نماینده ادوار مردم اردکان با صدور پیامی، ضمن تسلیت درگذشت محمدرضا شجریان؛ صدای استاد را صدای مردم دانست که بر دل می نشست و توانست هنر و موسیقی اصیل ایرانی را به جهان بشناساند هر چندمورد بی مهری قرار گرفت اما نامش در تاریخ پرافتخار کشور جاودانه ماند.

به گزارش جماران؛ متن پیام محمدرضا تابش بدین شرح است؛

هوالباقی

چگونه مرگ بفرسایدت ؟ مگر تو تنی ؟

تو جان خالصی و تا همیشه جان تازه است

استاد محمدرضا شجریان به دیدار معبود شتافت و خیل مشتاقان نواهای آسمانیش را عزادار کرد.صدایش صدای مردم بود و چون از دل برمی آمد بر دل می نشست.او هنر و موسقی اصیل ایرانی را به جهان شناساند و در دوران جدال سنت و مدرنیته، جان های مشتاق را باشعر و ادبیات  فاخر این سرزمین کهن آراست.

با مقیاس و معیار مرحوم علامه طباطبائی (ره) که ارزش شعری دروصف داغ حضرت علی اکبر را قابل معاوضه با تفسیر المیزان می دانستند، نوای ربنای شجریان که در جذب دلها به معنویت و عبودیت و توحید قابل وصف نیست،چه جایگاهی خواهد داشت؟

شعر حافظ و سعدی و مولانا بانغمه های آسمانی وی بر جان می نشست وانسان را به معراج می برد.

گرچه مورد بی مهری قرار گرفت،اما بی شک جایگاه بس والایش نزد مردم هنر دوست و فرهنگ پرور ایران، قابل خدشه نیست و درتاریخ پرافتخار این مرز و بوم نامش جاودانه خواهد ماند.

این ضایعه تاسف بار را به ملت شریف 

ایران و تمامی دوستداران فضیلت وفرهنگ وخاندان هنرپرور ارجمندش تسلیت عرض می نمایم و علو درجات آن استاد بی همتا را از درگاه حضرت احدیت مسئلت دارمم.

محمدرضا تابش

١٧ مهرماه ١٣٩٩

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.