پایگاه خبری جماران؛ آنچه پیش روست خاطرات مرحوم کیومرث صابری مشهور به گل ‌آقا (طنز‌نویس معاصر) است که طی گفتگو و نیز در زمان حیات خویش به درخواست مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) تحریر و تحویل داده است.

یک خاطره دیگر از آقای رجایی و حضرت امام دارم.

امام فرمودند که حق ندارید شما دو تا، رئیس جمهور و نخست وزیر (بنی ‌صدر و رجایی)  حرف بزنید. من شما را ممنوع می‌کنم؛ حرف نزنید. یعنی در مجامع نیایید حرف بزنید که ایجاد اغتشاش بشود؛ با هم بسازید، دوست باشید، برادر باشید.

من از زبان آقای طاهری در اصفهان شنیده ‌ام و دست‌خطش را دارم. این دست‌خط‌ را برای 8 شهریور در مکه نوشته است و در خبرنامه مکه چاپ شده است. من آمدم دیدم این بی ‌ذوق‌ها دست‌خط‌ آقای طاهری امام جمعه اصفهان را استفاده که کرده ‌اند در خبرنامه، دست‌خط‌ را در کاغذ‌های باطله انداخته ‌اند.

گفتم: حالا اینها که عقل ندارند من این را بردارم. برداشتم و آوردم ایران، پیش من است. شهادت داده است که آمدیم. هر چی، خرم آباد بود کجا بود نمی‌دانم، (در آن نوشته هست).

گفتند: آقای رجایی بیا سخنرانی کن. گفت: من سخنرانی نمی‌کنم. گفتند: مردم خودشان را کشتند برو یک سخنرانی برای اینها بکن. گفت: امام گفته است حرف نزنید بحث اینجا هم به هر حال درگیری با بنی ‌صدر است، گفتیم: آقا اینجا در این گوشه دور افتاده، گفت: آقای طاهری، امام گفته است حرف نزن، من حرف نمی‌زنم. گفت آخرش هم رفت بالا گفت: چون امام گفته است، حرف نمی‌زنم والسلام علیکم... آمد پایین.

زمانی که رجایی از پنجره اتاق من نگاه می‌کرد (چون مشرف به اتاق بنی ‌صدر بود) خدا می‌داند آنجا هم من اشک این مرد را دیده ‌ام، هنوز نگفته ‌ام، نگفته ‌ام، فقط برای بهشتی من اشکش را دیده ‌ام، گریه کرد گفت من چه کار کنم از دست او که نه تقوی دارد، نه دین دارد، نه راست می‌گوید.

گفتم: ببین این مملکت امام زمان است رجایی. اگر ما سقوط کنیم یعنی اینکه ما هم باطل بوده‌ ایم. اگر امام بر حق است، این بنی ‌صدر سقوط خواهد کرد و کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
6 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.