گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت و گو با جماران؛

پیشنهاد سلیمی نمین به روحانی در سازمان ملل: رئیس‌جمهور ملت‌ها را دعوت به اتحاد کند

مسأله ای که خوب است آقای روحانی درباره آن صحبت کند، پیوند ناگسستنی نظام سرمایه‌داری با تروریسم است. البته رئیس جمهور مواضع بسیار خوب و شایسته ای در قبال این مسأله داشته و تنها در این سخنرانی باید به تبیین بیشتر آن بپردازد.

پایگاه خبری جماران: رئیس‌جمهور روز یکشنبه برای سخنرانی و تبیین مواضع کشورمان در خصوص آخرین تحولات منطقه ای و بین المللی در هفتاد و سومین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد، وارد نیویورک شد. دکتر حسن روحانی در این سفر علاوه بر سخنرانی در مجمع عمومی، سخنرانی دیگری نیز در اجلاس صلح برای بزرگداشت نلسون ماندلا در صحن عمومی سازمان ملل خواهد داشت.

در همین رابطه، یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: باید بدانیم که صهیونیست‌ها تا کجا برای خود آزادی عمل قائلند تا در برابر آزادگان و نیروهایی که صهیونیست را تهدید می دانند، دست به جنایت بزنند. آقای روحانی باید به این مسأله اشاره کند تا بازهم یک اتحاد در برابر این تهدیدات شکل بگیرد.

باید برای برطرف کردن تهدیدات گام بلندتری برداریم

عباس سلیمی‌نمین در گفت و گو با خبرنگار جماران درباره آنچه رئیس‌جمهور باید در مجمع جهانی سازمان ملل مطرح کند، گفت: جا دارد که رئیس جمهور موضوعات متعددی را در مجمع عمومی مطرح کند. امروز بعضی تهدیدات از آنجا که متوجه کل بشریت است، متوجه ایران هم می شود و ما باید برای برطرف کردن آن تهدیدات گام بلندتری برداریم. زیرا ملت ایران ثابت کردند که در این مسأله پیشگام بودند و باید این پیشگامی خود را حفظ کنند.

وی افزود: ما زمانی که با پدیده نژادپرستی در سرزمین‌های اشغالی مقابله می کردیم، بسیار تنها بودیم و تنها محدود کشورهایی در این وادی با ما همراه بودند. اما امروز که به دلیل روبه گسترش بودن به این امر، گرایش به نژادپرستی و به رسمیت شناختن آن به عنوان یک رویکرد جدی در جهان سرمایه داری دنبال می شود، ما باید بیش از دیگران در ارتباط با شناساندن این پدیده شوم تلاش کنیم و علت آن را برای ملت‌ها بشکافیم.

همزمان با روی کارآمدن ترامپ، گرایش به نژادپرستی در آمریکا رسمیت پیدا کرد

این فعال سیاسی اصولگرا گفت: در ماه‌های اخیر اسرائیل رسماً ماهیت خود را آشکار کرد، زیرا تا پیش از آن اعلام می کرد که اسرائیل محل همزیستی همه ادیان و تمایلات مختلف است. اما امروز رسماً اعلام کرده که جز یهودیانی که گرایش به صهیونیسم دارند، نمی توانند تأثیری در حاکمیت بگذارند. این بدان معناست که نژادپرستی را آشکارا اعلام می کند. در آمریکا نیز همین‌طور، به نحوی که همزمان با روی کارآمدن ترامپ، گرایش به نژادپرستی در آمریکا رسمیت پیدا کرد.

وی بیان کرد: این پدیده بسیار شومی است که هم ملت ایران و هم سایر ملت ها از آن لطمه خواهند خورد. وقتی کشورهایی به خود اجازه می دهند که خود را برتر بخوانند و دیگر ملت ها را پست تر بدانند، بشریت تحقیر می شود و این صرفاً در بُعد مسائل فرهنگی باقی نمی ماند، بلکه در همه مسائل تجلی پیدا می کند. یعنی ملتی که خود را برتر می داند، حتی به خود اجازه می دهد که بدترین سلاح ها را علیه ملت های دیگر به‌کار گیرد و به دلیل اینکه نژادهای دیگر را پست می داند، از قربانی کردن آنها شرم نمی کند.

اگر نژادپرستان احساس خطر کنند از سلاح‌های کشتار جمعی خود استفاده خواهند کرد

سلیمی نمین در ادامه اظهار کرد: امروز باید از این رویکرد به طور جدی احساس خطر کرد. این رویکرد در عرصه های گوناگون، تأثیرات مختلف دارد. انتظار می رود که آقای روحانی با ملت های دنیا درباره این موضوع صحبت کند و به جهان بگوید؛ آن قومی که خود را برتر پنداشته و بدترین تجهیزات کشتار جمعی نظیر اتمی، شیمیایی و سایر سلاح‌های مخوف را در اختیار دارد، خطری بسیار بزرگ برای ثبات و امنیت دنیا به شمار می رود.

وی اظهار داشت: زمانی که نژاد پرستی رسمیت پیدا کرد، اگر نژادپرستان احساس خطر کنند قطعاً هیچ تردیدی به خود راه نخواهند داد که از سلاح‌های کشتار جمعی خود استفاده کنند. کما اینکه در گذشته استفاده کردند یا در شرایط کنونی رسماً با وقاحت اعلام می کنند که دست به استفاده از سلاح اتمی خواهند زد. این مسأله باید برای ملت‌ها باز شود که با به رسمیت شناختن این رویکرد از سوی ملت ها، دو گزینه بیشتر وجود ندارد.

رئیس‌جمهور باید ملت‌ها را دعوت به اتحاد کند

این فعال سیاسی اصولگرا ادامه داد: ملت ها یا باید تحقیر را پذیرفته و آقایی و سروری آنها را قبول کنند یا اینکه برای برخوردهای نظامی و خشونت‌بار آماده باشند. لذا پیامی که به رسمیت‌شناختن این رویکرد در بر دارد، آشکار است. از این رو، رئیس‌جمهور باید این مسأله را برای ملت‌ها بازگو کرده و آنها را دعوت به اتحاد کند. آقای روحانی باید از ملت ها بخواهد که در برابر این پدیده شوم بایستند و بساطش را جمع کنند والا خطری جدی برای ملت‌ها خواهد بود.

وی بیان کرد: فکر نمی کنم این خطر برای ایران جدی تر و پررنگ تر از سایر ملت ها باشد. زیرا ایران قبول کرده که نژادپرستان حاکم بر سرزمین اشغالی را هرگز به رسمیت نخواهد شناخت. این خطر تا زمانی که این پایگاه نژادپرستی را به رسمیت بشناسند، برای همه ملت های آزاده وجود دارد. جا دارد آقای روحانی درباره هر دوی این مسائل با ملت های دنیا صحبت کند.

رئیس‌جمهور، پیوند ناگسستنی نظام سرمایه‌داری با تروریسم را تبیین کند

سلیمی‌نمین افزود: دومین مسأله ای که خوب است آقای روحانی درباره آن صحبت کند، پیوند ناگسستنی نظام سرمایه‌داری با تروریسم است. البته رئیس جمهور مواضع بسیار خوب و شایسته ای در قبال این مسأله داشته و تنها در این سخنرانی باید به تبیین بیشتر آن بپردازد. آقای روحانی به کرٌات گفته که آمریکایی‌ها از تروریسم سوریه و سایر تروریست‌ها حمایت می کنند. اما بازکردن این مطلب که چرا یکی از ابزارهای مهمی که نظام سرمایه داری از ابتدا به کار گرفته، تروریسم بوده و بدون آن نمی تواند بر کشورها حاکم شود، از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی گفت: در ایران از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی ترور در دستور کار آمریکایی‌ها قرار گرفت و شخصیت‌های برجسته ایران از سوی آنها ترور شدند تا استقلال ایران زمین‌گیر شوند. این کار را در همه کشورها نظیر الجزایر و کشورهای آمریکای لاتین انجام دادند. به نحوی که سازمان سیا چندبار تلاش کرد تا فیدل کاسترو را ترور کند. اما به دلیل اینکه، کاسترو شخصیتی بسیار نمادین بود، موفق نشدند. اما آمریکایی‌ها خیلی ها را از طریق سازمان سیا ترور کردند. بنابراین رئیس‌جمهور باید این مسأله را تبیین کند.

سال‌ها طول کشید که این فرصت برای برخی نیروهای مستقل در غرب فراهم شد که بگویند عراق از سلاح شیمیایی در برابر ایران استفاده کرده است

این فعال سیاسی اصولگرا گفت: در ایران نیز شخصیت‌های آزاده‌ای نظیر شهید مطهری و قرنی و... از سوی آمریکایی ها ترور شدند. با توجه به مستنداتی که امروز موجود است، آقای روحانی می تواند بر اساس آن، ملت ها را بیدار کند که حربه حقوق بشر را از دست آمریکا خارج کنند. این حربه امروز بیش از هر زمان دیگری مفتضح شده است. نکته دیگر، بحث ابراز نگرانی از جنایات آمریکاست.

وی در ادامه گفت: آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها در جنگ تحمیلی ما، وقتی صدام از سلاح شیمیایی استفاده می کرد، چشم می پوشیدند و سال‌ها طول کشید که این فرصت برای برخی نیروهای مستقل در غرب فراهم شد که بگویند عراق از سلاح شیمیایی در برابر ایران استفاده کرده است. در این باره مستندات ملموسی وجود دارد که هیچ‌کس نمی تواند آنها را نفی کند.

چرا آمریکا به اسرائیل برای اینکه وارد امضای یک معاهده اتمی شود، فشار نمی آورد؟

سلیمی‌نمین تصریح کرد: با این وجود آمریکایی ها با نگرفتن هیچ موضعی به صدام چراغ سبز نشان دادند. آنها با سکوت خود راه را برای استفاده هرچه بیشتر این سلاح مرگبار از طرف عراقی‌ها باز گذاشتند. آمریکایی در ارتباط با بحث سوریه از پیش اعلام می کنند که قرارست از سلاح شیمیایی استفاده شود و اگر استفاده شود، سوریه را خواهیم زد. این به معنای آن است که آنها حاضرند برای دفاع از برنامه‌های خودشان، جنایت بیافرینند. یعنی سلاح شیمیایی را به صورت غیر‌مستقیم استفاده کنند.

سلیمی نمین گفت: به نظر شما این کسانی که امروز از سلاح شیمیایی به صورت غیرمستقیم استفاده می کنند، اگر اتفاقی برای اسرائیل بیفتد، از بالاترین جنایت ها صرف نظر می کنند؟ قطعاً اگر آقای روحانی این مسأله را باز کند، ملت‌ها خواهند فهمید که باید دست اسرائیل برای جنایت باز باشد. به نظر شما چرا آمریکا به اسرائیل برای اینکه وارد امضای یک معاهده اتمی شود، فشار نمی آورد؟ برای اینکه دست او برای جنایت باز باشد، زیرا هر معاهده‌ای محدودیتی را اعمال می کند.

هیچ راهی جز متحدساختن ملت ها در برابر زورگویی آمریکایی‌ها نیست

وی افزود: اگر حاکمیت صهیونیست‌ها در سرزمین‌های اشغالی به خطر بیفتد، شرایط بسیار خطیرتر خواهد شد. خوشبختانه رویکرد بشریت به سمتی است که بساط نژادپرستی را جمع کند. اما باید بدانیم که صهیونیست‌ها تا کجا برای خود آزادی عمل قائلند تا در برابر آزادگان و نیروهایی که صهیونیست را تهدید می دانند، دست به جنایت بزنند. آقای روحانی باید به این مسأله اشاره کند تا بازهم یک اتحاد در برابر این تهدیدات شکل بگیرد.

این فعال سیاسی اصولگرا گفت: مسأله بعدی بحث اقتصاد است. آمریکایی ها برخلاف شعارهایی که می دادند مبنی بر اینکه اقتصاد و ورزش  و ...را سیاسی نمی کنیم، اما امروز برای وادار کردن ملت ها به تمکین در برابر آنها از همه این حوزه ها استفاده می کنند. عقلای ملت ها باید برای برهم زدن این حاکمیت مطلق فکری کنند. حالا که روشن شده آنها هیچ تردیدی به خود راه نمی دهند تا از همه زمینه‌ها علیه ملت ها استفاده کنند، بنابراین هیچ راهی جز متحدساختن ملت ها در برابر زورگویی آمریکایی‌ها نیست.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.