با خود می اندیشم در این دنیا کریمه اهل بیت (س) چه نقد، مزدِ اخلاص و دلداگی آن مرحومان به خاندان اهل بیت (س) را داد و چه باوفاست آن بانوی پهلو شکسته که هردو را در سن ۸۵ سالگی و در ایام فاطمیه به میهمانی پذیرفت. بانوی مومنه و با فضیلت سرکار حاجیه منصوره خانم صدر به درستی مصداق این روایت بود که: «عاشَ سعیداً و ماتّ سعیداً».

پایگاه خبری جماران: محمدرضا تابش در دل‌نوشته ای در سوگ درگذشت بانوی بافضیلت خانم منصوره صدر نوشته است:

دلم برای حضور در مجالس فاطمیه تنگ شده است.

گاهی مراسم و مجالسی بی‌ریا، بردلم‌ می نشیند و احساسم را به غلیان وامی دارد و اشکم را جاری می سازد. در درونم علت را که جویا می شوم یاد حرفهای مرحوم  آیت الله خاتمی پدر بزرگم می افتم: «اخلاص صاحب عزا، مداح، سخنران و هم نیت واراده خیر مستمع، در تاثیر پذیری از وعظ و خطابه و موعظه موثر است».

این مطلب را به کرات آزموده‌ام و به صحت و درستی آن پی برده ام. سعی کرده‌ام در فرصت های مختلف از اینگونه مجالس و محافل و وعاظ و خطبا بهره ببرم.

به کرونا لعنت می فرستم که دست مان را از بسیاری عرصه های خیر وخدمت و رستگاری و...کوتاه کرد، از جمله حضور در مراسم سراسر اخلاص منزل مرحوم دکتر علی اکبر صادقی و همسر تازه درگذشته‌اشان «مرحومه حاجیه خانم منصوره صدر»در ایام فاطمیه.

مراسمی که قدمت آن به چند دهه می رسد و من حداقل ۲۰ سال و اندی توفیق حضور در آن را داشته ام. مراسمی سراسر شور و اخلاص ودلدادگی به حضرت فاطمه(س).

دلتنگ مجلسی اینگونه بودم و تقدیر برآن قرار گرفت امروز در ایام فاطمیه، بعد از اقامه نماز میت توسط حضرت حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد خاتمی بر پیکر خانم صدر، درجوار مرقد حضرت عبدالعظیم حسنی دقایقی مستمع روضه حضرت زهرا (س) با مداحی برادر ابراهیم قهرمانی باشم. مجلسی باصفا ، باهمان ویژگیهای خالصانه و انرژی بخش و تاثیر گذار.

با خود می اندیشم در این دنیا کریمه اهل بیت (س) چه نقد، مزدِ اخلاص و دلداگی آن مرحومان به خاندان اهل بیت (س) را داد و چه باوفاست آن بانوی پهلو شکسته که هردو را در سن ۸۵ سالگی و در ایام فاطمیه به میهمانی پذیرفت .

بانوی مومنه و با فضیلت سرکار حاجیه منصوره خانم صدر به درستی مصداق این روایت بودکه: «عاشَ سعیداً و ماتّ سعیداً».

تجسم خصوصیات و ویژگی های غیرقابل وصف آن بانوی بزرگوار از تدین و متانت و ادب و اخلاق واخلاص و احسان آنهم از بیتی شریف که در چندصدسال اخیر زعامت و مرجعیت تام و تمام حوزه های علمیه شیعی درجهان تشیع را عهده دار بوده اند و عهد خدمتگزاری شایسته و بدون منت به مردم و دین و آیین را در کمال تواضع ادا نموده اند، مرا به تفکر وا می‌‌دارد که رقم خوردن مرگی سرِپا  و عزت‌مندانه آنهم در ایام فاطمیه، آیا اجر مزدی نیست که خداوند به این بانوی پرهیز گار عطانمود؟ یقینا اینگونه است.

به تعبیر حضرت حافظ :

آن چنان در هوای خاک درش 

می رود آب دیده ام که مپرس

همچو حافظ غریب در ره عشق 

به مقامی رسیده ام که مپرس

او مزد سالها زیست مومنانه و دلداگی به حضرت فاطمه زهرا(س) را گرفت و انشاالله در دیار باقی با آن حضرت محشور خواهد بود.خدایش رحمت کند و روح بلند او در جوا رحمت ربش آرامش ابدی یابد.

محمدرضا تابش- ۱۳۹۹/۱۰/۱۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
7 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.