گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

با رعایت شیوه نامه های بهداشتی؛

آغاز حرکت کاروان پیاده امام علی(ع) به سمت حرم امام خمینی(س)

مدیر کاروان پیاده امام علی(ع) از آغاز حرکت این کاروان به سمت زیارت حرم امام خمینی(س) خبر داد.

کاروان پیاده امام علی (ع) به‌رسم 27 سال گذشته آخرین جمعه اردیبهشت‌ماه حرکت خود را از تبریز آغاز کرده و در حال آمدن به سمت حرم امام خمینی (س) است تا روز 14 خرداد خودشان را به زیارت بنیان‌گذار جمهوری اسلامی برسانند.

احمد تیزچنگ در گفت‌وگو با خبرنگار روابط عمومی ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س)، در خصوص حرکت کاروان پیاده امام علی (ع) اظهار داشت: کاروان پیاده امام علی (ع) جمعی از بسیجیان، پیش‌کسوتان دفاع مقدس، جانبازان، آزادگان، ایثارگران و خانواده شهدا هستند که 27 سال است ثبت‌نام می‌کنند و بعد از اقامه نمازجمعه آخرین هفته اردیبهشت‌ماه با بدرقه نمازگزاران از تبریز راه می‌افتند و چهار استان را پای پیاده طی طریق می‌کنند.

مدیر کاروان پیاده امام علی (ع) تصریح کرد: این افراد روزانه 45 کیلومتر و هرسال 5 کیلومتر را در استان‌های آذربایجان شرقی، زنجان، قزوین، البرز و تهران در طول 21 روز طی می‌کنند و در طول مسیر خودشان برنامه‌های فرهنگی دارند و روایت‌های دفاع مقدس انجام می‌گیرد. جامعه هدف این کاروان نوجوانان زیر 18 سال و انتقال فرهنگ انقلاب، سیره عملی حضرت امام و اتفاقات هشت سال دفاع مقدس است. مسابقات قرآنی و ورزشی هم در مسیر حرکت این کاروان انجام می‌گیرد.

وی اظهار داشت: به دلیل تقارن ایام ارتحال امام خمینی (س) با ماه مبارک رمضان چهار سال این پیاده‌روی تعطیل شد و برنامه‌های ما به‌صورت استقراری ادامه پیدا کرد. بعد از نماز ظهر و عصر از تبریز حرکت می‌کردیم و با مراکزی که از قبل هماهنگ شده بود، بعد از افطار در قالب یادواره شهدا در ایام سالگرد ارتحال حضرت امام برنامه اجرا می‌شد و به تبریز برمی‌گشتیم. نهایتاً شب سالگرد ارتحال امام در تهران حضور داشتیم و در مراسم شرکت می‌کردیم.

تیزچنگ افزود: امسال به دلیل پایان یافتن تقارن ایام ارتحال امام با ماه مبارک رمضان مجدداً تصمیم به احیای این حرکت پیاده‌روی گرفتیم. البته قبل از حرکت از امام‌جمعه و مراجع ذی‌ربط کسب تکلیف کردیم که این حرکت یک سفر تفرجی نیست و یک حرکت جهادی و مأموریت فرهنگی است. امام‌جمعه محترم، آقای آل هاشم، هم از مراجع ذی‌ربط پرس‌وجو کردند و نهایتاً به ما گفتند تعداد محدودی به‌عنوان نمایندگان این استان حرکت کنند تا این پرچم در این مسیر تعطیل نشود.

وی ادامه داد: ما 20 نفر از بچه‌های کاروان را منتخب کردیم. بعد از چهار سال، ما روز بعد از عید فطر یعنی جمعه 24 اردیبهشت‌ماه بعد از نماز ظهر و عصر از بیت امام‌جمعه حرکت کردیم و شب پنجشنبه وارد استان زنجان شدیم و ان‌شاءالله امشب به شهر زنجان می‌رسیم و این افراد به زیارت مزار شهدای این شهر می‌روند و به محل اسکان راهنمایی می‌شوند. یک روز مهمان مردم شریف زنجان هستیم و روز دوشنبه بعد از نماز صبح حرکت را ادامه می‌دهیم تا روز 14 خرداد مقارن با سالگرد ارتحال حضرت امام به حرم برسیم.

مدیر کاروان پیاده امام علی (ع) تأکید کرد: بعضی از افراد به هر دلیل نمی‌توانند در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (س) شرکت کنند، ما در 57 منزل اتراق می‌کنیم و در این اتراق‌ها ویژه ایام ارتحال حضرت امام مراسمی را اجرا می‌کنیم که خدای ناکرده یاد و ذکر حضرت امام از ذهن‌ها کمرنگ نشود و در حد خودمان بتوانیم دینمان را به امام و شهدا ادا کنیم.

وی در پایان گفت: یازده سال است که اعضای این کاروان شب تاسوعا در حرم حضرت امام حضور پیدا می‌کنند و روز عاشورا ادامه این مسیر از حرم امام خمینی (س) شروع می‌شود تا به مرز خسروی، نجف اشرف و کربلا می‌رسد. یعنی 750 کیلومتر مسیر تبریز تا تهران را طی می‌کنند و 920 کیلومتر هم از حرم حضرت امام تا کربلا طی طریق می‌کنند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.