گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

محمدرضا موحدی اعلام کرد: برنامه های کمیته ادیان الهی ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س)

رهبران ادیان الهی ساکن ایران و همچنین نمایندگان آنها در مجلس شورای اسلامی به مناسبت سی و دومین سالگرد ارتحال امام خمینی(س) پیام هایی صادر خواهند کرد.

مسئول کمیته ادیان الهی ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س) برنامه های این کمیته در ایام سی و دومین سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی را اعلام کرد.

محمدرضا موحدی در گفت و گو با خبرنگار روابط عمومی ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س) در خصوص اقدامات کمیته ادیان الهی ستاد مرکزی برزگداشت حضرت امام خمینی(س) اظهار داشت: با توجه به اینکه امسال هم مثل سال گذشته در شرایط خاص کرونایی قرار داریم به ناچار برنامه های تجمعاتی که قبلا برگزار می شد منتفی است و لیکن در سطح برنامه های مجازی تدابیری اندیشیده شده است.

مسئول کمیته ادیان الهی ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س) تصریح کرد: ما در کمیته ادیان الهی چند برنامه داریم. یکی اینکه پیام حاخام حمامی، رهبر کلیمیان ایران، به مناسبت سی و دومین سالگرد ارتحال امام منتشر خواهد شد و همچنین انجمن کلیمیان ایران بیانیه ای در این ارتباط خواهند داشت. به احتمال زیاد خانم یوکاوت گیدائیان هم دکلمه ای را به  مناسبت سی و دومین سالگرد ارتحال حضرت امام اجرا خواهد کرد.

با توجه به اینکه امسال هم مثل سال گذشته در شرایط خاص کرونایی قرار داریم به ناچار برنامه های تجمعاتی که قبلا برگزار می شد منتفی است و لیکن در سطح برنامه های مجازی تدابیری اندیشیده شده است.

وی با بیان اینکه ارامنه و مجموعه جامعه مسیحی کشور هم اقدامات مشابهی انجام خواهد شد، افزود: از جمله این اقدامات این است که اسقف اعظم ارامنه، اسقف سرکیسیان، در همین رابطه پیامی خواهند داد و جامعه ارامنه ایران هم پیام های جداگانه ای را خواهند داشت. در جامعه زرتشتیان نیز، موبد موبدان، اردشیر خورشیدیان پیامی را صادر خواهند کرد.

موحدی گفت: دو کار مشترک هم در سطح ادیان الهی که یکی آذین سردرهای مراکز مهم دینی یعنی کلیساها و کنیسه های مربوط به کلیمیان، کلیساهای مربوط به مسیحیان و آدریان های متعلق به زرتشتی ها است. آنها هم به تناسب خودشان تزئیناتی را به مناسبت سالگرد ارتحال حضرت امام خواهند داشت.

وی ادامه داد: کار مشترک دیگر که بین ادیان الهی برگزار خواهد شد این است که مثل سال گذشته نمایندگان ادیان الهی در مجلس شورای اسلامی یعنی آقای دکتر اختیاری که نماینده زرتشتیان هستند، آقای دکتر سامه یح که نماینده کلیمیان هستند و بقیه نمایندگان اقلیت های آشوری، ارمنی، زرتشتی و کلیمی بیانیه مشترکی صادر خواهند کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.