حجت الاسلام و المسلمین موسی پور نماینده ولی فقیه و رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تاکید کرد: یوم‌الله نهم دی متعلق به یک گروه و حزب و دسته سیاسی نیست. خالقان و صاحبان و متولیان نهم دی باید تجلی وحدت ملی باشد که امروز بیش از هر زمانی به وحدت و همدلی نیازمندیم و برای عبور و گذر از توطئه‌ها و فتنه‌های دشمنان نیازمند وحدتیم.

به گزارش جماران؛ اهم سخنان حجت‌الاسلام و المسلمین موسی‌پور نماینده ولی فقیه و رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در نشست خبری هفتم دی 1400 در پی می آید:

روزهای مهم و سرنوشت ساز و رخدادهای الهام‌بخش پاره‌ای از هویت یک ملت را شکل می‌دهد و می‌تواند روایتگر قدرت، بصیرت، غیرت، هوشمندی و زمان شناسی آن ملت باشد. در فرهنگ دینی از این روزهای قله و رخدادهای بزرگ که قدرت الهی، تجلی و ظهور ویژه دارد با یوم‌الله تعبیر شده است.

انقلاب اسلامی که خود یک آیت عظیم الهی است، از آغاز پیدایش تا پیروزی و پس از آن تا کنون ایام الهی را تجربه کرد، که با بازخوانی این قله‌های برجسته و نورانی قدرت و عظمت انقلاب اسلامی هم تعریف می‌شود.

یوم‌الله نهم دی یکی از مهم‌ترین رویدادها و حوادث پس از انقلاب اسلامی است.

از ابعادی اهمیت این روز بزرگ کمتر از اهمیت 8 سال دفاع مقدس و حتی از جهاتی همسان با اهمیت 22 بهمن، روز پیروزی انقلاب اسلامی است.

چرا نهم دی دارای چنین جایگاه برجسته و مهمی است؟

برای اینکه این حماسه بزرگ یک توطئه پیچیده و عملیات دقیق و برنامه‌ریزی چند ساله دشمن را که نه تنها برای اضمحلال و نابودی نظام اسلامی پیش بینی شده بود بلکه موجودیت کشور به خطر افتاد و تمامیت ارضی ایران و هویت دینی از پیامدهای آن بود خنثی کرد.

انقلاب اسلامی از آغاز پیروزی در تعارض جدی با نظام سلطه بوده، لذا از همان ابتدای پیروزی توطئه‌ها علیه نظام نو پای اسلامی آغاز شد، از نفوذ عناصر مزدور و غرب‌گرا برای به دست گرفتن قدرت و استحاله نظام تا راه انداختن جنگ داخلی و آشوب‌های تجزیه محور، ترور عناصر کلیدی و رهبران و تئوریسین‌های نظام، محاصره اقتصادی، جنگ دیپلماسی، راه اندازی کودتا و در نهایت، جنگ تمام عیار نظام استکبار علیه ایران. توطئه‌هایی که هر نظام ریشه‌دار و هر نهضت و انقلابی را نابود می‌کرد؛ اما انقلاب اسلامی استوار و مقاوم همه این توطئه‌ها را ‌پشت سر گذاشت؛ با تکیه بر مردم و پیوند عمیق امام و امت.

اما آنچه که در فتنه سال 88 رخ داد، متمایز با سایر توطئه‌ها بود و جنس متفاوتی داشت و مبتنی بر یک مدل تجربه شده و موفق در سرنگونی حکومت‌های مخالف آمریکا و غرب فتنه سال 88 محصول چند سال برنامه‌ریزی و کار دستگاه‌های امنیتی و جاسوسی آمریکا و غرب و اسرائیل بود. عملیات پیچیده طراحی دقیق در حوزه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، تبلیغاتی، امنیتی، نفوذ در رسانه‌ها، یارگیری از عناصر موثر داخلی، تاثیرگذاری افکار عمومی، فراهم کردن لجستیک لازم برای جنگ تمام عیار رسانه‌ای و عملیات روانی و آموزش و سازمان‌دهی و شبکه‌سازی داخلی.

بستر لازم و مناسب برای اجرای این توطئه و تحقق اهداف آن انتخابات بود. از حدود یک‌سال مانده به روز برگزاری انتخابات عملیات فتنه کلید خورد. با ایجاد تردید در سلامت انتخاباتی که باید چند ماه دیگر برگزار بشود به تدریج موج تردید ابهام‌زایی و شبه افکنی افزایش یافت تا روز انتخابات که به اوج خود رسید. با پایان رأی گیری، عملیات فتنه وارد فاز اصلی شد و به گونه‌ای پیش رفت که طراحان فتنه فریب خوردگان داخلی کاملاً مطمئن به تحقق اهداف خود بودند و دشمن گمان نمی‌بُرد که نظام این توطئه سهمگین و خطرناک را خنثی کند. در چنین شرایطی خیزش عظیم و خروش خودجوش مردم در یوم‌الله نهم دی، آتش فتنه سال88 را خاموش کرد و نجات بخش انقلاب و نظام شد.       

موضوعی که باید مورد توجه جدی قرار بگیرد:

رخدادها و حوادث مهم و ایام‌الله انقلاب با آفت‌ها، آسیب‌ها و خطراتی مواجه است؛ یکی از این آفت‌‌ها و خطرات، خطر کم‌رنگ شدن و فراموشی است. نباید گذاشت گذر زمان گرد فراموشی بر این روزهای ماندگار بنشاند. نهم دی‌ماه شناسنامه بصیرت، پیوند بین امام و امت، غیرت و هویت دینی و ملی ماست و باید هر سال زنده‌تر، با طراوت‌تر و باشکوه‌تر برگزار شود.

دومین آفت، خطر تحریف و وارونه‌نمایی حقیقت است. تحریف ارزش‌ها و واقعیت‌های حوادث مهم، یکی از مهم‌ترین راهبردهای رسانه‌ای دشمن در جنگ تبلیغاتی علیه انقلاب اسلامی است. باید با جهاد روایت و تبیین، ابعاد گوناگون این حماسه عظیم بازگویی و تحلیل بشود که محور فعالیت‌ها و برنامه‌های نهم دی‌ماه و نیز برنامه‌های هفته پیش‌رو تا روز شهادت سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی، همین موضوع محوری است.

و سومین آفت، تقلیل و کوچک‌نمایی و ناچیز انگاری فتنه سال 88 است. هنوز بعد از گذشت بیش از یک دهه، آثار تخریبی فتنه مشهود است.

پس سه خطر و آفت ایام‌الله، فراموشی، تحریف و تقلیل و راه مقابله با آن، تبلیغ، ترویج، تبیین، تعمیق، تعظیم و تکریم این روزهای سرنوشت‌ساز تاریخ انقلاب است.

شعار محوری نهم دی‌ماه 1400، «یوم‌الله نهم دی، تجلی وحدت و رمز عبور از فتنه»

یوم‌الله نهم دی متعلق به یک گروه و حزب و دسته سیاسی نیست. خالقان و صاحبان و متولیان نهم دی باید تجلی وحدت ملی باشد که امروز بیش از هر زمانی به وحدت و همدلی نیازمندیم و برای عبور و گذر از توطئه‌ها و فتنه‌های دشمنان نیازمند وحدتیم.

در شرایط کرونایی سال 1400 و رنگ‌بندی استان‌ها، امسال در تمامی استان‌های کشور و بیش از 800 شهر، و البته با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و هماهنگی با ستادهای مقابله با بیماری کرونا، مراسم یوم الله نهم دی با حضور مردم فهیم و بصیرتمند ایران برگزار خواهد شد.

به منظور هرچه بهتر برگزاری یوم الله نهم دی، محورها و عناوین بصیرت بخش که در اجرای برنامه ها دیده شده است:

  1. بر اساس رهنمودهای اخیر مقام معظم رهبری و تاکیدات مکرر معظم‌له در مناسبت های مختلف، بر موضوع " جهاد روایت و تبیین"، مراسم یوم الله نهم دی و البته هفته پیش رو در بزرگداشت سردار دل ها، شهید حاج قاسم سلیمانی، فرصت تبیین و روایتگری از فتنه 88 و حماسه حضور مردم در نهم دی 1388 و تشییع و تکریم سردار دل ها خواهد بود
  2. تبیین ابعاد مدیریت الهی رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه ای مد ظله العالی که باعث شد، جریان فتنه، چهره واقعی خود را بیش از بیش آشکار ساخته و زمینه های خروش انقلابی ملت ایران در نهم دی را فراهم نماید
  3. تبیین نقش فرهنگ عاشورا و عشق به ابی عبدالله الحسین علیه السلام در تعمیق و تحکیم روحیه ولایت مداری مردم ایران و ایجاد شور انقلابی در آنان برای حضور بهنگام و با بصیرت در صحنه دفاع از دین و حریم ولایت
  4. توجه به راهبرد دشمن برای القای وجود شکاف درونی در نظام و دو قطبی کردن فضای کشور و تاکید بر اصل وحدت و انسجام داخلی
  5.  روشنگری و تبیین نقش دولت های مداخله گر غربی در فتنه 1388 و حمایت آشکار آنان از سران و جریان فتنه به عنوان سردمداران جریان فتنه
  6. تبیین و آشکار سازی نقش رسانه های خارجی،کانون های تفکر غربی و سفارت خانه های غربی درفتنه 88
  7.  نقش جریان فتنه در گسترش دامنه فشارهای سیاسی، روانی و تحریم های اقتصادی ظالمانه علیه ملت ایران
  8. جلوگیری از تحریف تاریخ در تنزل جایگاه فتنه1388 و جرم و خیانت سران فتنه به سوء تفاهم و یا کشمکش انتخاباتی

 

برنامه ها و اقدامات محوری

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با تشکیل ستاد بزرگداشت یوم الله نهم دی در تهران و تمامی استان های کشور، تلاش داشته با تشکیل کارگروه های مردمی در سطح شهرها، حماسه نهم دی هر سال با شکوه تر برگزار گردد و در سال جاری، با توجه به  شرایط کرونایی کشور و بیش از سال های قبل، این ستادها در سطح تمامی مراکز استان‌ها و 800 شهر و حتی با گسترش فعالیت ها در سطح  محلات با لایه های حضور مردمی بویژه جوانان عزیز و آینده سازان و در بسیاری از  مساجد کشور به عنوان اولین پایگاه های انقلاب اسلامی، در برنامه ریزی ها و اجرای مراسم نهم دی و بزرگداشت سردار سلیمانی سهیم باشند و دراین روزها شاهد مراسم مختلف و متنوع خواهیم بود.

اگر چه ستاد مرکزی بزرگداشت نهم دی با همیاری نمایندگان معزز ولی فقیه و ائمه محترم جمعه در سراسر کشور، دستگاه ها، نهاد ها و سازمان های مردم نهاد بویژه تشکل های دانشجویی، دانش آموزی، تمامی اقشار مردمی و مساجد محوری در استان ها و شهرها، تاکنون اقدامات موثری داشته است:

 

الف- بخش تولید محتوا برای روایتگری از فتنه 88

  1. برگزاری بیش از ده ها همایش علمی و محتوایی توسط بسیج اساتید (در تهران  و 30 همایش در استان های کشور) با فراخوان مقالات و انتشار بیش از 200 مقاله در همایش ها که در فضای مجازی در دسترس عموم می باشد و امسال نیز همایش های متنوعی در سطح تمامی استان های کشور پیش بینی شده و در مراکز استانها برگزار خواهد شد
  2. انتشار حدود 800 عنوان کتاب در موضوع فتنه 88 و حماسه نهم دی، از جمله انتشار دائره المعارف 9 جلدی با موضوعات (فتنه شناسی، روایت رخدادها، کالبد شکافی، رفتارشناسی خواص، رفتارشناسی گروه های سیاسی، مدیریت رهبر معظم انقلاب در گذر از فتنه، آثار ماندگار، اسناد و آلبوم تصاویر) و امسال نیز علاوه بر انتشار جزوات و کتب مختلف در موضوع روشنگری در استان های کشور و آماده سازی و انتشار کتاب چهار جلدی روزشمار فتنه 88 است که توسط مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس در مراحل نهایی آماده سازی و چاپ خواهد بود. البته نسخه دیجیتال سه جلد آماده و بزودی رونمایی می شود
  3. تنوع و نواوری در مراسم امسال و استفاده از ابزار هنر برای طراوت و تازگی بخشیدن به مراسم در تهران و استان‌های کشور مهم بوده و تلاش شده تا از ابزارهای هنری از جمله حضور شاعران و برقراری شب شعر روشنگری بهره گرفته شود و لذا شب‌های شعر نهم دی در تمامی استان‌های کشور با حضور شاعران آیینی و انقلابی برگزار خواهد شد
  4. تبیین دستاوردهای حماسه نهم دی در فضای حقیقی و مجازی بویژه در شرایط کرونایی مهم بوده و در مساجد و محلات، این نشست‌های تبیینی، حتی با جمعیت کم، در مراکز پیش‌بینی، در روزهای گذشته برگزار شده و خواهد شد
  5. از دغدغه‌های جدی دفاتر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و ستادهای استانی نهم دی، راه اندازی کانال‌های تبلیغاتی در پیام رسان‌های مختلف بوده تا از فضای مجازی و با حضور جوانان عزیز، علاوه بر پاسخگویی به شبهات در این فضا، موارد محتوایی و تبلیغاتی بارگذاری می شود و این روزها شاهد استقبال خوب جوانان عزیز بوده ایم
  6. امسال شاهد برقراری حلقه های معرفتی و روشنگری در موضوع فتنه 88 و حماسه نهم دی توسط ائمه محترم جماعات در مساجد فعال در سطح کشور و توسط طلاب جوان، دانشجو و فرماندهان بسیجی در بیش از 40000 پایگاه بسیج و خیل نوجوانان و جوانان بسیجی خواهیم بود
  7. برگزاری وبینار تخصصی با موضوع بصیرت و مقاومت ویژه ائمه جماعات مساجد تهران
  8. برپایی نمایشگاه پوستری «فتنه 88» در برخی مساجد

ب- اعزام سخنوران به استان های کشور

  1. تهیه و تولید محتوای روایتگری و تبیین برای سخنوران اعزامی و عموم سخنوران مراسم در استان ها و شهرستان‌ها و مراکز عمومی.
  2. اعزام سخنران ملی به تمامی استان های کشور و اعزام سخنرانان استانی به بسیاری از شهرها

 

 

ج- نمایشگاه ها

تولید بیش از ده نمایشگاه عکس، گرافیک، کاریکاتور و متن نوشته از موضوع فتنه 88 و حماسه نهم دی با عناوین (ستیز با عاشورا - راه و بیراه - فتنه از منظر قرآن و...) در فضای حقیقی و مجازی و همچنین در شبکه‌های اجتماعی مختلف.

د- در هماهنگی با شبکه های مختلف رسانه ملی، بیش از ده مستند شاخص، بیش از ده سرود و موسیقی ویژه نهم دی از شبکه های مختلف سراسری و استانی پخش شده و در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی موجود بوده و امسال نیز شبکه‌های مختلف سراسری و استانی، ضمن بازپخش آن برنامه های تولیدی،  با برگزاری جلسات گفتگو محور، موضوع جهاد روایت و تبیین از فتنه 88 و حماسه حضور مردم در نهم دی را پر رنگ تر از گذشته، مطرح خواهند کرد.

هـ- برگزاری مراسم محوری نهم دی

در گرامی داشت نهم دی، همواره مراسم و برنامه‌های متنوعی شکل می‌گیرد اما در هر استان و تهران، مراسم محوری در روز نهم دی برگزار خواهد شد و در تهران روز پنجشنبه نهم دی ماه و ساعت 14:30 دقیقه در میدان آئینی امام حسینعلیه السلام این مراسم با حضور مردم فهیم و لحظه‌شناس تهرانی برگزار خواهد شد. سخنران این مراسم، حجت‌الاسلام والمسلمین حاجی صادقی نماینده معزز ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خواهند بود.

و- در تمامی استان‌های کشور این مراسم محوری، فراخور شرایط کرونایی و آب و هوایی در مراکز استان‌ها و در سطوحی کوچکتر در تمامی 800 شهر، علاوه بر نشست‌های روشنگری و با حضور مردم و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.