روحانی رییس جمهوری با اشاره به اینکه در این دولت سرمایه گذاری بزرگی در چابهار، جاسک و سواحل مکران انجام شده است، اظهار داشت: این درحالی است که در شرایط تحریم و کرونا بودیم و اگر آن خبیث در دنیای سیاسی جهان نبود بی تردید شاهد اقدامات بزرگتری در این هشت سال می‌بودیم.

به گزارش جماران؛ رئیس جمهور حوزه حمل و نقل را از ارکان پیشرفت کشور و بهبود وضعیت زندگی مردم دانست و گفت: تقویت و توجه ویژه به بخش حمل و نقل از افتخارات این دولت است و در طول 8 سال گذشته در زمینه بزرگراه‌ها، حمل و نقل جاده‌ای، ریلی، دریایی، بندری و بویژه ترانزیت، کارهای بسیار بزرگی انجام شده است.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز پنج شنبه در هشتاد و یکمین پویش تدبیر و امید برای جهش تولید و افتتاح طرح های ملی وزارتخانه های راه و شهرسازی و ورزش و جوانان در استان های مختلف کشور، اظهار داشت: افتخار می کنیم به اینکه در شرایط سخت جنگ اقتصادی و کرونا خداوند توفیق داد تا مسیر افزایش و جهش تولید و همچنین حمایت و مانع زدایی از تولید را با قدرت ادامه دهیم.

دکتر روحانی با اشاره به افتتاح طرح ها و پروژه های مهم در حوزه راه و شهرسازی و ورزش و جوانان در شهرهای مختلف کشور، گفت: افتتاح حدود 21 هزار میلیارد تومان طرح و پروژه در یک روز با وجود شرایط سخت جنگ اقتصادی، بسیار حائز اهمیت است.

رئیس جمهور با بیان اینکه در این دولت بزرگراه های کشور از 12 هزار کیلومتر به 20 هزار کیلیومتر افزایش یافته است، گفت: در حوزه ریلی نیز اقدامات بسیار خوبی در 8 سال گذشته انجام شده و اتصال خطوط ریلی کشور و نقش آن در ترانزیت بسیار حائز اهمیت است.

دکتر روحانی همچنین با اشاره به اقدامات انجام شده در دولت تدبیر و امید برای توسعه بنادر کشور، گفت: آبادانی سواحل مکران از جمله اقدامات مهم و از افتخارات این دولت است.

رئیس جمهور افزود: با اقدامات دولت در زمینه اتصال خطوط راه آهن به شبکه ریلی سراسر کشور، راه آهن از چابهار به زاهدان به شبکه سراسری متصل شده و از قزوین به رشت و از آنجا به کاسپین و دریای خزر و سپس بندر آستارا متصل می‌شود و با این اقدامات، کشورهای منطقه نیز به شبکه ریلی کشورمان متصل خواهند شد.

دکتر روحانی گفت: دولت همچنین پروژه بزرگ انتقال آب دریا به استانهای کرمان و یزد را انجام داده و شرایط برای ادامه این مسیر به استانهای اصفهان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان نیز وجود دارد.

رئیس جمهور ادامه داد: در روزهای آینده اسکله نفتی مهمی که می‌تواند به عنوان یک اقدام تاریخی محسوب شود افتتاح خواهد شد و از این به بعد از بندر جاسک نیز می‌توانیم نفت صادر کنیم.

دکتر روحانی با بیان اینکه در این دولت سرمایه گذاری بزرگی در چابهار، جاسک و سواحل مکران انجام شده است اظهار داشت: امروز به واسطه سرمایه گذاری‌های انجام شده، 8 میلیون تن به ظرفیت بندر شهید بهشتی اضافه شده است و بر اساس گزارش وزیر راه و شهرسازی امکانات بندری برای تخلیه بار از 180 میلیون تن به 285 میلیون تن افزایش یافته است و این درحالی است که در شرایط تحریم و کرونا بودیم و اگر آن خبیث در دنیای سیاسی جهان نبود بی تردید شاهد اقدامات بزرگتری در این هشت سال می‌بودیم.

رئیس جمهور در ادامه با اشاره به اقدامات دولت تدبیر و امید در زمینه ورزش و جوانان اظهار داشت: در هشت سال گذشته تحرک خوبی در عرصه ورزش و جوانان انجام شده است و بر اساس آنچه وزیر ورزش و جوانان گزارش دادند خانه های ورزش روستایی در آغاز این دولت 600 واحد بود که با افزایش 12 برابری، امروز 7 هزار خانه ورزش روستایی داریم  و این به معنای عدالت ورزشی و توجه دولت به روستاها است.

دکتر روحانی افزود: دولت همچنین در زمینه آب، برق، راه، بهداشت و درمان، آموزش، و اتصال به اینترنت اقدامات چشمگیری در روستاها انجام داده است و امروز صددرصد روستاهای بالای 20 خانوار  به اینترنت پرسرعت متصل هستند که این در زمینه آبادانی روستاها اهمیت بسزایی دارد.

رئیس جمهور همچنین خاطرنشان کرد: در زمینه خانه های جوان از عدد صفر در دولت قبل به عدد 142 خانه در کشور رسیده ایم و تا پایان سال به 200 خانه جوان خواهد رسید که در زمینه نشاط و آموزش جوانان تاثیر بسزایی دارد.

دکتر روحانی افزود: با تلاش های انجام شده امروز بخش بزرگی از جاده‌های مهمی که در سال 98 در مناطق سیل زده به واسطه سیل تخریب شده بود بازسازی و به بهره‌برداری رسیده است.

متن کامل سخنان رئیس جمهور منتشر می‌شود....

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.