نماینده ولی فقیه در استان گلستان تاکید کرد: ​عید غدیر برای همه مسلمانان روز بسیار بزرگ و محترمی است، باید بزرگداشت این عید سعید به شکلی انجام گیرد که زمینه وحدت هر چه بیشتر بین امت اسلامی را فراهم کند و ما باید غدیر را عامل وحدت بدانیم و خدای ناکرده کاری نکنیم که موجب اختلاف و تفرقه شود.

به گزارش جماران؛ آیت ا... حاج سید کاظم نورمفیدی در بیاناتی که به مناسبت عید سعید غدیر داشتند، ضمن عرض تبریک این عید بزرگ به همه مسلمانان افزود: امروز همه می دانیم مهمترین هدف دشمنان اسلام، ایجاد اختلاف بین مسلمانان و به جان هم انداختن آنهاست، ما پیروان مکتب اهل بیت(ع) در بزرگداشت مناسبت های مذهبی و به ویژه عید غدیر باید به نحوی عمل کنیم که به وحدت بین مسلمین که هدفی بالاتر و مهم تر است، لطمه وارد نشود، کما اینکه سیره خود اهل بیت(ع) و امیرالمومنین(ع) اینچنین بوده است چرا که وحدت و یکپارچگی امت اسلامی یک اصل است و همه مسلمانان آگاه به آن معتقد هستند و شخصیتهای مهم اسلامی بدنبال تحقق این اصل بودند.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان اضافه کرد: غدیر باید عامل وحدت باشد و نباید عملی از ما صادر شود که موجب بوجود آمدن تفرقه و جدایی و شکاف و بدبینی گردد. قطعا امروز وحدت امت اسلامی مورد رضای حضرت ولی عصر(عج) است و سیره بزرگان اسلام اعم از شیعه و سنی هم بر وحدت بین مسلمین تاکید دارد، چرا که قرآن به مسلمانان دستور داده که با همدیگر اختلاف پیدا نکنید و جنگ و دعوا بین خودتان راه ندهید، این اختلافات باعث ضعف و از بین رفتن قدرت شما می شود. 

وی افزود: در مورد شخصیت مولای متقیان امام علی(ع) وحادثه غدیر تقریبا همه مسلمانان اتفاق نظر دارند، به جز اندکی که انحراف در دین پیدا کردند، همانند ناصبی ها و وهابی ها و داعشی ها که متاسفانه چهره ای خشن از اسلام را به عالم نشان می دهند و این نوع رفتار خود  نشان دهنده انحراف آنهاست. همه مسلمانان غیر از یک عده از منحرفین، ولایت به معنای محبت اهلبیت (ع) و همچنین ولایت به معنای حکومت امیرالمومنین(ع) را قبول دارند، اگر چه  در نوع نگاه  تفاوتی  بین شیعه و سنی وجود دارد، اما اصل محبت به امیرالمومنین(ع) و خلافت و حکومت ایشان را همه قبول دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.