گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت و گو با جماران مطرح شد؛

محمدرضا تابش: کار دولت رییسی با مجلس آسان نخواهد بود/ وضعیت اقتصادی و معیشتی جامعه‌ را با تنش مواجه کرده است/ ساختار هر سه قوه باید دست خوش تغییر شده و به روز شود

محمدرضا تابش نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در خصوص ترکیب کابینه معرفی شده دولت سیزدهم به جماران گفت: میدان دادن به جوانان ارزشمند است اما عبور از بحرانها و چالشهای امروزکشور باید اولویت کار رییس جمهور باشد.

محمدرضا تابش در گفت و گو با خبرنگار جماران، در خصوص ترکیب کابینه سیدابراهیم رئیسی گفت: در شرایط حساس کنونی که کشور با چالشهای درونی-پیرامونی مواجه است فرصت آزمون و خطا از ما گرفته شده و باید از برترین نیروهادرکابینه استفاده نمود. 

این نماینده اصلاح طلب ادوار مجلس افزود: تلاش آقای رییس‌جمهور بر این بود تا بیشتر به جوانان میدان بدهند که این حرکت بسیار ارزشمندی است. اما آیا همه افراد معرفی شده حتی در جناح اصولگرا جزو برترینها هستند؟ و از تجربه کاری بالایی برخوردارند؟

تابش ادامه داد: برخی از وزرای پیشنهادی سابقه‌ی کاری قابل قبولی دارند، اما بعضی از آنها علیرغم دانش نسبتا خوب ازتجربه لازم برای تصدی مسئولیت وزارت برخوردار نیستند که در صورت کسب رأی اعتماد از مجلس باید این خلاء را با گزینش افراد مجرب و کارآمد درتیم مدیریتی خویش جبران کنند. امیدواریم با کارآمدی، شایستگی و با تکیه برعقلانیت بتوانند بر مسائل متعدد و مشکلاتی که امروز در کشور با آن روبرو هستیم فائق آیند و موفق شوند.

وی کار این دولت را بسیار سخت وحساس برشمرد و عنوان داشت: وضعیت اقتصادی و معیشتی جامعه‌ی امروز را با تنش مواجه کرده است. وضعیت حاد اقلیمی و زیست محیطی هم بسترساز حوادث ناگواری است که شاهد بروز بخشی از نارضایتی ها بودیم. کرونا و جان هایی که از دست می رود و ناکارآمدی که درعرصه مهار آن متجلی شده، خشم مردم رابرانگیخته است. معاهده برجام، FATF، تعامل با کشورهای اروپایی، همسایگان، جبهه مقاومت و...و... اینها مشکلات ریز و درشتی است که مستقیم یا غیر مستقیم تعیین کننده حرکت این دولت است و باید بتواند با توجه به یکپارچگی حاکمیت و انتظار مضاعفی که در مردم برای بهبود اوضاع برانگیخته، برای حل آنها برنامه ارائه دهد.

 

آنچه امروز در اولویت است، مقابله عاجل و اثربخش با بیماری کرونا است

 

تابش یادآور شد: البته آنچه امروز در اولویت است، مقابله عاجل و اثربخش با بیماری کرونا است تا بتوانند آرامش را در جامعه حاکم کند و افکارعمومی را التیام بخشد. مسأله دیگر بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی است که جامعه‌ را امروز با تنش مواجه کرده است. این دو مسأله باید به ضورت آنی و فوری در دستور کار دولت قرار بگیرد. البته لازمه حل این دو معضل اساسی، و بسیاری ازمشکلات موجود در کشور بررسی بنیادی علتهاست.

وی ادامه داد: اینها معلول مسائل دیگری است که در عرصه‌های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی واقتصادی کشور طی سالیان گذشته شکل گرفته و علیرغم هشدارهای دلسوزانه متخصصین و دوستداران دین و آیین مورد بی توجهی قرار گرفته است.

 

ساختار هر سه قوه باید به روز شود

 

وی ادامه داد: فکر نکنیم با حل مسأله‌ی کرونا و تا حدودی وضعیت معیشتی آرامش بر جامعه حاکم می‌شود، بلکه همانگونه که اشاره کردم یک سری مسائل اساسی و بنیادی در جامعه وجود دارد که با اتکا به خرد جمعی، استفاده از آخرین تراوشات ذهنی و علمی نخبگان و البته در سایه تعامل و وحدت ملی حل و فصل خواهند شد و رییس‌جمهور محترم باید برای برون رفت از آنها  راهبردهایی علمی و واقع بینانه تدوین کند که باز بار آن بر دوش همین اعضای کابینه ای است که انتخاب خواهند شد.

تابش افزود: اصلاح ساختار هر سه قوه باید دست خوش تغییر شده و به روز شود تا کارآمدی لازم را نسبت به حل مشکلات کشور و رضایتمندی مردم داشته باشند.

ظاهراً کار دولت رییسی با مجلس آسان نخواهد بود

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پایان درباره همراهی مجلس یازدهم با دولت سیزدهم گفت:‌ در هر صورت خاستگاه مجلس، مردم است و توجه به مطالبات و خواسته های آنها. انشاالله در بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی موضوعاتی خارج از سوگندی که نمایندگان یاد کرده اند و سایرملاحظات جناحی، منطقه ای و... مدنظر قرار نگیرد و صرفا براساس صلاحیتهای علمی و تجارب کاری افراد به آنها رأی دهند.

وی پیش بینی کرد: اگر این ملاک ها مدنظر قرار گیرد، علی رغم آنکه دولت ومجلس از یک جنس هستند اما کسب رای اعتماد برای همه وزرای پیشنهادی سخت خواهد بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
3 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.