به گزارش ایرنا، حجت الاسلام غلامحسین مهدوی نژاد در خطبه های نماز جمعه این هفته سمنان در مصلای این شهر افزود: تقاضای مردم از مسوولان در هر سه قوه برخورد قاطعانه با مفسدان و تروریست های اقتصادی است.
وی با بیان اینکه مقابله با فساد اکنون گفتمان عمومی جامعه است، خاطرنشان کرد: هر کس در هر جایگاه و مقامی که چار فساد شد باید بدون هیچ مماشاتی با آن برخورد شود.
امام جمعه موقت سمنان با بیان اینکه هر سه قوای نظام اسلامی در مقابله با فساد وظایف سنگینی دارند، تاکید کرد: قانونگذاران با قوانین قدرتمند و نظارت قوی و بخش اجرایی با اقدامات ارکان نظارتی خود باید جلوی فساد را بگیرند.
وی با تاکید بر اینکه فسادها و اختلاس ها یک شبه اتفاق نمی افتد، افزود: قوه قضاییه نیز باید با برخورد قاطع، ریشه فساد را بخشکاند.
مهدوی نژاد با بیان اینکه از سوی دیگر، فساد نباید در جامعه بزرگنمایی شود، گفت: دشمنان نظام اسلامی می خواهند طوری وانمود کنند که فساد در ایران اسلامی سیستماتیک و همه گیر شده است.
وی اضافه کرد: القای این فرضیه که فساد در ایران فراگیر شده و نمی توان با آن مقابله کرد و همه چیز از بین رفته است، بازی کردن در زمین دشمن است.
امام جمعه موقت سمنان با تاکید بر اینکه دولت باید به توصیه های رهبری در حوزه اقتصادی بیش از گذشته توجه کند، یادآور شد: اگر به اشارات رهبری در مبانی اقتصاد مقاومتی و شعارهای سال توجه می شد، امروز مشکلاتی مانند مسایل معیشتی و اشتغال گربانگیر جامعه نبود.
وی افزود: همان طور که رهبری تاکید کردند، درست است که تحریم ها در مسایل کشور تاثیر داشته است ولی آنچه آن را بی اثر می کند مدیریت صحیح مسایل داخلی است.
مهدوی نژاد به شهادت حجاج ایرانی در فاجعه منا در سال 1394 اشاره و خاطرنشان کرد: 463 شهید از بیش از 2 هزار و 400 شهید منا ایرانی بودند و اگر اخطار حیدری رهبر انقلاب نمی بود، دسترسی به این شهدا نیز میسر نمی شد.
وی ضمن مقایسه کودتای 28 مرداد 1339 با وقایع انقلاب اسلامی، گفت: پس از انقلاب اسلامی دشمن قصد شکست انقلاب از طریق جاسوس خانه ای به نام سفارت آمریکا در تهران را داشت ولی اشتباه آمریکا در این ماجرا این بود که امام خمینی(ره) و مردم انقلابی ایران را به درستی نشناخته بود.
امام جمعه موقت سمنان به 26 مرداد 1369 سالروز بازگشت آزادگان اشاره و اضافه کرد: آزادگان با قاطعیت و رهایی از نفسانیت در برابر زورگویی های رژیم بعث ایستادگی کردند، آنها قرآن مجسم هستند که با مقاومت خود باعث سربلندی ایران و درهم شکسته شدن ارتشیان عراق شدند.
از استان سمنان 6 حاجی از کاروان استان های دیگر در فاجعه منا در سال 1394 به شهادت رسیدند.
استان سمنان بیش از سه هزار شهید، هفت هزار و 600 جانباز و 243 آزاده دارد.
6103/6026
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.