محمدرضا تابش در پیامی با تسلیت درگذشت علامه محمدرضا حکیمی نوشت: از دست دادن وی که انسانی فرهیخته و عالمی خرد ورز و دانشمندی عدالتخواه بود که پرتو انوار دانشش جهان اسلام و مکتب تشییع را منور می ساخت و زندگی زاهدانه و عارفانه اش الگویی عملی برای معرفی انسان کامل در عصر مادی گرایی محض بود، داغی جانسوز بر دل همه دوستداران فضیلت و پیروان اسلام ناب محمدی نهاده است.

به گزارش جماران؛ متن پیام محمدرضا تابش بدین شرح است:

انّا لله و انّا الیه راجعون

مردان خدا  پرده ی پندار دریدند

یعنی همه جا غیر خدا یار ندیدند

ارتحال فقیه،مجتهد، فیلسوف ومتفکر برجسته علامه محمد رضا حکیمی موجب تاثر وتاسف فراوان گردید.

از دست دادن وی که انسانی فرهیخته و عالمی خرد ورز و دانشمندی عدالتخواه بود که پرتو انوار دانشش جهان اسلام و مکتب تشییع را منور می ساخت و زندگی زاهدانه و عارفانه اش الگویی عملی برای معرفی انسان کامل در عصر مادی گرایی محض بود، داغی جانسوز بر دل همه دوستداران فضیلت و پیروان اسلام ناب محمدی نهاده است.

از میان صدها‌ تالیف و آثار به جا مانده از وی مجموعه ارزشمند الحیات، درّ گرانبهایی است که با تشریح معارف‌ ناب اسلامی راه را برای انسان علی گونه شدن و استقرار حکومتی هم تراز قرآن می نمایاند و افق های باشکوه حاکمیت اسلام متناسب با مقتضیات زمان ومکان را ترسیم می کند.

خدایش رحمت کند که عالمی ساده زیست و پشت پا زده به دنیا بود.

فقدان این رجل الهی و فقیه صمدانی رابه ملت شریف ایران، حوزه های علمیه، پیروان و دوستداران و شاگردان و تربیت یافتگان مکتب وی، خاندان معزز حکیمی خصوصا برادر فاضل و با تقوای ایشان تسلیت عرض می نمایم و از خداوند متعال مسئلت دارم تا روحش برخوردار از رحمت بی منتهای الهی گردد.

محمدرضا تابش_۱۴۰۰/۶/۱

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.