گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت و گو با جماران؛

حسین شیخ الاسلام: 13 آبان روز زانو زدن آمریکایی ها در برابر ملت ایران است/ «اعتماد» مردم مهمترین سرمایه برای حکومت است

مشکل ما با آمریکا این است که استقلال ما را خدشه دار می کردند. استقلال مهمترین شعار این انقلاب بوده است. دلیل اینکه مردم شعار «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» را انتخاب کردند این بود که از عدم استقلال و اینکه شاه نوکر آمریکا بوده، دخالت آمریکا در ریز و درشت کارهای این مملکت، بودن 40 هزار آمریکایی در ایران، کاپیتولاسیون، کودتای 28 مرداد، قتل عام 15 خرداد، قتل عام 16 آذر و تبعید حضرت امام رنج می برده و این شعار استقلال را انتخاب کرده است.

عضو دانشجویان پیرو خط امام با تأکید بر اینکه 13 آبان روز زانو زدن آمریکایی ها در برابر ملت ایران است، گفت: ترامپ می خواهد شکستی که آمریکایی ها آن موقع خوردند را جبران کند؛ به همین دلیل این روز را برای آغاز دور دوم تحریم ها انتخاب کرده است. ولی من فکر می کنم کور خوانده است؛ چون ملت ایران را نمی شناسد. ملت ایران خیلی قوی تر از آن است که در برابر آدم سخیفی مثل ترامپ سر خم کند.

حسین شیخ الاسلام در گفت و گو با خبرنگار جماران، در مورد استکبارستیزی ملت ایران در روز 13 آبان اظهار داشت: 13 آبان یک روز بزرگ برای ملت ایران است که برای اولین بار توانست اراده خودش را به حاکمیت آمریکا تحمیل کند. بهترین دلیلی که توانست این کار را انجام دهد این است که هر رئیس جمهوری، در هر جای دنیا، دوره اول تمام تلاشش این است که دوره دوم انتخاب شود. کارتر هم تمام تلاشش این بود که دوره دوم انتخاب شود؛ ولی ملت ایران نگذاشت که انتخاب شود. انتقام اشتباهات کارتر و پشتیبانی های او از شاه را گرفت. بنابر این یک پیروزی بزرگ برای ملت ایران است.

عضو دانشجویان پیرو خط امام ادامه داد: ترامپ می خواهد شکستی که آمریکایی ها آن موقع خوردند را جبران کند؛ به همین دلیل این روز را برای آغاز دور دوم تحریم ها انتخاب کرده است. ولی من فکر می کنم کور خوانده است؛ چون ملت ایران را نمی شناسد. ملت ایران خیلی قوی تر از آن است که در برابر آدم سخیفی مثل ترامپ سر خم کند. ما با پایداری و مقاومت جنگ تحمیلی پیروز شدیم و در این تحریم ها هم همین طور خواهد بود.

وی با تأکید بر اینکه 13 آبان روز عزت برای ملت ما و ذلت برای آمریکا بوده است، تصریح کرد: وقتی من می گویم «آمریکا»، منظورم مردم آمریکا نیست، بلکه ساختاری است که شاه را به داخل آمریکا برد؛ مردم آمریکا که تصمیم نگرفتند شاه را به داخل آمریکا راه بدهند. سیتسم فاسدی مثل بنیاد راک فلر و بانک منهتن و کسانی که از چپاول ایران به دست شاه بهره می بردند شاه را به داخل آمریکا بردند. دعوای ما با اینها و سیستم ظالمانه استکباری است. ما باید به ملت خود بگوییم که آنها عزت ما را هدف گرفته اند. ملت ایران یک ملت آزاده است که عزت برای او خیلی مهم است.

نماینده مردم در مجلس هشتم یادآور شد: مشکل ما با آمریکا این است که استقلال ما را خدشه دار می کردند. استقلال مهمترین شعار این انقلاب بوده است. دلیل اینکه مردم شعار «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» را انتخاب کردند این بود که از عدم استقلال و اینکه شاه نوکر آمریکا بوده، دخالت آمریکا در ریز و درشت کارهای این مملکت، بودن 40 هزار آمریکایی در ایران، کاپیتولاسیون، کودتای 28 مرداد، قتل عام 15 خرداد، قتل عام 16 آذر و تبعید حضرت امام رنج می برده و این شعار استقلال را انتخاب کرده است.

وی تأکید کرد: من فکر می کنم الآن بعد از 40 سال در تحقق مهمترین شعاری که ملت انتخاب کرده ما خیلی موفق هستیم. الآن ما کشور مستقلی هستیم و تصمیم را ملت خودمان می گیرند و اراده ملت ما است که جاری می شود و اراده آمریکا نیست. حتی ما می توانیم از اعمال اراده آمریکا در نقاط دیگر جهان هم ممانعت کنیم. مثلا آمریکایی ها تصمیم گرفتند که حکومت سوریه را عوض کنند و این تصمیم مخفی هم نبود و علنی بود و رئیس جمهور آمریکا، فرانسه و شاه عربستان گفتند؛ هر طور جنایتی هم کردند. ولی نتوانستند موفق شوند؛ چون ملت سوریه ایستاد و ما هم انگیزه ایستادگی به آنها دادیم.

شیخ الاسلام افزود: حضور مردم در صحنه های مختلف از جمله انتخابات، راهپیمایی 22 بهمن و 13 آبان و جبهه های جنگ تحمیلی گواه پشتیبانی مردم از نظام است. ممکن است ما مشکلات فراوانی داشته باشیم؛ مثلا مشکلات اقتصادی خیلی مردم را ناراحت و نگران می کند و تبعیض ها آنها را دلخور می کند. ولی به نظر من هنوز استقلال مهمترین خصیصه ملت ایران است؛ ملت ایران می خواهد عزت داشته باشد و نمی خواهد پایمال و زیر دست باشد و آمریکایی از او مهمتر باشد و اگر خودش را بالاتر از آمریکایی نبیند، حداقل می خواهد شانه به شانه آمریکایی بزند.

وی نوع زندگی مسئولین را از اشتباهات جدی در دوره کنونی دانست و تصریح کرد: اگر نوع زندگی مسئولان مثل ملت نبوده، بلکه و تجملاتی و تشریفاتی باشد، این آرمانی نیست که ملت ایران برای آن انقلاب کرد. یکی از پدیده هایی که ملت ایران از آن ناراحت بود و انقلاب کرد تشریفاتی زندگی کردن بعضی ها بود. ملت ایران از خانواده و اطرافیان شاه ناراحت بود. اینها ملاک های جهانی و انسانی است؛ هر انسانی با تبعیض و ظلم مخالف است.

عضو دانشجویان پیرو خط امام با بیان اینکه اعتماد مردم مهمترین سرمایه برای حکومت است، افزود: مردم می توانند بین آرمان ها و سوء استفاده برای رانت تفکیک کنند. یعنی ما از استقلال ناراحت نمی شویم و نمی گوییم چون ما می خواستیم مستقل شویم او سوء استفاده کرده است. مردم آرمان های خود را دوست دارند و به آنها پایبند هستند. مثلا عدالت اجتماعی یکی از آرمان های ما است. وقتی عدالت اجتماعی حاصل نمی شود، هیچ وقت نمی گوییم انتخاب عدالت اجتماعی به عنوان یک آرمان اشتباه بوده؛ ولی از کسی که به واسطه کارهای او عدالت اجتماعی حاصل نشده ناراحت هستیم و می گوییم انتخاب و یا انتصاب این فرد به این سمت اشتباه بوده است.

وی دنیاپرستی را علت گام برنداشتن مسئولین برای تحقق آرمان های انقلاب اسلامی دانست و گفت: انتخاب مردم باید بر اساس ملاک ها و معیارها و ارزش های دقیق باشد. ما زمانی می توانیم افرادی را به مناصب بالا بفرستیم که دارای این مشخصات باشند. این خیلی مهم است که مراکز تصمیم گیری ما در درست افراد صالح باشد؛ مثلا جنگ را یک عده از خود گذشته و خالص و مخلص اداره کردند، ولی الآن بعضی افراد به جای حل مشکل اقتصادی به فکر پر کردن جیب خودشان هستند.

شیخ الاسلام ادامه داد: البته من قبول دارم که ممکن است یک نفر با ملاک های درست انتخاب شود و وقتی بر سر کار برود خراب شود. ولی در هر صورت ما باید انتخاب را درست انجام دهیم. ما مسئولین هستیم که دقیق و درست انتخاب کنیم. ارزش هایی را که برای انتخاب کردن معیار قرار می دهیم درست و دقیق باشد و به جای دسته بندی اول خلوص و خداترس بودن و مردمی بودن افراد را انتخاب کرده باشیم. ولی همیشه این امکان هست که یک نفر فاسد شود. برای جلوگیری از این مسأله هم باید دارای ساختار و سیستمی باشیم که از فساد جلوگیری کند.

وی با اشاره به اینکه 13 آبان روز مبارزه با استکبار جهانی است، اظهار داشت: در این روز آمریکایی ها شکست بزرگی خوردند. آنها ابرقدرت دنیا بودند ولی در برابر ملت ایران زانو زدند. البته اشتباه از خود آنها بود. غیر از کودتای 28 مرداد و 16 آذر که دانشجویان ما را جلوی رئیس جمهور آمریکا قربانی کردند، اشتباه آمریکایی ها این بود که شاهی را که این همه جنایت کرده بود را به داخل آمریکا بردند. حداقل احساس ملت ایران که سابقه 28 مرداد را داشت این بود که تحقیر شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.