آنچه در نگاهی اجمالی به توئیت های برخی منتخبین مجلس یازدهم در یک هفته اخیر خودنمایی می کند، انتقاد از عملکرد اقتصادی دولت است.

پایگاه خبری جماران، سعید گیتی آرا: در حالی که هنوز چند روزی به اتمام دوره مجلس دهم باقیمانده، ولی به نظر می رسد که  فعالیت مجلس یازدهم از هفته ها پیش شروع شده است. حداقل مطالب منتخبین جدید مجلس در فضای مجازی نشان می دهد که مجلسی پرسر و صدا در راه است. چنانکه برخی نمایندگان خطاب به رییس جمهور نوشته اند:«با تغییر مجلس تفاوت را احساس خواهید کرد».

اما آنچه در نگاهی اجمالی به توئیت های برخی منتخبین مجلس یازدهم در یک هفته اخیر خودنمایی می کند، انتقاد از عملکرد اقتصادی دولت است. بی تردید با اینکه بیشتر آنها وعده پیگیری مسائل اقتصادی مردم را چاشنی توئیت های انتقادی خود کرده اند، اما دست کم لحن کنایه آمیزشان نسبت به عملکرد دولتمردان، نوید رویکردی تعاملی را برای حل مشکلات نمی دهد.

این روزها نمایندگانی که مدام دم از مجلسی قوی می زنند و  پیشنهاد تشکیل فراکسیون های مختلف می دهند در جلساتی که برگزار می کنند، بعضا با انتقاد همدیگر مواجه می شوند. حتی برخی از آنها تلاش می کنند با انتشار مطالبی نسبت به انشعاب و اختلاف در مجلس یازدهم هشدار دهند. محمدباقر قالیباف، نماینده تهران در مجلس یازدهم یکی از آنها است. او اخیرا با انتشار تصویری از سرمقاله روزنامه نزدیک به خود، تلویحا «انشعاب زنی» را بازی در زمین اصلاح طلبان دانسته است.

او همچنین تشکیل اولین جلسۀ فراکسیون مدیریت شهری چند هفته مانده به آغاز مجلس یازدهم را نشان‌دهندۀ عزم منتخبان برای حل مسائل واقعی مردم در سراسر کشور دانسته و نوشته است: «رفع موانع قانونی توسعۀ شهرها و تصویب قوانین بالادستی لازم، به کاهش سراسری محرومیت، پیشبرد نظام نیمه‌متمرکز و توزیع درست منابع منجر خواهد شد.»

قالیباف در توئیت دیگری به حضور خود در جمع فرهنگیان مجلس یازدهم اشاره کرده و آورده است:«مشکلات اجتماعی کشور فقط و فقط با احیای منزلت و توجه اثربخش نهادهای قانونی و نظارتی به معلمان عزیز حل خواهد شد».

از سوی دیگر، او علت افزایش هزینه ها و قیمت خودرو را زیرمجموعه‌های پوششی خودروسازان دانسته که خریدار اصلی سهام خودشان هستند و در توئیتی نوشته است: « هرچه زودتر پیشنهاد واگذاری این سهام به مردم اجرایی شود و اعتبار آن صرف بازپرداخت وام‌های خودروسازان از بانک‌ها شود تا قیمت خودرو کاهش یابد و دود تصمیمات به چشم مردم نرود.»

 

پیشنهاد بازنگری در بودجه سالانه دولت 

سیداحسان خاندوزی، یکی دیگر از نمایندگان مجلس یازدهم است که در روزهای اخیر از افزایش قیمت خودرو انتقاد کرده و در توئیتر خود نوشته است: «از فاجعه قیمت خودرو نتیجه می گیرند پس آزادی واردات. باید نتیجه گرفت لزوم رفع انحصار (رقابت)، خاتمه مدیریت سیاسی خودرو و البته کنترل نقدینگی. مونبیوت‌ (۲۰۰۸): انقلاب صنعتی غرب برآمده از حمایت گرایی بود نه تجارت آزاد.»

انتقاد خاندوزی از افزایش قیمت خودرو در توئیت دیگری نیز ادامه پیدا کرده است. نماینده مجلس یازدهم از حوزه انتخابیه تهران نوشت: « باز هم صنعت خودرو: فقدان رگولاتور مستقل، فقدان سیاست صنعتی و درهم تنیدگی بنگاهداری محفلی. آیا فساد تودرتو و روابط مالکیتی-مدیریتی بین خودروسازان، شرکتهای زیرمجموعه شان و قطعه سازان خاتمه می یابد؟»

او همچنین در توئیتی دیگر راجع به برکناری وزیر صنعت، خواستار دقت نمایندگان دوره یازدهم به نحوه نگاه راس دولت به رای آوری طرح مدنظرش در مجلس شده و نوشته است:« چه مناسباتی بین وزیر (دولت) و نمایندگان وجود دارد که رئیس جمهور توقع دارد وزیر به راحتی رای نمایندگان را تغییر دهد؟ عبرتی برای مجلس یازدهم»

نماینده جدید مردم تهران در مجلس یازدهم در توئیت انتقادی دیگری، پیشنهاد بازنگری در بودجه سالانه دولت را داده و نوشته است:« شب قدراقتصاد، بودجه سالانه است که خوب تقدیر نشد.  پیشنهاد بازنگری در بودجه: کمیته مشترکی از مجلس یازدهم و دولت، به سرعت پیش نویس اصلاحیه ای برای کم خطرترین روش تامین کسری بودجه ۱۳۹۹ آماده کنند.»

خاندوزی با انتقاد از توسعه مناطق آزاد در توئیتی آورده است:«بازهم مناطق آزاد جدید، در دستور این هفته مجلس چاپ شد تا خدمتی ماندگار باشد به تولید داخل و کاهش واردات! اقتصادی که ازطریق تولید برای مردمش کار ایجاد نکند ناچارست با واردات و قاچاق، کام چندمنطقه (نه تولیدملی) را شیرین نگه دارد و کام زمینداران را شیرین تر»

 

دولت نئولیبرال در فکر رئیس آینده مجلس و ترکیب کمیسیون هاست

احمد نادری دیگر نماینده مجلس در د ره یازدهم نیز در روزهای اخیر در توئیتر خود خبر از تشکیل اولین جلسه هیات موسس فراکسیون گام دوم مجلس یازدهم داده و آن را نویدبخش خوانده است. او در این باره نوشت:«جوانانی پردغدغه، باسواد، پرانگیزه و باتجربه دور هم جمع شدند تا در مورد آینده مجلس وکشور، رفع مشکلات و چگونگی عملیاتی سازی گام دوم انقلاب همفکری کنند. این جوانان موتور محرکه مجلس آینده خواهند بود.»

وی همین طور در واکنش به برکناری وزیر صنعت نوشته است: «منطق یکدست ساز نئولیبرالیسم، هیچ مخالفتی را برنمی تابد و علت برکناری وزیر صمت هم همین است. فشار بر وزیر برای رای مجلس به تشکیل وزارت بازرگانی، هم ناقض اصل تفکیک قواست، و هم خلاف گفتمان جهش تولید. دولت نئولیبرال بداند نظارت مجلس یازدهم جدی و در راستای منافع ملی خواهد بود.»

او در توئیت دیگری با اشاره به جلسه اخیرش با فرهنگیان مجلس یازدهم نوشته که از مشکلات آموزش و پرورش سخن به میان آورده و مواردی نظیر نابرابری اجتماعی و طبقاتی شدن آموزش به واسطه نظام آموزش پولی، حذف جایگاه اجتماعی معلم و منزلت آن به واسطه مسائل مالی نظام نابرابر خرید خدمت و خصوصی سازی آموزش، عدم اهتمام به مسئله تربیت و پرورش و همکاری با کارتل های اقتصادی آموزش را بازگو کرده است.

نادری همچنین دانشگاه پیام نور را نماد عدالت آموزشی دانسته و در توئیتی نوشته است:« ان شاالله سعی خواهیم کرد در مجلس آینده موضوع امتیازات فصل دهم حقوق و دستمزد و تبدیل وضع کارکنان پیام نور حل و فصل شود.»

او با انتقاد از وضع موجود در توئیتی نوشته است: «وضع کشور مناسب نبوده و حال مردم خوب نیست. سیاست های نئولیبرالی اجرا شده در دولت کنونی و مجلس دهم، کاهش سرمایه اجتماعی را به دنبال داشته و کاهش مشارکت در انتخابات نتیجه همین سیاست‌هاست. شکاف اجتماعی و طبقاتی که از دهه ۷۰ ایجاد شده در این دولت به اوج رسیده است.»

نماینده مردم تهران در مجلس یازدهم با انتقاد مجدد از دولت در توئیت دیگری آورده است:« دولت اگر به جای دخالت در امور مجلس جدید به وظایف ذاتی خود عمل می‌کرد، امروز طلا از مرز 700 هزار تومان نگذشته و ارزش سرمایه مردم هرلحظه در حال آب شدن نبود. خانه و حتی ماشین خریدن برای قشر ضعیف به رویای دست نیافتنی تبدیل شده، اما دولت نئولیبرال در فکر رئیس آینده مجلس و ترکیب کمیسیون هاست.»

از سوی دیگر، او به فراکسیون سیاسی اکثریت مجلس یازدهم تحت عنوان فراکسیون مردمی انقلاب اسلامی اشاره کرده و نوشته است: «این فراکسیون باید کارآمدی را ملاک اصلی کار خود قرار دهد که این کارآمدی نیز جز با وحدت نیروهای انقلاب محقق نخواهد شد.»

 

لجبازی های آقای رئیس جمهور برای کشور خطرناک تر است

وحید جلال زاده نماینده مردم ارومیه در مجلس یازدهم نیز که در توئیتی تشکیل مجلس نخبگانی را منوط به شکل گیری فراکسیون فعال و کارآمد دانشگاهیان دانسته بود، در توئیت دیگری خواستار تشکیل فراکسیون گام دوم شد.

وی با اشاره به رئیس جمهور در توئیتی نوشته است: «قبلا هم گفته بودم، لجبازی های آقای رئیس جمهور برای کشور خطرناک تر است؛ این لجبازی دیروز در زیر بار فرماندهی ستاد کرونا نرفتن، خطرناکتر از کرونا بود؛ و امروز در شرایط اقتصادی موجود، در برکناری وزیر صمت به دلیل رد لایحه  وزارت بازرگانی در مجلس، خطرناک تر از تحریم است.»

 

برکناری وزیر صنعت و پاسخ وی به روحانی، نحوه تصمیم گیری دولت مردان را آشکار می کند

علیرضا زاکانی نیز که اسفندماه سال گذشته توانست عنوان نمایندگی مردم قم را کسب کند، اخیرا توئیت های زیادی می کند. توئیت هایی که بیشتر رنگ و بوی هجمه به دولت دارند. او در یک هفته اخیر با انتقاد از وضع موجود اقتصادی نوشته است:«صحبت از مافیا گذشته، ما با دست های آشکاری مواجهیم که منافع کثیف شان را بر مصلحت انقلاب اسلامی و منافع ملی ترجیح می دهند. رشد حبابی بورس و خطرات فوق العاده زیاد آن در زیان عموم مردم، افزایش کاذب قیمت خودرو، مسکن و..  مجلس یازدهم رسالت بزرگی در جراحی غده سرطانی فساد در کشور دارد.»

او در توئیت دیگری آورده است: «علت ادامه طرح‌های شکست خورده ۲۸ مخزن با عقب افتادگی ۸۰٪ چیست؟ به نظر توقف تولید سبب تعمیم این روش شکست خورده به سایر مخازن است. هدف اساسی توقف سفارش کالاهای استراتژیک از ابتدای سال ۹۸ در مناطق نفت‌خیز جنوب چیست؟ تامین این کالاها بعضا نیازمند 2 سال زمان است»

زاکانی همچنین به نحوه برکناری وزیر صنعت واکنش نشان داده و نوشته است: «دستور برکناری وزیر صنعت و پاسخ وی به آقای روحانی، نحوه تصمیم گیری دولت مردان را آشکار می کند. راه حل مسئله های کشور زیاد سخت نیست ولی مدیریت بی منطق جریان غیرانقلابی مانع رفع مشکلات شده است. مجلس یازدهم وظیفه همکاری و کمک به دولت در خدمتگزاری و مطالبه جدی در زدودن کژی ها دارد.»

 

عزل وزیر صمت یعنی وزرا باید لابی گر  باشند نه خدمتگزار مردم

علی نیکزاد هم از دیگر نمایندگان مجلس یازدهم در واکنش به برکناری وزیر صنعت سابق در روزهای اخیر نوشته است: «وزیر صمت در روزهای پراید ۹۰میلیونی عزل شد. اما نه بخاطر ناکارآمدی در تدبیر امور مردم و یا تحقق شعار ما می توانیم، بلکه به علت ناتوانی در لابی گری برای تشکیل وزارت بازرگانی یا همان وزارت تسهیل واردات و شعار ما نمی توانیم . این یعنی وزرا باید لابی گر  باشند نه خدمتگزارمردم.»

او در توئیت دیگری نوشت: «در روزهایی که برای تشکیل مجلس قوی، هم‌صحبت منتخبین مردم هستم، چیزی که توجهم را جلب نموده، اراده همگانی برای تغییر اساسی است و محور اصلی این تغییر، تشکیل مجلس قوی بدون پدرخوانده، تقویت نظام کارشناسی مجلس، حفظ سلامت برای تقویت نظارت و کار میدانی در میان مردم است. مجلس یازدهم میدان خدمت خواهد شد.»

نیکزاد رویکرد مجلس دهم را سیاسی دانسته و نوشته است: «باید اولویت مجلس با دغدغه مردم که دغدغه رهبر معظم انقلاب هم هست یکی شود اینگونه نباشد که در شرایط حاضر که اقتصاد و معیشت دغدغه اول مردم است، مجلس به مواردی بپردازد که بیشتر سیاسی باشد.»

 

استناد نماینده مجلس یازدهم به جمله ناگفته مرحوم آیت الله هاشمی

سیدنظام الدین موسوی، یکی دیگر از نمایندگان مجلس از حوزه انتخابیه تهران است که رویکردی انتقادی نسبت به وضع اقتصادی کشور و دولت دارد.

او در روزهای اخیر در توئیتی با انتقاد از حجم قاچاق نوشته است: «بر اساس گزارش تحقیق و تفحص مجلس از قاچاق کالا و ارز، حجم قاچاق در سالهای ۹۵ و ۹۶ حدود ۲۵میلیارد دلار بوده است. جالب که نه، متاسفانه هم نه، بدبختانه، از این حجم قاچاق، حدود ۹۵درصد مطابق رویه های رسمی و از مبادی رسمی وارد کشور می شود. ۹۵درصد یعنی رسماً گمرک بارانداز قاچاقچیان است.»

واکنش او به افزایش قیمت خودرو نیز در توئیتر چنین بوده است: «رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان از تعیین شرایطی برای فروش خودرو توسط خوروسازان خبر داده که در صورت رعایت این شرایط، احتمالاً تا حدودی بر نحوه تحویل خودرو انضباط حاکم خواهد شد. فقط امیدوارم بااینکه ثبت نام نامحدود است، سایت های فروش خودروسازان در دقیقه دوم به صورت خودجوش هنگ نکنند.»

این نماینده مجلس همچنین در توئیتی با کنایه به جمله منسوب به مرحوم آیت الله هاشمی که البته بعدا تقطیع شدگی آن مشخص شد، نوشته است:« ترامپ می گوید: ما الان داریم به طرزی باورنکردنی تجهیزات نظامی تولید میکنیم در سطحی که هیچ کس قبلا شاهد آن نبوده.ما موشکی ساخته‌ایم که ۱۷بار سریعتر از موشکهای فعلی است. کاش آن سیاستمدار معروف و مرحوم، زنده بودند و میدیدند برای آمریکا دنیای فردا هم دنیای موشکهاست نه دنیای گفتمان ها.»

 

کاستن از سوءتفاهم ها و تبادل نظر برای پاسخ به مطالبات اقتصادی و معیشتی مردم

مالک شریعتی نیاسر از نمایندگان مجلس یازدهم نیز طی هفته گذشته در توئیتی پیشنهاد تاسیس فراکسیون «شهید دیالمه» را داده و اهداف آن را چنین بیان کرده است: 1.ایجاد شفافیت حداکثری در همه ارکان کشور 2.مبارزه با فقر، فساد و تبعیض 3.تقویت نظارت مردمی نسبت به مسوولان 4.همکاری با سمن های فعال در حوزه شفافیت و فسادستیزی و ... او نوشته است که تاکنون حدود ۲۰ منتخب مجلس یازدهم برای فراکسیون شهید دیالمه هم قسم شده اند.

وی همچنین با تایید شرکت نمایندگان مجلس یازدهم در گعده های مختلف سیاسی، صنفی یا جغرافیایی، نوشته است: «این گعده ها اگر در خدمت انسجام و مشورت دادن به فراکسیون واحد باشد، نه تنها مضر نیست مفید هم هست؛ مشروط بر آنکه هرگونه دخالت حقیقی و حقوقی از بیرون مجلس را نفی کنند و از تجملات هم بپرهیزند.»

شریعتی نیاسر در توئیت دیگری نوشته است: «کاستن از سوءتفاهم ها و تبادل نظر برای رسیدن به اهداف مشترک به منظور حل مسائل کلان کشور خصوصا پاسخ به مطالبات اقتصادی و معیشتی مردم و گره گشایی از مشکلات تولید کنندگان، می تواند جایگزین بحث های حاشیه ای و بی حاصل سیاسی کارانه شود.»

روح الله نجابت، نماینده شیراز  نیز در توئیتی نوشته است: «توجه به فرمایشات «آقا» در اولین دیدار نمایندگان مجلس نهم در خرداد ۹۱ و دیدار دانشجویان در آبان ۹۱، بیانگر لزوم توجه به اصل مهم اتحاد و همدلی میان نمایندگان انقلابی در مجلس اول گام دوم انقلاب است. انتظار به‌ حق مردم در شرایط فعلی تمرکز بر حل مشکلات کشور است.»

 

مجلس وزارتخانه نیست که کادرش مطیع وزیر باشند

روح الله متفکر آزاد نماینده مردم تبریز هم اخیرا در واکنش به برکناری وزیر صنعت از سوی رئیس جمهور نوشته است: «نکته خوب و ارزشمندی است؛ مجلس وزارتخانه نیست که کادرش مطیع وزیر باشند، مجلس بایستی به راس امور برگردد و این شدنی است.»

او در توئیتی دیگر با تاکید بر لزوم شفافیت آورده است: «به نظر می رسد بحث قانون شفافیت از اولین کارهای مجلس یازدهم باشد ان شاالله»

نماینده مردم تبریز در مجلس یازدهم همچنین در توئیت دیگری نوشته است: «اینکه وکلای ملت باید نسبت به دردهای مردم حساس باشند نباید مجوزی برای مراودات پیش از موعد با وزرا باشد. ما در این مجلس حق خطا کردن نداریم.»

 

بزرگترین دستورکار مجلس یازدهم، تبدیل مجلس لاریجانی به مجلس شورای اسلامی است

الیاس نادران از دیگر نمایندگان راه یافته به مجلس یازدهم در توئیتی نوشته است: «بزرگ‌ترین دستورکار مجلس یازدهم این است که مجلس لاریجانی را به مجلس شورای اسلامی تبدیل کند. مجلس دوباره به راس امور برمی‌گردد.»

مهدی عسگری نماینده کرج در مجلس آتی هم نوشته است: «بیش از ۲۰میلیاد دلار قاچاق یعنی نابودی ۲میلیون فرصت شغلی! با ادامه این روند جهش تولید که هیچ، دیگر رمقی هم برای تولید باقی نمی‌ماند این حجم قاچاق آنهم عمدتا ازمبادی رسمی یعنی سیستم نه تنها عزمی برای مقابله نداردکه خود بخشی ازمعضل است این مبارزه‌ قاطع از اولویتهای مجلس آتی است.»

 

حسن روحانی انتقام مجلس را از وزیرش گرفت

علی اصغر عنابستانی نماینده راه یافته به مجلس یازدهم از حوزه انتخابیه مشهد هم در خصوص مساله قاچاق نوشته است: «استفاده از فن‌آوریهای نوین، مبارزه فرایندی با پدیده قاچاق در زنجیره ورود تا توزیع، اولویتِ مبارزه با قاچاق‌ عمده و سازمان‌یافته، افزایش هزینه‌ی قاچاق، مردمی‌سازی نظارت ومقابله، بخشی از الزامات در روند مبارزه باقاچاق است اما یک پیش‌شرط دارد: عزم جدی درسه قوه برای مبارزه قاطع.»

او در توئیت دیگری نوشته است: «شنیده می شود حدود یک ماه بعد از شروع به کار مجلس یازدهم، کشور شاهد تغییراتی در سطوح مدیریتی بالا خواهد بود. خیلی امیدوارم این تغییرات از جنس لاریجانی ها نباشد»

وی همچنین درباره وزیر سابق صنعت نوشته است: «رحمانی آنقدر وزیر ضعیفی بود که مهمترین معاونتش ( معاونت امور صنعتی) هشت ماه است با سرپرست اداره می شود، اما برکناریش هیچ ربطی به ضعف وزیر یا دلسوزی برای مردم ندارد، حسن روحانی انتقام مجلس را از وزیرش گرفت. او رحمانی را مقصر تشکیل نشدن وزارت بازرگانی (عقبگرد چندساله) میداند.»

نماینده مردم مشهد در مجلس یازدهم همچنین نسبت به بسته ماندن درب های حرم امام رضا(ع) انتقاد کرده و در توئیتی نوشته است: «جناب آقای مروی سلام علیکم: چندان مهم نیست آیت الله باشی یا نباشی، مهم آنست که تاریخ می نویسد که شما تولیت آستان مقدس رضوی بودید و به بهانه کنترل کرونا سه ماه درهای حرم حضرت رضا(ع) بروی عاشقانش بسته ماند و حتی در شبهای قدر هم نتوانستی آنها را باز کنی»

او در توئیت دیگری نوشته است: «یکی از وظایف اصلی مجلس یازدهم، الزام دولت به اجرای قوانین خوب مسکوت مانده است. قانون حمایت از بخش کشاورزی، قانون تسهیل فضای کسب وکار، قانون تسهیل ازدواج جوانان و دهها قانون دیگر که اجرایشان هیچ هزینه ای برای دولت ندارد و گاهی درآمدزا هم هست و بسیاری از مشکلات کشور را هم کم می کند»

او اولین گام مجلس یازدهم را برای تحقق جهش تولید، حذف کامل نظام صدور مجوزات دانسته و نوشته است:« چه دلیلی دارد هر کس می خواهد کسب و کاری راه بیندازد لزوما باید از دولت اجازه بگیرد؟ جدای از اروپا کشورهایی مثل هند، مالزی،سنگاپور وحتی عمان تجربه های موفقی در این زمینه هستند.»

محسن زنگنه نماینده راه یافته از تربت حیدریه به مجلس هم  با اشاره به بالارفتن شاخص بورس در هفته های اخیر در توئیتر خود نوشت: «کسری چند ده هزار میلیاردی بودجه دولت را می توان جبران کرد اما ریزش سرمایه اجتماعی چند ده میلیون نفری را نمی توان به سادگی جبران نمود .»

 

سیستم بانکی باید به نفع اقتصاد مولد در مجلس یازدهم اصلاح شود

علی خضریان از دیگر نمایندگان مجلس آتی نیز در توئیتر خود از تشکیل کمیته‌ای ۷نفره با سازوکار مشخص جهت کمک به  وحدت جریان انقلاب برای ریاست مجلس آینده خبر داد.

او در توئیت دیگری با انتقاد از الیاس نادران که از حضور صادق محصولی در جلسه موسوم به وفاق انتقاد کرده بود، نوشت: « جلسه وفاق به پیشنهاد  جبهه پایداری شکل گرفت و جناب محصولی به عنوان قائم مقام جبهه تشریح بحث کردند و کار را به منتخبان سپردند. جناب نادران تعجب می‌کنم که موضوعی شفاف را وارونه جلوه می‌دهید؛ شأن شما و آقایان زاکانی، قاضی‌زاده، امیرآبادی و دیگر حاضرین جلسه اجل از اداره شدن است.»

وی در توئیت دیگری با انتقاد از سیستم بانکی نوشت: «در برنامه تلویزیونی مکث با انتقاد از سیستم بانکی کشور که به دلیل فقدان نظارت، در اختیار سرمایه‌دارهاست و در خدمت تولید و مستضعفین جامعه نیست؛ به مسئله‌ی مهم پرهیز از کمک به سفته‌بازی و سوداگری‌های زیان‌بخش اشاره کردم که می‌بایست به نفع اقتصاد مولد در مجلس یازدهم اصلاح شود.»

 

جناب رییس‌جمهور با تغییر مجلس تفاوت را احساس خواهید کرد

از سوی دیگر، مجتبی رضاخواه نماینده مردم تهران در مجلس یازدهم اخیرا در توئیتر خود نوشته است: «رییس‌جمهور وزیر صنعت را به دلیل «تمرد از دستور» برکنار کرد و در این برکناری، هیچگونه مصلحت‌اندیشی را رعایت نکرد. مجلس یازدهم نیز وظایف خود را در قبال «تمرد از قانون» انجام خواهد داد؛ بهانه مصلحت‌اندیشی هم از دولت گرفته شد. جناب رییس‌جمهور با تغییر مجلس تفاوت را احساس خواهید کرد.»

او هم با انتقاد از حضور صادق محصولی در جلسه موسوم به وفاق اصولگرایان نوشته است: «جناب محصولی با چه حقی در موضوع تعیین رییس مجلس ورود کرده و اختلاف ایجاد کردید؟ تعیین رییس مجلس به افرادی غیر از منتخبین ارتباطی ندارد. ما جوانان منتخب خودمان بلدیم رییس مجلس انتخاب کنیم و اجازه فتنه‌انگیزی و دخالت بیجا به پدرخوانده‌ها نخواهیم داد.»

رضاخواه در توئیت دیگری بازهم به ماجرای برکناری وزیر صنعت سابق اشاره کرده و نوشته است: «بعد از برکناری ناگهانی وزیر صمت توسط رییس‌جمهور، سرپرست جدید جناب مدرس خیابانی، در روزهای اول مسئولیت افراد متعددی رو تغییر داده! صلاحیت افراد منصوب شده را رصد خواهیم کرد. اما جناب مدرس چرا این همه تغییرات چند روز قبل از شروع فعالیت مجلس جدید انجام شده است؟ چرا عجله؟»

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
14 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.