زندگینامه کیانوش جهانپور

خلاصه مطلب:

کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت در دولت دوازدهم و دوران وزارت دکتر سعید نمکی بوده است. 

توضیحات :

کیانوش جهانپور در سال 1356 و در نطنز اصفهان متولد شده است، پدرش احمد جهانپور از معتمدان نطنز بوده و مادرش معلم بازنشسته آموزش و پرورش است.

 

تحصیلات و فعالیت های اجتماعی

او تحصیلات خود را در رشته پزشکی ادامه داده است، و در سال 1374 به دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان راه یافت، پس از فارغ التحصیلی چند سالی را به طبابت گذراند و  دبیر شورای سیاست گذاری و دبیر شورای اقتصاد مقاومتی دانشگاه محل تحصیلش شد، و سپس در تاریخ 7 مهر ماه سال 1395 به عنوان مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان مشغول فعالیت شد، او در همین دوران با برخی از جریانات سیاسی نیز همکاری کرد. 

جهانپور بعد از حدود  یک سال در تاریخ 29 آبان سال 1396 عهده دار سخنگویی و مشاور اطلاع رسانی سازمان غذا و دارو شد، و پس از سرپرستی دکتر سعید نمکی در وزارت بهداشت، کیانوش جهانپور در تاریخ 16 دی ماه سال 1397 به عنوان مدیر روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت منصوب شد. 

 

در دوران شیوع اپیدمی کووید 19 از اوایل اسفند ماه سال 1398 دکتر جهانپور به عنوان سخنگوی ستاد مبارزه با کرونا، روزانه آمار مربوط به مرگ و میر کرونا را اعلام می کرد، که همین امر موجب شهرت او شد، اما با حواشی ایجاد شده پس از مدتی در خرداد ماه سال 1399 از سمت سخنگویی وزارت بهداشت برکنار شد. 

 

زندگی خانوادگی 

جهانپور با خانم الهام فخاری که مدتی از اعضای شورای شهر تهران بوده است، ازدواج کرده که پس از مدتی منجر به جدایی شده است، حاصل این ازدواج یک پسر به نام مانی است.

 

تصویری از جهانپور و فرزندش

کیانوش جهانپور