آیت الله موسوی خوئینی در پیامی با تسلیت ارتحال حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر محتشمی پور، نوشت: این روحانی بزرگوار، که همواره در گفتار و رفتار حریم و حرمت روحانیت را پاس می‌داشت، بر سر هرآنچه آن را صحیح و حق می‌دانست ثابت‌قدم بود و از سرزنش ملامتگران دچار تردید نمی‌شد و در پیگیری راه درست از هیچ مقامی هراس به دل راه نمی‌داد.

به گزارش جماران؛ متن پیام آیت الله موسوی خویینی بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انّا للّه و انّا الیه راجعون 

حجة الاسلام و المسلمین محتشمی‌پور به‌سوی معبود خویش بازگشت و ما و همۀ علاقه‌مندان و یاران دور و نزدیک خود، به‌ویژه خاندان محترم محتشمی‌پور و دیگر خانواده‌های وابسته، را در سوگ نشاند.

این عالم باتقوا، از آغاز نهضتِ روحانیت علیه استبداد و خودکامگی محمدرضاشاه، به ندای رساترین فریادِ زمانه در میان سکوت مرگبار حاکم بر کشور، یعنی به ندای مرجع تقلید خود امام خمینی، لبیک گفت و شیفتۀ مبارزات حق‌طلبانۀ او گردید و تا پایان عمرِ پربرکتش راه و رسم امام راهنمای او بود.

این روحانی بزرگوار، که همواره در گفتار و رفتار حریم و حرمت روحانیت را پاس می‌داشت، بر سر هرآنچه آن را صحیح و حق می‌دانست ثابت‌قدم بود و از سرزنش ملامتگران دچار تردید نمی‌شد و در پیگیری راه درست از هیچ مقامی هراس به دل راه نمی‌داد.

او در دوران مبارزات علیه رژیم استبدادی و حاکمیت مطلقۀ پهلوی، در پیروزی انقلاب اسلامی و، پس از آن، در پذیرفتن مسئولیت‌های مختلف، در مبارزه ضد رژیم غاصب صهیونیستی و در دیگر عرصه‌ها، همواره رضایت خداوند را در نظر داشت و آن را در تبعیت از امام می‌دانست و در این راه تا مرز شهادت پیش رفت و دست خود را از دست داد.

نمی‌دانم این مصیبت را به خودم تسلیت بگویم یا به دوستان و علاقه‌مندان و یا به خانوادۀ محترم و معزّز او.

خداوندا! او را در جوار رحمت خود جای ده و با اجداد طاهرینش محشور فرما و به خانوادۀ محترم محتشمی‌پور و سایر بازماندگان و بستگان، به‌ویژه به همسر محترمش که در همۀ سختی‌ها یار و همراه او بود، و به فرزندان و همسران آن‌ها شکیبایی و پاداش شایسته عنایت فرما!

سید محمد موسوی خوئینی 

۱۴۰۰/۳/۱۷

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
3 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.