وقتی یک مقام مسئول در جایگاه سخنگویی و پاسخ به افکار عمومی قرار می گیرد، لازم است تا بیش از دیگر همکاران خود صبر، متانت و آداب سخن گفتن را آموخته باشد و آن را به کار گیرد. وقتی کسی در مقام «سخنگو» این آداب اولیه را هنوز نیاموخته و با زبانی بی پروا سخن می گوید حتما شایسته ماندن در آن مقام نیست و استعفا اولین کاری است که باید انجام دهد.

پایگاه خبری جماران: توئیت اخیر سخنگوی سازمان غذا و دارو  در پاسخ به منتقدان واکسن ایرانی واکنش های زیادی را در میان اهالی رسانه برانگیخته است؛ تا جایی که ظاهرا شماری از آنان قصد شکایت قانونی از وی را دارند.

وقتی یک مقام مسئول در جایگاه سخنگویی و پاسخ به افکار عمومی قرار می گیرد، لازم است تا بیش از دیگر همکاران خود صبر، متانت و آداب سخن گفتن را آموخته باشد و آن را به کار گیرد.

وقتی کسی در مقام «سخنگو» این آداب اولیه را هنوز نیاموخته و با زبانی بی پروا سخن می گوید حتما شایسته ماندن در آن مقام نیست و استعفا اولین کاری است که باید انجام دهد. 

نکته حائز اهمیت آنکه وی در دوره ای عهده دار این سمت شده که یک ویروس خطرناک به جان مردم جهان و از جمله ایران افتاده و همه در اضطراب مراقبت های بهداشتی و دریافت واکسن و... هستند.

با همه این شرایط، ایشان پس از خبط بزرگ خود نه تنها استعفا نداده بلکه از سخن ناشایستش عذرخواهی هم نکرده است و با اعتماد به نفسی مثال زدنی! به توئیت زنی خود ادامه می دهد.

با این حال، این مطالبه کماکان به قوت خود باقی است که جناب جهانپور لازم است تا به احترام افکار عمومی و رنجش خاطری که به طور خاص در میان اهالی رسانه نسبت به وی پدید آمده، از سمت خود استعفا دهد و جور استعفایش را بکشد.

به نظر می رسد که حتی اگر وی فعالیت خود در مقام سخنگویی را ادامه دهد و ادبیاتش را اصلاح کند، با این اتفاق اخیر دیگر نخواهد توانست نقش خود را به درستی ایفا کند.

  مقامات مافوق وی باید با دقت فردی شایسته تر را به این مقام بگمارند تا از تکرار این اشتباهات پیشگیری کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
28 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.