گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت و گو با جماران؛

تابش: تذکر امروز رهبری به مجلس منطبق بر آموزه های دینی و قانون اساسی بود/ افکار عمومی همه را در‌ ایجاد وضع موجود، مقصر می دانند/ مجلس دغدغه های مردم را مورد اهتمام قرار دهد

محمدرضا تابش، نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی، به جماران گفت: تذکر امروز رهبری معظم به مجلس، منطبق بر آموزه های دینی و همچنین قانون اساسی بود و باید ملاک عمل هر سه قوه و مسئولان حکومتی قرار گیرد. درعین حال شأن مجلس برای رسیدگی به شکایات و مشکلات مردم پاس داشته شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور امروز(12 آبان ماه) گفت: مقام معظم رهبری در حاشیه نامه ای که در آن به رسانه ای شدن گزارش یکی از کمیسیون های مجلس پیش از بررسی و صدور حکم در دادگاه صالحه اعتراض شده است، فرمودند شکایت به جاست نباید پیش از اثبات جرم آن را رسانه ای می کردند، دنبال کنید تا به نحوی جبران شود.

محمدرضا تابش در گفت و گو با خبرنگار جماران، در خصوص این نامه و علنی شدن گزارش یکی از کمیسیون های مجلس پیش از بررسی و صدور حکم در دادگاه، اظهار داشت: تذکر امروز رهبری معظم به مجلس، منطبق بر آموزه های دینی و همچنین قانون اساسی بود و باید ملاک عمل هر سه قوه و مسئولان حکومتی قرار گیرد. درعین حال شأن مجلس برای رسیدگی به شکایات و مشکلات مردم پاس داشته شد.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: نمی شود سیل اتهامات را بر افراد روا نمود و بدون آنکه در محکمه ای محاکمه شده باشند یا دفاعیات آنها استماع شده باشد، مجرم شناخت.

 

مردم همه را در‌ ایجاد وضع موجود، مقصر می دانند

مجلس دغدغه های مردم را مورد اهتمام قرار دهند

 

وی افزود: مردم و افکار عمومی از این مرحله عبور کرده و متأسفانه همه را در‌ ایجاد وضع موجود، مقصر می دانند. اما ای کاش مجلس و به ویژه کمیسیون اصل 90 دغدغه های مردم، که رهبری هم بر آن تأکید دارند، را مورد اهتمام قرار می داد تا شائبه سیاسی کاری و جناح گرایی به اذهان متبادر نشود.

تابش گفت: ریشه یابی معضلات اقتصادی کشور و وضعیت معیشتی نا به سامان مردم، نوسانات قیمت دلار و طلا ،بیکاری جوانان، نزول سرسام آور قدرت خرید مردم، مال باختگان بورس و منفعت برندگان از این شرایط، طبقاتی شدن جامعه، پدیده قاچاق، ناکارآمدی برخی دستگاه ها و مسئولان، واگذاری مدیریت های بی ضابطه و بدون لحاظ کردن شرایط احراز، کندی در تعاملات بین المللی و منطقه ای و عوارض سوء آن که گریبانگیر کشور و مردم شده و می شود، رواج پدیده ارتشا و فساد و ده ها موضوع ‌مهم دیگر مسائلی است که دولت و مجلس اگر عالمانه وارد آن شوند و شجاعانه برای حل آنها راهکار ارائه دهند، هم وظیفه شرعی و انقلابی خویش را انجام داده اند، هم رضایتمندی مردم را جلب می کنند و هم در پیشگاه خداوند مأجورند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
3 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.