یادداشت پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

یادداشت/

حاشیه‌هایی که نباید جای متن را بگیرد

در درجه اول وظیفه ی دولت و حاکمیت و در درجه دوم وظیفه ی دوستان تیم مذاکرات، آن است که «فقط و فقط» بر «رفع عزت مندانه تحریم ها» متمرکز شوند و اصلا گرفتار این حاشیه های بی ارزش نشوند. کسی به آنها برای «زهد فروشی» و یا «شعارزدگی» مدال افتخار نمی دهد. مردم از آنها، بهترین نتیجه را می خواهند.

پایگاه خبری جماران: در حالیکه همه چشم ها به نتیجه مذاکرات تیم ایرانی است و همه دوستداران ایران و انقلاب امیدوارند تا نتیجه مذاکرات توافق عزت مندانه دولتمردان ایران باشد ، برخی از افراد با پر رنگ کردن «حاشیه» هایی، یا عامدانه و یا بدون غرض سوء ، اذهان را از نقطه اصلی منحرف می کنند. 

در این باره می توان به چند حاشیه اشاره کرد و چند نکته لازم را مورد توجه قرار داد. 

یک) اینکه تیم مذاکره کننده چند نفر هستند و چگونه و در کجا مستقر شده اند، مسئله ای نیست که در قبال «نتیجه ی مثبت  و درست مذاکرات» ارزشی داشته باشد. پس اگر مذاکره کنندگان، موضوعی را برای نتیجه بهتر و کامل تر لازم دیده اند، باید آن را پذیرفت و از حاشیه سازی های بی مورد پرهیز داشت. کافی است در نظر بگیریم که برای پیروزی یک تیم ورزشی، که پیروزی شان به مراتب از نتیجه «جدال وین» کم ارزش تر است، چندین مقابل ،هزینه شده و می شود. 

دو)  از حاشیه اول بی ارزش تر، حاشیه دوم است. اینکه نتیجه به دست آمده با «برجام» چه نسبتی دارد، از کمترین میزان اهمیت برخوردار نیست. باور کنیم در قبال «درد ملی»، توجه دادن به رقابت های جناحی، کاری بسیار زشت و ناصواب است. 

آنچه مهم است نتیجه درست و عزتمندانه ای است که باید بر «مذاکرات» مترتب شود. اینکه این نتیجه، دقیقا همان «برجام» است، و یا متفاوت است، نباید در این مرحله، اذهان را درگیر خود کند. و اگر هم اثری تاریخی بر آن بار باشد ،مربوط به این مرحله نیست. 

سه) دقیقا به همین صورت، اینکه فلان مخالف دیروز، امروز چه «تیتر» و سخنی می گوید،  در قبال مشکلات مردم و آثار بد تحریم ها بی ارزش است. پس همانطور که موافقان دیروز، نباید امروز _که جناح رقیب در میدان مذاکره است _ برای شکسن مذاکرات تلاش کنند، مخالفان دیروز هم نباید، فقط به خاطر اینکه ممکن است توسط کسانی مورد نقد یا تمسخر واقع شوند، از تشویق برای پیروزی دست بردارند. 

چهار) و در این میان، در درجه اول وظیفه ی دولت و حاکمیت و در درجه دوم وظیفه ی دوستان تیم مذاکرات، آن است که «فقط و فقط» بر «رفع عزت مندانه تحریم ها» متمرکز شوند و اصلا گرفتار این حاشیه های بی ارزش نشوند. کسی به آنها برای «زهد فروشی» و یا «شعارزدگی» مدال افتخار نمی دهد. مردم از آنها، بهترین نتیجه را می خواهند. 

پس به تمسخر ها و ریشخندها و حاشیه سازی ها توجه نکنند، و با اتکال به خدا و استمداد از ارواح طیبه شهدا و امام شهدا و با شجاعت، برای حل مشکلات مردم همت کنند. 

پنج) «حاشیه» ها تنها چند روز مطرح است. «متن» است که ایشان را در دنیا مستحق لطف مردم ،و در آخرت مشمول الطاف الهی می کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
5 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.