جمعی از اعضای شورای مرکزی انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه ها در حرم مطهر امام خمینی(س) با یادگار امام دیدار کردند.

دبیرکل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه ها با اشاره به برگزاری سومین کنگره این انجمن، گفت: به عنوان یک تشکل دانشگاهی و یک حزب اصلاح طلبی که جزئی از نظام هستیم و همیشه در اهداف سیاسی مؤثر بوده ایم، راهبرد اصلی ما مشارکت فعال در انتخابات است.

به گزارش خبرنگار جماران، محمود صادقی دبیرکل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه ها، در دیدار با حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی در حرم امام که روز چهارشنبه برگزار شد، گفت: بعد از قانون جدید احزاب این دوره سومین کنگره انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه ها برگزار شد و در آستانه انتخابات سال 1400 این کنگره اهمیت ویژه ای پیدا کرده است.

وی افزود: ما به عنوان یک حزب ملی باید شعبه های استانی هم داشته باشیم. اساسنامه ما یک حالت دوگانه دارد؛ یعنی هم هویت تشکل دانشگاهی را حفظ کرده ایم و هم یک حزب سیاسی سراسری هستیم. اعضای شورای مرکزی ما 21 نفر هستند ولی در کنگره ما حدود 300 نفر شرکت داشتند.

صادقی با تأکید بر اینکه این انجمن ذخیره ارزشمندی است که هم در دانشگاه ها مؤثر بوده اند، اظهار داشت: موضوع اصلی این کنگره بحث درباره راهبرد و خط مشی اصلاح طلبان و انجمن مدرسین در انتخابات است. البته قبلا دفتر سیاسی در این زمینه کار کرده اند و اصول راهنمایی را به دست آورده اند و در شورای مرکزی هم بحث شده است.

 

راهبرد اصلی ما مشارکت فعال در انتخابات است

 

وی تصریح کرد: به عنوان یک تشکل دانشگاهی و یک حزب اصلاح طلبی که جزئی از نظام هستیم و همیشه در اهداف سیاسی مؤثر بوده ایم، راهبرد اصلی ما مشارکت فعال در انتخابات است. به دلایل مختلف الآن در جامعه ناامیدی زیادی نسبت به انتخابات هست. این چالش به علاوه شرایط ویژه ای که باعث کاهش سرمایه اجتماعی شده و به دلیل حمایتی که اصلاح طلبان از دولت فعلی داشته اند مردم به نوعی ما را مسئول ناکامی ها می دانند اما اعلام کرده ایم که راهبرد ما مشارکت فعال در انتخابات است.

دبیرکل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه ها گفت: این انجمن هم به عنوان یک حزب از مجموعه احزابی که جبهه اصلاح طلبان را تشکیل داده اند طبیعتا در آن حرکت جمعی مشارکت دارد اما مشارکت فعال با فراهم شدن امکان اینکه کاندیدای مطلوب اصلاح طلبان و انجمن با شاخصه هایی مثل اینکه موضع شفاف و روشن اصلاح طلبانه داشته باشد و پایگاه اجتماعی و مقبولیت مردم داشته باشد و همچنین بتواند برنامه راهگشا ارائه کند و توان اجرای این برنامه برای فائق آمدن بر مشکلات را داشته باشد.

 

در فهم تفکر امام و دفاع از تفکر امام ما کمی ما را کمک کنید

 

علی محمد حاضری، عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه ها، نیز در این دیدار گفت: ما در نظام دانشگاهی و اساتید چوب یک انجمن و تشکل خط امامی و دفاع از مواضع امام را می خوریم. بر اساس این امر شکل گرفته ایم و مبنای تشکیل انجمن مدرسین سال 61 ایجاد فضایی برای مدرسین دانشگاه ها در مقابل کسانی بود که با تفکر امام سازگار نبود. ما این انجمن را تشکیل داده ایم و تا حالا هم سعی کرده ایم از آن دفاع کنیم ولی در جاهایی اتفاقاتی افتاده که کار را برای ما مشکل کرده است.

وی افزود: بعضی وقت ها من چیزهایی راجع به امام می گویم و افرادی اعتراض می کنند که تا چه زمانی می خواهی این گونه مسیر را در دفاع از امام پیش ببری؟ من می خواهم از این فرصت استفاده کنم و بخواهم در فهم تفکر امام و دفاع از تفکر امام ما کمی ما را کمک کنید. فرض بر این است که آنچه اتفاق افتاده فاصله گرفتن از قرائت و تعریف اولیه است.

حاضری تصریح کرد: امام یک جمهوری اسلامی تعریف کرد که در آن اسلامیت نظام با آن چیزی است که امروز در نماد ولایت فقیه شناخته می شود. در عین حال همزمان امام مدافع جمهوریت نظام بود و در مقابل ایده حکومت اسلامی بحث «میزان رأی ملت است را مطرح کرد». بحث استکبارستیزی را با آن جمله مشهور «آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند» پیگیری کرد. در عین حال امام بحث عدم دخالت نظامیان در انتخابات را به طور جدی مطرح و در وصیتنامه خود تأکید کرد. همین طور دفاع از مستضعفین و اسلام کوخ نشینان را داشت و اجتهاد پویا را در مقابل اسلام متحجرین مطرح کرد.

وی یادآور شد: آنچه امروز می بینیم این است که همین چند مورد در جایی آنقدر بزرگ شده که جا برای بقیه را تنگ کرده و یک جاهایی هم خیلی حاشیه ای و کمرنگ شده است. مثلا اسلامیت نظام آنقدر بزرگ شده که جایی برای جمهوریت باقی نگذاشته است. استکبارستیزی آنقدر بزرگ شده که جایی برای تعامل عقلانی با دنیا نگذاشته و یا کم گذاشته است. نکته دیگر اینکه اگر امام به نظامیان ما سفارش می کرد در سیاست دخالت کنید چه کار می کردند که الآن نکرده اند؟ متأسفانه یکی از بزرگترین شکاف های اقتصادی در این شرایط به وجود آمده و کار را مشکل کرده است. بحث زمان و مکان هم که می بینیم الآن بسیاری از تریبون های جمهوری اسلامی مروج اسلام متحجرین است.

عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه ها خطاب به یادگار امام گفت: شما به عنوان میراث دار امام باید به کمک بقیه میراثداران بیایید. اگر درست به این میراث توجه و تأکید و بازخوانی نشود، متأسفانه آنچه در جمهوری اسلامی اتفاق می افتد با نام امام است. خواهش ما این است که به خصوص کسانی که در فضای دانشگاهی می خواهند از ایده های امام دفاع کنند را کمک کنید. این جوری پیش برود اصلا نمی شود دفاع کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.