عبدالله نوری ضمن تسلیت ارتحال حجت الاسلام و المسلمین سید علی اکبر محتشمی پور، نوشت: آن مرد نیکو خصال و مردم‌دار و آن مجاهد شجاع و بی ریا از معدود چهره‌های مخلص و کم نظیری بود که در عصر غربت نهضت امام خمینی رحمة‌اللّه‌ علیه در نجف اشرف، با انگیزه ای مثال زدنی تمام ظرفیت خویش را برای پیشبرد برنامه‌های سیاسی اعتقادی نهضت ملت ایران، بدور از هرگونه خودنمایی و منفعت طلبی فداکارانه بذل کرد.

به گزارش جماران؛ متن پیام تسلیت عبدالله نوری بدین شرح است:

إِنَّ الَّذینَ قالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَیْهِمُ الْمَلائِکَةُ أَلاَّ تَخافُوا وَ لا تَحْزَنُوا وَ أَبْشِرُوا بِالْجَنَّةِ الَّتی‌ کُنْتُمْ تُوعَدُونَ

کسانى که پرستش خدای یکتا را برگزیدند  سپس ایستادگى کردند، فرشتگان بر آنان فرود می‌آیند که بیم مدارید و غمین مباشید و  بشارت باد شما را به بهشتى که وعده یافته بودید. سوره‌ی مبارکه‌ی فصلت-آیه‌ی ۳۰

با کمال تأسف و تألم، خبر رحلت دوست شفیق و صدیق ارجمندم، شخصیت انقلابی و خدوم، فقید سعید مرحوم حجت الاسلام و المسلمین آقای سید علی اکبر محتشمی‌پور، بس ناگوار و تأثر برانگیز بود.

آن مرد نیکو خصال و مردم‌دار و آن مجاهد شجاع و بی ریا از معدود چهره‌های مخلص و کم نظیری بود که در عصر غربت نهضت امام خمینی رحمة‌اللّه‌ علیه در نجف اشرف، با انگیزه ای مثال زدنی تمام ظرفیت خویش را برای پیشبرد برنامه‌های سیاسی اعتقادی نهضت ملت ایران، بدور از هرگونه خودنمایی و منفعت طلبی فداکارانه بذل کرد.

فقید سعید مرحوم آقای محتشمی‌پور نقش تعیین کننده‌ای در تأسیس سازمان ضد صهیونیستی حزب‌اللّه و دفاع از مردم ستم دیده‌ی فلسطین ایفا و در این راه هزینه‌ی سنگینی را با اقدام تروریستی رژیم اسرائیل پرداخت نمود و با جراحت و جانبازی تا پایان عمر رنج آن حادثه‌ی تلخ را تحمل نمود.

دوست بزرگوارم، مرحوم آقای محتشمی‌پور از گرفتاری‌ها و مشکلاتی که برای مردم ایران در اثر بی عدالتی‌ها، بی صداقتی‌ها، بی انصافی‌ها و بی کفایتی‌ها به وجود می‌آمد همواره در رنج و نگرانی بود و در حد بضاعت خویش در مقام رفع آن کوشید. او غمخوار و در کنار مردم بود و با صدای بلند فریاد اعتراض شهروندان ستمدیده می شد. در انتخابات سال ۱۳۸۸ به یاری ستاد انتخاباتی آقای مهندس میرحسین موسوی شتافت و هرگز نتیجه‌ی اعلام شده انتخابات را نپذیرفت و پس از آن بود که دیگر صحنه‌ی ایران را فرصتی برای خدمت خود نمی‌دانست و تصمیم به مهاجرت از ایران و اقامت در نجف اشرف گرفت.

اینجانب رحلت غم‌انگیز آن عزیز فرزانه را به خانواده‌ی محترم به ویژه همسر با وفا و گرانقدر و فرزندان ارجمند ایشان و دوستان و همراهان آن عزیز تسلیت می‌گویم و از خداوند منان برای روح مطهر و منور وی علو درجات و برای بازماندگان دلسوخته‌ی ایشان صبر و تحمل و بردباری و اجر مضاعف و صحت و سلامتی خواهانم.

عبداللّه نوری

هفدهم خردادماه ۱۴۰۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.