یادداشت پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

یادداشت/

اصولگراترین اصلاح‌ طلب

حجت الاسلام و المسلمین محتشمی پور در دقیق‌ترین معنای کلمه، «اصول» داشت. در زمانه‌ای که اغلبِ افراد بر مبنای «منافع»، مواضعی متناسب با اوضاع و احوالِ جَوی می‌گیرند و رفتاری برپایه نرخ روز دارند؛ او براساس «باور» عمل می‌کرد، به همین دلیل «اصیل» و مورد احترامِ همگان بود.

پایگاه خبری جماران: «حاج‌آقا» اولین، اثرگذارترین و مهم‌ترین معلِّم من در سیاست بود. طی سال‌ها نزد او تلمیذی کردم و ژرف‌ترین تاثیرات از او بر جانم نشست.

اصول‌گراترین اصلاح‌طلب و یک «انقلابی» بود.

در دقیق‌ترین معنای کلمه، «اصول» داشت. در زمانه‌ای که اغلبِ افراد بر مبنای «منافع»، مواضعی متناسب با اوضاع و احوالِ جَوی می‌گیرند و رفتاری برپایه نرخ روز دارند؛ او براساس «باور» عمل می‌کرد، به همین دلیل «اصیل» و مورد احترامِ همگان بود.

او در دیدگاه‌هایش «صراحت» و «صداقت» و در اقدام و اعمالش، «شجاعت» و «فروتنی» داشت؛ بر این‌ اساس، نظراتش درخصوص نهضت آزادی انجمن حجتیه محمدتقی مصباح یزدی اکبر هاشمی رفسنجانی تاریخی و جلوه‌ای از آمیختگیِ کم‌نظیرِ دو عنصر «جسارت» و «مصلحت» بود.

 افتان و خیزانِ روزگار، نه عُزلت نجف، نه شکوه پاریس، نه سفارتِ منجر به جانبازیِ سرافرازانه‌ش، نه بنیان‌گذاری حزب‌الله لبنان، نه وزارتِ کشور قدرتمندش در دولتِ دوم میرحسین موسوی، نه ریاستش بر فراکسیون دوم خرداد مجلس ششم نه دبیرکلیِ دبیرخانه حمایت از فلسطین و نه حتی رویدادهای سال سهمگین ۱۳۸۸ و کمیته صیانت از آرا، بر مشی و منشِ مبنایی او خللی وارد نمی‌کرد، زیرا هیچ‌کدام از این مناصبِ بلند و موقعیت‌های متزلزل برای سید علی اکبر محتشمی پور مطلقاً موضوعیت نداشت. 

شهادت می‌دهم که دنیا و مافیها برای وی بی‌ارزش‌ترین بود، زیرا او باورهای عمیقِ مذهبی علی‌الخصوص به مادرش، حضرت زهرا سلام‌الله علیها و اخلاصیِ نادر در خادمیِ سیدالشهدا داشت؛ تصویر میان‌داری او با دو دستِ قلم‌شده‌اش در جمع سینه‌زنان دارالزهرا همیشه در خاطرم هست. 

او از حیثِ استحکامِ شخصیتی؛ اعتقاداتِ راسخ دینی و البته باورِ عمیقِ قلبی به جوانان، شباهتِ بی‌مانندی به پیشوایش، امام خمینی داشت.

هرچند که وفاتش، غمی بزرگ در وجودم نهفت اما تا همیشه تمثال او بسانِ یک الگو در خویشتنم ترسیم شده. تردید ندارم که خوبان و پاکان از اولیای الهی، میزبان او در سرای دیگرند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
4 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.