پایگاه خبری جماران؛ آنچه پیش روست خاطرات مرحوم کیومرث صابری مشهور به گل ‌آقا (طنز‌نویس معاصر) است که طی گفتگو و نیز در زمان حیات خویش به درخواست مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) تحریر و تحویل داده است.

در شروع «دو کلمه حرف حساب»، هیچ توصیه‌ای از دفتر امام به شما نشد تشویق یا تذکر؟

برای اینکه دل امام نشکند، من تست می‌کردم. آقای دعایی از مریدان فدایی امام و احمدآقا بود. مرتب من سؤال می‌کردم، می‌گفت فردا به شما می‌گویم. می‌گفت: به احمدآقا گفتم گفت نگران نباش کار خودش را بکند.

به خدایی خدا حتی یک‌ بار از بیت امام به من [تذکری] چیزی ندادند اما از این آقایون وزراء، نخست وزیر و همه اینها، حتی یک ‌بار دوست عزیز و بزرگوار من که از قبل از انقلاب هم ما به هم ارادت داشتیم مهندس میر حسین موسوی... بنیاد مستضعفان گفته بود من این پرونده‌ ها را برمی‌دارم پیش امام می‌برم، می‌گویم آقا ببین شما گفتی من اینها را بدهم، من دادم این گل‌ آقا می‌گوید که چرا این‌جوری دادید؟ این اموال چی شد؟

من به دعایی گفتم به مهندس موسوی بگو من مخلصت هم هستم؛ من که دشمن تو نیستم. من به احمدآقا می‌گویم دیگر تو را راه ندهد. تو که [از]‌ امام نمی‌توانی وقت بگیری، تو به احمدآقا بایستی تلفن کنی من به احمدآقا می‌گویم این آمده است چغلی ما را پیش امام بکند، نگذار اصلا بیاید. از بیت جز تشویق من ندیدم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
19 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.