرمانشاه به ایشان توصیه کردم که ماموریت اصلی شما در این استان با چنین سابقه‌ای از سلحشوری و ایستادگی، مسأله اشتغال است، خاطرنشان کرد: با این همه نیروهای جوان تحصیلکرده آماده کار و تلاش و ظرفیت‌های خوبی که استان در حوزه‌های مختلف صنعت، کشاورزی و معدن دارد، نباید شاهد بیکاری در استان باشیم. کرمانشاه می‌تواند قطب کشاورزی منطقه باشد.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه ماموریت اصلی دولت مردمی، عمران و آبادانی کشور است افزود: متاسفانه در زیرساخت‌ها، عقب‌ماندگی‌های بسیاری داریم با این حال، در زیرساخت‌های انرژی، طرح‌های آبرسانی بزرگ، نیروگاه‌سازی و ساخت پالایشگاه و پتروپالایشگاه‌ها، دولت کار خود را آغاز کرده است. برای کنترل تورم که مردم، دولت و همه مسئولین را رنج می‌دهد، گام‌هایی برداشته شده و ان‌شاء الله با قوت دنبال خواهد شد.

رئیسی همچنین با بیان اینکه نرخ رشد نقدینگی به کمترین حد خود در ۱۶ ماه اخیر رسیده است، اظهار داشت: روند خلق پول بانک‌ها کاهشی شده و اینها همه نشانه‌های آن است که علاوه بر اصلاح برخی از ساختارهای نادرست اقتصادی، گام‌هایی در جهت توسعه زیرساخت‌ها در حال برداشته شدن است که ان‌شاءالله آثارش در زندگی مردم آشکار خواهد شد.

رئیس جمهور صبوری و تحمل و همکاری مردم را برای دولت بسیار ارزشمند توصیف و تصریح کرد: همراهی شما مردم با دولت به کارهای بزرگی منتج می‌شود که دوستان را امیدوار و دشمنان را ناامید می‌کند.

رئیسی کرمانشاه را چهارراهی برای ترانزیت کالا و انرژی معرفی و خاطرنشان کرد: همجواری کرمانشاه با عراق، زمینه خوبی است تا بتوانیم بازارچه‌های مرزی را فعال کنیم تا جریان کولبری در اینجا سامان پیدا کند.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه متأسفانه برخی از کشورهای منطقه در حال ترانزیت ناامنی و تروریسم از غرب و ایالات متحده به منطقه هستند، گفت: اجازه دهید در جمع مردم غیور و مقاوم کرمانشاه به آمریکایی‌ها و متحدان آنها در منطقه بگویم که ملت بزرگ ایران هیچگونه ناامنی و بحران را در منطقه نمی‌پذیرد و هرگونه خطایی در این منطقه با پاسخ سخت و پشیمان‌کننده‌ای مواجه خواهد شد.

رئیسی افزود: آمریکایی‌ها و متحدان منطقه‌ای‌اش بدانند که ملت‌های مسلمان منطقه از روابط تحقیرآمیز دولت‌های خود با آمریکایی‌ها که موجب غارت منابع آنها می‌شود، سخت بیزارند.

رئیس جمهور قدرت نظامی، توانایی‌ها و اقتدار ایران در منطقه را امنیت‌ساز دانست و تاکید کرد: دخالت بیگانگان و آمریکایی‌ها در منطقه جز ایجاد بحران و ناامنی نتیجه دیگری ندارد.

 رئیسی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی بداند که نباید در این منطقه چشم طمع به هیچ کجا داشته باشد، اظهار داشت: برقراری ارتباط و عادی‌سازی روابط، به هیچ وجه برای رژیم صهیونیستی امنیت‌ساز نخواهد بود. این پیام را همه خبرنگاران به همه جهان مخابره کنند که ایران اسلامی امروز از همه زمان‌ها قوی تر و آمریکا از همیشه ضعیف‌تر است.

رئیس جمهور با اشاره به اعلام رسمی آمریکایی‌ها مبنی بر شکست مفتضحانه فشار حداکثری به جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: شما ما را با تحریم‌ها و تهدیدها آزمودید، چرا امر تجربه شده را دوباره می‌آزمایید.

رئیسی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه اعتماد مردم را سرمایه‌ای بزرگ می‌دانیم که برای دولت مردمی مسئولیت آفرین است، خاطرنشان کرد: هم دولتمردان و همه کسانی که به نام دولت مردمی کار می‌کنند، با توجه به این مسئولیت باید در جای‌جای کشور بدون هیچ حاشیه‌ای، به شکل انقلابی به مردم انقلابی خدمت کنند.

رئیس جمهور گفت: اگر مدیری یا کارشناسی در هر اداره و سازمانی روحیه تحول‌خواهی، انقلابی، مردم‌داری و ولایی ندارد و دغدغه او دغدغه مردم نیست، حتما باید به حاشیه رانده شود. نه اینکه از اداره اخراج شود، اما حتما نباید مدیر و در مصدر تصمیم‌گیری باشد؛ این انتظار مردم از دولت خدمتگزار انقلابی است.

رئیسی با تاکید بر اینکه اعتماد مردم به دولت برای آن بوده که از این دولت انتظار کار انقلابی، سریع و دقیق و گره‌گشایی از مشکلات زندگی خود دارند، گفت: اگر کسی تحول‌خواه نیست، کار امروز را به فردا موکول می‌کند، با روابط ناسالم، رشوه و پارتی‌بازی می‌خواهد مسائل را از مسیر خود خارج کند، نباید در این دولت تحمل شود.

 

رئیسی در دیدار با خانواده شهدا، ایثارگران و نخبگان استان کرمانشاه

 

رئیسی در دیدار با خانواده شهدا، ایثارگران و نخبگان استان کرمانشاه: مردم به حل مشکلات امید دارند، دولت با تلاش جهادی از این امید پاسداری خواهد کرد / استفاده از نیروهای انقلابی و کارآمد اولویت دولت در استان‌هاست / هر مدیری که با نگاه تحول‌گرایانه دولت سیزدهم سازگاری ندارد باید کنار برود

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه علم باید در کنار صنعت و کشاورزی قرار گیرد، گفت: اگر علم کنار ۹۰۰ هزار هکتار زمین کشاورزی استان کرمانشاه قرار گیرد، وضعیت کشاورزی کرمانشاه تغییر خواهد کرد.

رئیسی روز پنج‌شنبه در دیدار با خانواده شهدا، ایثارگران و نخبگان استان کرمانشاه، با تاکید بر ضرورت بهره‌گیری صحیح از ظرفیت نخبگان در کشور، گفت: ارتباط بین دولت با جامعه و نخبگان باید دائمی و مستمر باشد.

رئیس جمهور با اشاره به ایستادگی مردم کرمانشاه در مقابل جریان نفاق، گفت: سوابق مجاهدات و ایثارگری‌های مردم این استان جزء نقاط درخشان تاریخ این مرز و بوم است و هیچ گاه نباید فراموش شود.

رئیسی با اشاره بر ضرورت برنامه‌ریزی صحیح برای غلبه بر مشکلات مردم استان کرمانشاه، خاطرنشان کرد: واقعاً انسان دوست ندارد مشکلاتی همچون حاشیه‌نشینی که برای سال‌های گذشته است را در این شهر ببیند.

رئیسی اظهار داشت: در همه استان‌ها باید استفاده از نیروهای انقلابی و کارآمد در دستور کار قرار گیرد و هر کسی که با نگاه تحول‌گرایانه در ساختار اداره کشور، سازگاری ندارد کنار گذاشته شود. نباید معطل افرادی باشیم که اهل تحول نیستند.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود ضمن گرامیداشت یاد شهید حاج قاسم سلیمانی به محوریت اصل «ما می‌توانیم» در دولت اشاره کرد و گفت: معتقدیم به دست توانای شما نخبگان بسیاری از کارها انجام‌شدنی است. باید به مردم میدان داده شود. پیشرفت کشور در بسیاری از حوزه‌ها مرهون حضور و اراده مردم و نخبگان است.

رئیس جمهور با اشاره به مشکل اشتغال در استان کرمانشاه، گفت: باید در این استان یک قرارگاه برای ایجاد اشتغال تشکیل شود؛ جوانان در این منطقه نباید احساس بیکاری کنند. حل این مشکل نیازمند اراده است.

رئیس جمهور افزود: در بسیاری از نظرسنجی‌ها امید به توانایی و کارآمدی دولت برای حل مشکلات وجود دارد و دولت مصمم است با عملکرد تحول‌گرایانه و جهادی از این امید پاسداری کند.

رئیسی با اشاره به معطل ماندن پروژه‌های نیمه‌تمام در بسیاری از مناطق کشور، اظهار داشت: پروژه‌های نیمه تمام مردم را غصه دار کرده است. باید کار واقعی شکل گیرد و مردم ببینند گره‌ای از مشکلات آنان باز شده است.

رئیس جمهور با بیان اینکه این استان مسیر عبور زائران کربلا است، اظهار داشت: مردم ایران عاشق حضرت اباعبدالله(ع) هستند. نخست‌وزیر عراق برای میزبانی از مردم ایران در عرفه و اربعین اعلام آمادگی کرد و به تعهدات خود در روز عرفه نیز عمل کرد.

رئیسی با اشاره به پیشنهاد یکی از نخبگان در مورد اینکه نمایندگانی از سوی دولت به این استان اعزام شوند تا افراد ناکارآمد شناسایی و به رئیس جمهور گزارش داده شود، گفت: این کار را انجام خواهم داد و نمایندگانی برای بررسی این موضوع به استان خواهند آمد.

رئیس جمهور با اشاره به بازدید خود از نمایشگاه دستاوردها و توانمندی‌های برخی از شرکت‌های دانش‌بنیان استان کرمانشاه، ‌گفت:‌ حتماً جلوی واردات کالاهایی که در کشور به صورت استاندارد و با کیفیت ساخته شده است، گرفته می‌شود. اجازه نمی‌دهیم واردات بی‌رویه تولید را در کشور دچار مشکل کند.

 

رئیسی در جلسه شورای اداری استان کرمانشاه

 

رئیسی در جلسه شورای اداری استان کرمانشاه: اقدام جهادی مدیران در حل مشکلات، مایه امیدواری مردم است/ علاوه بر نیروهای مسلح مقتدر، تولیدکنندگان و فناوران کشور عقبه راهبردی اقتدار جمهوری اسلامی ایران هستند/ مردم متدین، امیدوار و حاضر در صحنه مهمترین مولفه‌ قدرت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران هستند

رئیس جمهور انتظار مردم از دولت سیزدهم را تحول‌آفرینی و ارتقای مستمر کارآمدی نظام اداری کشور دانست و گفت: در نظام جمهوری اسلامی ایران، مردم متدین، امیدوار و حاضر در صحنه مهمترین مولفه‌ قدرت هستند.

سیدابراهیم رئیسی عصر امروز پنجشنبه در ادامه برنامه‌های سفر دولت مردمی به استان کرمانشاه، در جلسه شورای اداری استان، ضمن تبریک فرارسیدن عید سعید غدیر و دهه ولایت، در تبیین معنا و فلسفه ولایت به کلام نبی مکرم اسلام اشاره کرد و گفت: بر اساس سیره و کلام نورانی پیامبر اکرم (ص) ولایت به معنای گوش به فرمان ولی داشتن و سخن او را اجرا کردن است.

رئیسی در ادامه نعمت ولایت را یکی از بزرگترین نعمت‌های اعطا شده به ملت ایران دانست و افزود: مسئولیت ما در برابر چنین نعمت بزرگی توجه کردن به دغدغه‌ها و فرامین رهبری معظم انقلاب است که همانا توجه به خدا و تلاش برای گره‌گشایی از زندگی مردم محسوب می‌شود.

رئیسی افزود: امروز وظیفه ما و شما این است که در میدان اقتصادی که تامین‌کننده عزت و استقلال کشور است کار جهادی و عملیاتی انجام دهیم.

رئیسی در ادامه سخنان خود به مسائل استان کرمانشاه اشاره کرد، گفت: وضعیت این استان حتماً با شرایط اول انقلاب متفاوت است اما همچنان با وضع مطلوب فاصله دارد و رساندن این استان به وضعیت مطلوب نیازمند نگاه تحول‌گرایانه و اقدامات جهادی است.

رئیسی با اشاره به اینکه وجود مشکلاتی نظیر بیکاری زیبنده استان کرمانشاه نیست، افزود: رفع این مشکلات نه با سخنرانی و بخشنامه که با حرکت جهادی در عمل و اجرا میسر خواهد شد.

رئیس جمهور گفت: با ظرفیت‌های موجود هیچ مشکلی در این کشور غیر قابل رفع نیست اما باید مسائل را با تدبیر و رویکرد علمی تا حصول نتیجه دنبال کرد.

رئیسی با تاکید بر اهمیت نقش دانشگاه‌ها در حل علمی مسائل کشور گفت: وقتی میان دانایی و توانایی پیوند ایجاد شود، مسائل کشور از بازار گرفته تا صنعت و معدن و کشاورزی و سایر حوزه‌ها علم‌پایه دنبال خواهد شد.

رئیسی با بیان اینکه امروز اراده دولت به حداقل رساندن مشکلات مردم است، افزود: برای حل مشکلات وجود ظرفیت‌ها و تخصیص اعتبارات اهمیت دارد، اما مهمتر از آنها نقش مدیران در انجام طرح‌ها و پیگیری کارهاست.

رئیسی نگاه تحول‌گرایانه مدیران را از ضرورت‌های جدی در مسیر حل مشکلات استان کرمانشاه عنوان کرد و گفت: امروز وظیفه من و شما این است که در این میدان با تمام توان و ظرفیت، امور و مطالبات مردم را تا زمان حصول نتیجه دنبال کنیم.

رئیسی با توصیه به مدیران استان کرمانشاه برای بهره‌مندی از سیره و روش شهدا در جهت رفع مشکلات مردم، گفت: برای حل مشکلات لازم است مدیران نگاه جهادی و منطبق با فرهنگ «ما می‌توانیم» داشته باشند، اگر نه با موانع بروکراتیک موجود که کشور از آن رنج می‌برد، کارها پیش نمی‌رود.

رئیس جمهور با ضروری دانستن ایجاد یک قرارگاه برای رفع مشکل بیکاری در استان کرمانشاه، اظهار داشت: همه دستگاه‌ها در ایجاد وظیفه دارند و هیچ دستگاهی نباید خود را از این مسئولیت مستثنی بداند.

رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود، بر پیگیری و اجرایی‌سازی مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب به استان کرمانشاه تاکید کرد.

رئیسی همچنین به مصوبات سفر دولت مردمی به استان کرمانشاه اشاره و تصریح کرد: اجرای پروژه راه‌آهن کرمانشاه، فعال‌سازی گمرکات مرزی و اجرای طرح ملی مسکن از مصوباتی است که باید سریعا پیگیری و اجرایی شود.

رئیس جمهور در ادامه با اشاره به تاکید قانون بر فروش اموال مازاد دستگاه‌ها گفت: فروش اموال مازاد دستگاه‌ها هم تکلیف قانونی است و هم یکی از منالع بودجه‌ای کشور به شمار می‌رود و باید انجام شود.

رئیسی همچنین با تاکید بر پیگیری فوری اجرای مصوبه تشکیل منطقه آزاد در قصرشیرین از سوی مسئولان مربوطه افزود: معاون اجرایی ریاست جمهوری حداکثر در مدت ۱۵ روز اقدامات لازم برای تصویب آیین‌نامه تاسیس این منطقه آزاد را در دولت انجام دهد. استاندار و مسئولان مربوطه دیگر نیز اجرای این مصوبه را به سرعت دنبال کنند تا مردم شاهد باشند که مصوبات سفرهای استانی دنبال می‌شود.

رئیس جمهور در ادامه از وزیر میراث فرهنگی خواست نسبت به تعیین تکلیف سریع‌تر تزاحم‌هایی که از ناحیه میراث فرهنگی برای مردم پیش آمده اقدام کند و اظهار داشت: اگر جایی واقعا جزو میراث فرهنگی است،‌ باید با رعایت قانون تملک شده و حقوق مردم پرداخت شود و اگر هم جایی جزو میراث فرهنگی نیست، نباید مانع کار و زندگی مردم شد.

رئیسی از مدیران دستگاه‌های اجرایی خواست که با مدیریت جهادی پیگیر اجرای مصوبات سفرهای استانی باشند و تصریح کرد: اجرای مصوبات سفرهای استانی باعث امیدواری مردم می‌شود و اگر در اجرای این مصوبات تعلل شود، مردم ناامید خواهند شد.

رئیس جمهور با بیان اینکه امروز امیدآفرینی مهم‌ترین اولویت جمهوری اسلامی ایران است، خاطرنشان کرد: امروز دشمن از راه‌های مختلف به دنبال مایوس کردن ملت است و در مقابل ما تلاش داریم با ساختن و آبادانی مردم را به نظام امیدوار نگاه داریم.

رئیسی با بیان اینکه امروز علاوه بر نیروهای مسلح مقتدر، تولیدکنندگان و فناوران کشور عقبه راهبردی اقتدار جمهوری اسلامی ایران هستند،‌ گفت: دشمنان از پیشرفت و اقتدار ایران ناراحت هستند و نمی‌خواهند قدرتمند باشیم. این میدان، عرصه نبرد اراده‌هاست و ما در سنگری ایستاده‌ایم که باید با کار و تلاش مضاعف با دشمن مبارزه کنیم.

رئیس جمهور انتظار مردم از دولت مردمی را تحول‌آفرینی، اجرای سریع کارها و ارتقای مستمر کارآمدی نظام اداری کشور دانست و افزود: کارآمدی نظام اداری و مهم‌تر از آن مردم متدین، امیدوار و حاضر در صحنه، مهمترین مولفه قدرت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران است.

رئیسی اظهار داشت:‌ هر چه مردم امیدوارتر شوند و اعتماد آنان به نظام افزایش یابد و هر چه نظام اداری کشور کارآمدتر شود، کشور با شتاب بیشتری به سمت تعالی و پیشرفت حرکت خواهد کرد.

رئیس جمهور نقش نیروی انسانی کارآمد را در غلبه بر مشکلات و فرایند توسعه کشور، حائز اهمیت خواند و تصریح کرد: بارها تاکید کرده‌ام که مسئولان از نیروهای انقلابی کارآمد بهره بگیرند و اگر نیرویی کارآمدی نداشته و روحیه تحول‌خواهی ندارد، نباید در مصدر امور قرار گیرد.

رئیسی خاطرنشان کرد: ارتقای کارآمدی و افزایش اعتماد و امید مردم به نظام مهمترین ماموریت ماست و نباید در این زمینه با کسی رودربایستی داشته باشیم. اگر کسی در مسیر اجرای کارها مانع‌تراشی کرده و تاخیر ایجاد می‌کند، اگر دل کار کردن ندارد و در مسیر خدمت خطرپذیر نیست، بدون رودربایستی باید کنار گذاشته شود. افراد ناکارآمد نباید در مصادر تصمیم‌گیری و حساس به کار گرفته شوند.

 

رئیس جمهور در نشست خبری سفر استانی کرمانشاه

 

رئیس جمهور در نشست خبری سفر استانی کرمانشاه: ۲۰۰ طرح برای توسعه و رونق اقتصادی و اشتغال در استان کرمانشاه تصویب شد/ اولویت دولت سرمایه‌گذاری برای ایجاد اشتغال پایدار در کرمانشاه‌ است/ قرارگاه اشتغال کرمانشاه احیای واحدهای تولیدی تعطیل و نیمه‌فعال استان را با جدیت دنبال کند

رئیس جمهور با اشاره به تصویب ۲۰۰ طرح برای توسعه و رونق اقتصادی در استان کرمانشاه، قرارگاه اشتغال استان را مأمور پیگیری جدی رفع بیکاری و ایجاد اشتغال پایدار کرد.

رئیسی شامگاه پنجشنبه در پایان بیست‌و‌هشتمین سفر استانی دولت که به مقصد استان کرمانشاه انجام شد، در نشستی با خبرنگاران به تشریح نتایج و دستاوردهای این سفر و برنامه‌‌های دولت برای رشد استان پرداخت و گفت: جمع خونگرم مردم کرمانشاه بسیار برای بنده، سفر دلنشینی را رقم زد و علاقه‌مند بودم بیشتر با مردم و دغدغه‌های آنها آشنا شوم.

رئیس جمهور افزود: در مجموعه بازدیدها و نشست‌های انجام شده، معلوم شد که محوری‌ترین مشکل استان بیکاری است که باید از طریق ایجاد اشتغال پایدار حل شود و بیشترین اعتبارات به این موضوع اختصاص می‌یابد.

رئیسی ادامه داد: ۱۱ طرح برای این منظور تصویب شد تا اعتبارات تخصیص یافته برای ایجاد شغل که دغدغه جدی مردم و دولت است، نگرانی‌ها را برطرف کند.

رئیس‌ جمهور اقدام دیگر دولت در سفر به کرمانشاه‌ را تخصیص اعتبار برای طرح‌های زیربنایی عنوان کرد و گفت: راه‌های مواصلاتی استان بسیار مهم است، این راه‌ها از طریق ترانزیت می‌تواند به استان برای صادرات و ارتباطات با کشورهای مجاور مرکزیت دهد و برای این مهم باید جاده‌ها ایمن و قابل استفاده باشد.

رئیسی موضوع سوم مهم در استان را کشاورزی برشمرد و با بیان‌ اینکه استان کرمانشاه قطب کشاورزی است، اظهار داشت: ۹۰۰ هزار هکتار اراضی زراعی، استان را به قطب کشاورزی تبدیل کرده و باید به کشاورزی قراردادی و تضمین خرید محصولات توجه شود.

رئیس جمهور ادامه داد: صنایع تبدیلی هم باید مورد توجه قرار گیرد. عدم وجود این صنایع خام فروشی به وجود آورده و مشکلاتی ایجاد می‌کند و ارزش افزوده‌ای برای استان و کشاورزی ندارد.

رئیسی بخش دیگر اعتبارات تخصیص یافته به کرمانشاه را در حوزه بهداشت و درمان اعلام کرد و گفت: مجموعاً ۲۰۰ طرح برای توسعه استان به تصویب رسید که باید هم از سوی معاون اجرایی رئیس جمهور و هم استاندار و هم اصحاب رسانه به‌طور جدی پیگیری شود.

رئیسی سرمایه‌‌گذاری در استان کرمانشاه را بسیار مهم خواند و تصریح کرد: با توجه به ظرفیت‌های استان سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی می‌تواند موجب توسعه شود.

رئیس جمهور گفت: امسال رشد اقتصادی ۸ درصدی را هدف‌گذاری کردیم که با توجه به ظرفیت‌های کشور، قابل دستیابی است.

رئیسی افزود: قبل از این دولت میزان رشد اقتصادی چهاردهم یک درصد بود که در پایان سال ۱۴۰۰ به حدود ۵ درصد رسید و در صورت مدیریت و کنترل نقدینگی و پایه پولی می‌توان این روند افزایشی را استمرار بخشید.

رئیس جمهور، مهار تورم را از برنامه‌های اصلی دولت سیزدهم عنوان کرد و گفت: هم رشد نقدینگی و هم پایه پولی قابل کنترل هستند و تصمیم ما، منضبط‌ کردن‌ دولت است.

رئیس جمهور اظهار داشت: با سختی‌هایی مواجه هستیم اما تصمیم گرفتیم دولت منضبط باشد و اگر نظام بانکی کشور هم منضبط شود، بسیاری از مشکلات حل می‌شود.

رئیسی ادامه داد: از محورهای مورد تصویب دیگر در مصوبات سفر استانی، آب شرب برای شهرستان‌‌های استان و تکمیل ۵ سد و تصفیه‌خانه‌های ناقص است.

رئیس جمهور گفت: در حوزه راه و شهرسازی هم تکمیل بزرگراه‌ها و آزادراه‌ها و تعریض و رفع نقص جاده‌ها برای جلوگیری از تصادفات در دستور کار است.

رئیسی با بیان اینکه مردم ایران اهل سفر هستند و باید مسیرهای سفر امن شوند، گفت: از اولویت‌های دولت اصلاح جاده‌های حادثه‌خیز است.

رئیس جمهور در حوزه فرهنگی و آموزشی نیز تکمیل، نوسازی و احداث مدارس جدید را اولویت دولت دانست و گفت: مدارس کانکسی باید به مدارس ساختمانی مناسب تبدیل شود و خوابگاه‌های دانشجویی هم باید تکمیل شوند.

رئیسی همچنین تکمیل و تجهیز بیمارستان‌های طالقانی و اسلام آباد و دالاهو را از دیگر مصوبات دولت در سفر به استان کرمانشاه عنوان کرد.

رئیس جمهور، مسأله اشتغال را محوری‌ترین موضوع در استان کرمانشاه دانست و گفت: تأکید کردم که با همت مسئولان استان‌ و همکاری خودم مردم و جوانان عزیز، باید خانواده‌ها و به ویژه تحصیلکرده‌ها از نگرانی خارج شوند. در همین راستا تصمیم گرفته شد قرارگاه اشتغال زیر نظر معاونت اجرایی رئیس جمهور تشکیل و فعال شود که مأموریت آن رفع بیکاری است.

رئیسی ادامه داد: اولویت کاری دولت فعال کردن واحدهای تولیدی تعطیل و نیمه‌تعطیل و رفع برخی مشکلات اداری و مالی این واحدهاست و از زیرساخت‌های موجود باید رفع مشکل شود.

رئیسی درباره پروژه راه‌آهن غرب کشور هم گفت: ضرورت این پروژه مورد تأیید دولت است که می‌تواند در رونق تجارت و حمل و نقل زائران موثر باشد. این موضوع هم جز مصوبات سفر است و سعی می‌کنیم اعتبارات را از طرق مختلف تأمین کنیم. از آنجا که نیازهای مالی این طرح بالا است، منابع لازم باید از چند طریق تأمین شود و اتمام آن در گرو تامین اعتبار است.

رئیس جمهور در پایان با قدردانی از اصحاب رسانه، از آنها خواست که اجرای مصوبات سفر را پیگیری کنند و تصریح کرد: دولت تلاش می‌کند تا پروژه‌های نیمه‌تمام زودتر تمام شوند و در پی افتتاح‌های جدید و مراسم‌های تشریفاتی نیستیم بلکه دنبال باز‌ کردن گره از کار مردم هستیم. پیگیری‌های رسانه‌ها برای اجرا و اتمام طرح‌ها مایه اطمینان دولت است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.