پایگاه خبری جماران؛ آنچه پیش روست خاطرات مرحوم کیومرث صابری مشهور به گل ‌آقا (طنز‌نویس معاصر) است که طی گفتگو و نیز در زمان حیات خویش به درخواست مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) تحریر و تحویل داده است.

هر کس از قلب خودش خبر دارد. این‌قدر نام این مرد [امام]  برای ما جاذبه دارد که گاهی اوقات می‌گویند پس بیا آنجا بنشین یک کاری بکن. می‌گویم: خب بگذارید ما اینجا بنشینیم همین کار خودمان را بکنیم.

خداوند این شیفتگی نسبت به امام را از ما نگیرد. برای من باعث تسلی روحی است [وقتی]  فکر امام را می‌کنم، خدا را شکر، در خانواده خودم که گفتم (خانمم متشرع‌تر از من است) این‌قدر هست که وقتی می‌گوییم امام، آقای خامنه ‌ای، احساس می‌کنیم یک مقدار از این کدورت‌‌های دل هر انسان زنگارش که هر آدمی دارد با همین نام‌ها خودش فرو می‌ریزد و پاک می‌شود.

چه بسیار از روشنفکران که زیر تجلی نام امام تزکیه روحی شدند خدا می‌داند. ما گاهی اوقات می‌بینیم کسانی را که ظاهرشان جوری دیگر است که نمونه ‌هایش را ما در مصلی در شام غریبان دیدیم که یک کسی گریه می‌کرد که به رفیقم گفتم کمیته او را نگیرد، این‌جور با سوز دل گریه می‌کرد.

به قول خانم سیمین دانشور می‌گفت یعنی یک چیز خاصی امام دارد. هر چی هست اصلا هیچ‌کس نمی‌تواند بفهمد امام با این ملت چی کرد.

هر کسی فقط در قلب خودش، یعنی یک عامل تزکیه است یعنی یک چیزی که زنگار را از قلب پاک می‌کند، ملتی بودیم که لیاقت این را داشتیم خدا به ما داد و امیدوارم لیاقتش را داشته باشیم راهش را ادامه بدهیم، خیلی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.