استکر که یافته هایش بر اساس مصاحبه های گسترده، سوابق عمومی و پرونده های دادگاه است، معتقد است پولی که مجاهدین خلق(منافقین) برای پرداخت به حامیان بین المللی خود می پردازد از سوی حکومت سعودی می آید که احتمالا این گروه را به عنوان متحد استراتژیک و ایدئولوژیک دارای نگاه مشابه در خصومت به دولت تهران نگاه می کند.

یک روزنامه صهیونیستی با اشاره به اقدامات کینه توزانه منافقین علیه جمهوری اسلامی ایران، اطلاعات و ارقام جالب توجهی را از کمک های این سازمان با مقامات آمریکایی برای نیل به اهداف شوم شان و نیز ارتباط آنها با لابی های رسمی سعودی ارائه کرد.

به گزارش جماران، روزنامه صهیونیستی هاآرتص طی گزارشی تفصیلی به بررسی سابقه سازمان تروریستی منافقین پرداخته و  طرح این ادعا که این سازمان «با داشتن هواداران مشهوری مثل جان بولتون و رودی جولیانی به عنوان یک جایگزین مناسب برای جمهوری اسلامی در نظر گرفته می شود»، نوشت: از آنجا که تنش ها بین ایالات متحده و ایران تشدید می شود، بسیاری از افراد در حلقه دونالد ترامپ خواستار تغییر سریع نظام حاکم بر  تهران شده اند. این افراد خود را متعهد به حمایت از این گروه مخالف مرتد که هم اکنون مقر آنها در مناطق روستایی آلبانی است می دانند. سازمان مجاهدین خلق(منافقین) به رغم تاریخ تغییرات خود، اخیرا از فهرست سازمان های تروریستی خارج شده و تاییدهای درخشانی از سیاست گذاران بین المللی دریافت کرده است.

این روزنامه صهیونیستی همچنین با اشاره به اقدامات مذبوحانه سایر معاندین نظام جمهوری اسلامی در خارج از کشور، خبر داده است که منافقین در مقر خود در آلبانی میزبان یک کنفرانس 5 روزه بوده که به اشرف3 شناخته می شود.

Capture222

این روزنامه سپس نوشت: رودی جولیانی وکیل شخصی ترامپ سخنران اصلی کنفرانس بود و به شخصیت هایی مثل سنتاتور جو لیبرمن، سناتور دموکرات استیون هارپر، نخست وزیر سابق کانادا و متیو اوفارد قانونگار محافظه کار انگلیس پیوست. جولیانی در سخنرانی اش، مجاهدین خلق(منافقین) را دولت در تبعید و گروهی که «ما می توانیم از آنها حمایت کنیم» خواند. وی گفت، گروهی وجود دارد که باید از بدنام شدن آن جلوگیری کنیم و گروهی وجود دارد که ما را از «تغییر رژیم» آسان آسوده می کند!

هاآرتص افزود: جولیانی تنها عضو دولت ترامپ نیست که برای سازمان مجاهدین(منافقین) سخنرانی می کند. جان بولتون در گردهمایی ژوئن 2017 مجاهدین خلق در پاریس و پیش از آنکه به عنوان مشاور امنیت ملی به دولت ترامپ بپیوندد خود را نشان داده بود. ژوئن استکر، روزنامه نگار و کارشناس حوزه مجاهدین خلق(منافقین) تخمین می زند که بابت تلاش های جولیانی و بولتون به هردو آنها هزاران دلار پرداخت شده است.

این روزنامه یادآور شد: بولتون در سال 2017 گفت، «من بیش از 10 سال قبل از آمدن به این رویدادها گفته بودم که سیاست اعلام شده ایالات متحده آمریکا باید سرنگونی حکومت باشد.» او اضافه کرد که همه جشن سقوط حکومت را قبل از پایان دهه برگزار می کنند. از زمان پیوستن جان بولتون در سال 2018 به دولت ترامپ نگرش خصمانه او به حکومت ایران متزلزل نشده است. در ماجرای سرنگونی پهپاد 130 میلیون دلاری آمریکا در خلیج فارس که ترامپ ابتدا اجازه حمله نظامی به ایران را صادر کرد و سپس آن را لغو کرد، نیویورک تایمز گزارش داد که جان بولتون یکی از افراد خواهان اقدام نظامی بود.  

هاآرتص با بیان اینکه جیب های عمیق مجاهدین خلق مدت زیادی است که منبع دسیسه در واشنگتن است، نوشت: علاوه بر جان بولتون و رودی جولیانی، سیاستمداران برجسته دیگری نیز برای سخنرانی کردن مطابق میل مجاهدین خلق در نشست های آنها پول دریافت کرده اند. این شامل نوت گینگریچ، رئیس پیشین مجلس نمایندگان ایالات متحده و رئیس اسبق سیا و اف بی آی می شود.

این روزنامه تصریح کرد: سیاستمداران فعال ایالات متحده از دریافت پول مستقیم از اشخاص خارجی در هنگام کار منع شده اند، اما ظاهرا کمکهای تبلیغاتی سخاوتمندانه را دریافت کرده اند. ژوئن استکر یکی از دبیران «دیفس پست» که به مدت یک دهه در مورد مجاهدین خلق تحقیق می کند می گوید که برد شرمن، نماینده دموکرات کالیفرنیا بین سالهای 2004 تا 2013 حداقل پنج هزار و 200 دلار دریافت کرده است. جودی چو نماینده دموکرات کالیفرنیا، که یکی برای حذف نام مجاهدین خلق(منافقین) از لیست گروه های تروریستی در سال 2012 سخنرانی کرده بود حداقل 27 هزار و 500 دلار بین سالهای 2010 و 2013 در مشارکت های انتخاباتی به جیب زد. استکر می گوید گروه های طرفدار مجاهدین خلق(منافقین) مثل انجمن ایرانیان ساکن آمریکا با به تصویر کشیدن موفقیت این گروه به عنوان یک آلترناتیو دموکراتیک و حمایت از حقوق بشر، نقش مهمی در تأمین پشتیبانی گسترده و دو طرفه در ایالات متحده برای گروه مخالف ایفا کرده اند.

Capture1111

هاآرتص نوشت: استکر که یافته هایش بر اساس مصاحبه های گسترده، سوابق عمومی و پرونده های دادگاه است، معتقد است پولی که مجاهدین خلق(منافقین) برای پرداخت به حامیان بین المللی خود می پردازد از سوی حکومت سعودی می آید که احتمالا این گروه را به عنوان متحد استراتژیک و ایدئولوژیک دارای نگاه مشابه در خصومت به دولت تهران نگاه می کند. این مساله با توجه به اینکه مقامات سعودی و طرفداران آن برای سازمان مجاهدین سخنرانی می کنند پررنگ می شود. برای نمونه ترکی الفیصل، شاهزاده، دیپلمات و سیاستمدار سعودی است چندین بار در سالهای 2016 و2017 برای طرفداران مجاهدین خلق(منافقین) در فرانسه سخنرانی کرد. اخیرا نیز سلمان الانصاری رئیس و بیان گذار لابی سعودی «اسپارک» که در واشنگتن مستقر است، در کنفرانس ماه گذشته مجاهدین خلق در آلبانی سخنرانی کرد و تعهد خود به اپوزیسیون ایرانی را در دو زبان فارسی و عربی نشان داد.

این روزنامه صهیونیستی با بیان این نقل قول از الانصاری که افتخار می کند در کنار منافقین علیه رهبر معظم انقلاب می جنگد، نوشت که او گفته در بزودی حاکمان ایران سرنگون می شوند!

هاآرتص یادآور شد: بیل کلینتون در سال 1997 با امضای خود مجاهدین خلق(منافقین) را به عنوان یک گروه تروریستی عنوان کرد. دلیل این کار فعالیت های خشن این گروه از جمله موجی از حملات به سفارت خانه های ایران در سراسر جهان در اوایل دهه 90 و ترور سرهنگ ها و افسران آمریکایی بود که در دهه 70 در ایران مستقر بودند. یرواند آبراهامیان، مورخ می گوید این گروه کمتر به تمرینات رزمی و بیشتر در تقویت تصویر عمومی خود در شبکه های اجتماعی توجه می کند. مسعود خدابنده افسر اطلاعاتی سابق مجاهدین خلق(منافقین) می گوید که این گروه دیگر جنبش با نفوذ دانش آموزان دهه 70 که مخالف شاه بودند، نبود. در دهه 80، مجاهدین خلق تقریباً سازمان چریکی خشن، ضد روحانیت و طرفدار صدام تکامل یافتند که جز وفاداری به رجوی ها هیچ هدف مشخصی نداشتند.

 

ترجمه: کیاوش حافظی

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.