در پی درگذشت استاد محمد رضا حکیمی، مجمع روحانیون مبارز پیام تسلیتی صادر کرد.

به گزارش جماران؛ متن پیام مجمع روحانیون مبارز بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

إنّا لله و إنْا الیه راجعون 

دانشمند و ادیب فرزانه و دین پژوه نامى  جناب آقاى محمد رضاحکیمی با اندوخته اى گران از تقوىٰ و پاکى و طهارت روحى و معنوى به سوى معبود خویش شتافت و دوستان و جویندگان زلال دانش و سلوک معنوى او ماندند با  فقدان اندوهبارش و خاطرات ارزشمند محافل آموزنده و نورانى او .

وی اسلام شناسی بود از تبار عالمانى که سلوک معنوى و عارفانه را همواره با تمسْک به مکتب اهل بیت عصمت و طهارت پى گرفته اند، حظّ و بهره او در این سلوک روحانى به جامعیّت او در علم و عمل اعتبار ویژه اى داده بود. 

او مکتب خاندان پیامبر را آئینه تمام نماى اسلام مترقى مى دانست و جامعه را براى رسیدن به خوشبختى و سعادت نیازمند سایر مکاتب نمى دانست، به جهاد و مبارزه در برابر ظلم و استبداد سخت پایبند بود و از تحجر در فهم دین همواره هراسناک.

از شمار عالمانى که در ساختن شخصیْت علمى و عملى این فقید سعید نقش ویژه اى داشتند مرحوم آیت الله حاج شیخ مجتبى قزوینى رحمة الله علیه بود، روحانى عالیقدرى که در شهر مقدّس مشهد در میان عالمان بر جسته آن دیار در علم عمل و سلوک معنوى جایگاه ویژه اى داشت و مرحوم حکیمى به او  وابستگى روحى ویژه اى داشت . 

ارادت ویژه حکیمى به حضرت امام رضوان الله تعالىٰ علیه از آغاز نهضت روحانیت، هم ریشه در روحیه آزادیخواهى و ضد استبداد داشت و هم ویژگى ها اخلاقى و عرفانى و زندگى زاهدانه امام او را مجذوب و شیفته خود ساخته بود . 

آن بزرگوار پس از اوجگیرى نهضت عالمان دین بر ضد حکومت پهلوى و دستگیرى سپس حصر امام، در شمار اولین نویسندگانى بود که با قلم شیوایش " سرود جهش ها " را در روزگار خفقان درونى و بیرونى منتشر کرد و به معرفى شخصیت امام پرداخت .

در میان کتاب هائى که با همّتى ستودنى به سر انجام رساند مجموعه ارزشمند " الحیات " است که گنجینه اى از احادیث و کلمات رسیده از معصومین علیهم السلام است ، حکیمى زمانه خود را نیازمند چنین آموزه هائى از مکتب رسول خدا و اوصیاء گرامیش مى دانست و براى پاسخ به این نیاز دست به چنین تلاش بزرگى زد و چه بسا امروز  بیش از پیش به این تعالیم نورانى نیاز هست .

مجمع روحانیون مبارز ضایعه در گذشت این عالم سالک را به دوستان و ارادتمندان  بویژه به روحانیون و حوزه علمیه مشهد به خاندان محترم حکیمى تسلیت مى گوید و براى آن عزیز رحمت واسعه الهى را مسئلت مى کند. 

مجمع روحانیون مبارز

دوم شهریور ۱۴۰۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.