به گزارش ایرنا حجت الاسلام محمد مختاری در خطبه های نماز جمعه بیرجند در مصلی المهدی (عج) افزود: انقلاب ما از اسراییل، آمریکا و نوکران داخلی آنان و از تعدادی افراد جاهل و مزدوری که به خیابان ها می آیند و به جان و ناموس مردم بی احترامی می کنند صدمه نخواهد دید بلکه خطر اصلی که امروز انقلاب ما را تهدید می کند فساد اقتصادی و سیاسی است.
وی تصریح کرد: تهدیدهایی که امروز دشمنان می کنند برای ما تبدیل به فرصت می شود و مسئولان را آگاه تر، دولت را بیدارتر و ملت را منسجم تر می کند اما خطر اصلی فساد اقتصادی و بی تقوایی سیاسی است که از درون به نظام ضربه می زند لذا باید در حد توان برای سلامت سیاسی و اقتصادی خود و مسئولان تلاش کنیم تا انقلاب اسلامی بیمه شود.
امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه تقوا ابعاد گوناگون دارد، یادآور شد: با توجه به اوضاع و شرایط امروزی در کشور توجه به تقوای سیاسی و اقتصادی نیاز همه مسئولان، مردم و کارگزاران است.
حجت الاسلام مختاری ادامه داد: در طول تاریخ ضربه ای که اسلام و مسلمین از بی تقوایان سیاسی خورده است از بی تقوایان عبادی نخورده است.
وی بر رعایت تقوای اقتصادی در جامعه تاکید کرد و گفت: افرادی که در دستگاه های دولتی اعم از قوای مجریه، مقننه و قضائیه، اختیارات و امکاناتی در اختیارشان است باید تقوای اقتصادی و مالی داشته باشند و بدانند بیت المال امانت 80 میلیون نفر و یک ملت است.

** آتش فتنه با سیل خروشان مردم خاموش شد
خطیب جمعه بیرجند در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اغتشاشات اخیر در کشور گفت: آتش فتنه اخیر در کشور که جان، مال و مقدسات مردم را هدف قرار داد با سیل خروشان مردم در صحنه، خاموش شد و بساط فتنه گران را برچید.
حجت الاسلام مختاری یادآور شد: در این جریان فتنه گران به مقدسات مردم، مسجد، قرآن و پرچم جمهوری اسلامی اهانت کردند و جان و مال اشخاص و بیت المال را هدف قرار دادند.
وی از عموم مردم ایران و نیروی انتظامی که تلاش های زیادی برای مقابله با فتنه گران کردند قدردانی کرد، و افزود: ملت ایران در مراسم 9 دی و راهپیمایی اخیر در 14 دی ماه در محکومیت هنجارشکنان و اغتشاش گران، حماسه ای بزرگ خلق کردند.
به گفته وی، نیروی انتظامی و مردم خراسان جنوبی در جریانات اخیر، سربلند و پیروز بیرون آمدند و نگذاشتند که منافقان و فتنه گران کمترین اقدام و حرکتی را در این استان داشته باشند.
امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه حوادث اخیر در کشور دارای پیام هایی برای دوستان، دشمنان و تماشاچیان بی تفاوت بود اظهار کرد: هیچ کجای دنیا سراغ نداریم که آتش فتنه گران با حضور میلیونی مردم خاموش شود اما تحقق این مساله مهم را در نظام جمهوری اسلامی شاهد هستیم.
وی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی مردمی ترین نظام در دنیاست ، یادآور شد: مدعیان دموکراسی باید باور کنند که نظام مردم سالاری دینی که فتنه را با حضور مردم خاموش می کند به برکت اسلام ناب ، ایمان مردم و لایت فقیه می باشد اما دنیای غرب این نعمت ها محروم است.
حجت الاسلام مختاری از نظام جمهوری اسلامی به عنوان مقتدرترین نظام در دنیا نام برد و گفت: این نظام همواره در برابر غرب، صهیونیزم بین الملل و سران مرتجع عرب ایستاده و فتنه های مختلفی از جمله فتنه جبهه ملی، بنی صدر، کوتای نوژه ،تحریم های اقتصادی 40 ساله و ظالمانه ، جنگ تحمیلی، فتنه 88 و فتنه داعش و ... را پشت سر گذاشته است.
وی با بیان اینکه امروز ماهواره و شبکه های اجتماعی و مجازی، دین و ایمان مردم را هدف گرفته اند، اظهار کرد: بدترین خیانت به اسلام و مردم مسلمان این است که فضای مجازی را به نام آزادی در اختیار دشمن قرار دهیم اما هیچ مدیریت و کنترلی بر آن نداشته باشیم.
وی افزود: مولفه های اصلی اقتدار در نظام جمهوری اسلامی ، ایمان و حضور گسترده مردم، اسلام ناب و رهبری مورد اعتماد است که در راس کشور قرار دارد از این رو باید مسئولان همه این ها را قدر بدانند و کاری نکنند که اعتماد مردم سلب شود.
به گفته حجت الاسلام مختاری، اسلام و ولایت بسیار مهم است اما اگر حضور مردم در صحنه نباشد کربلا و مظلومیت اهل بیت (ع) پیش می آید لذا باید قدر حضور مردم ، ولایت و اسلام را بدانیم و همه با هم متحد و همدل این سه عنصر را هر چه بیشتر عمق و توسعه ببخشیم.
امام جمعه موقت بیرجند ادامه داد: یکی دیگر از پیام های اغتشاشات اخیر این است که برای چندمین بار ثابت شد که امریکا و اروپا قابل اعتماد نیستند و دشمن اسلام و ملت ایران هستند و شعارهای آنان درباره دفاع از حقوق بشر، آزادی همه دروغ و فریبی بیش نیست زیرا آنها به دنبال سلطه نامشروع بوده و برای رسیدن به خواسته خود از هیچ توطئه ای چشم پوشی نمی کنند.
وی گفت: همه ما شاهدیم در حوادث اخیر کشور، چطور امریکا و اروپا در حمایت از آشوبگران اشک تمساح ریختند و برخلاف عرف بین المللی در امور داخلی کشور مستقلی دخالت کردند، این درحالی است میلیون ها نفر در بحرین ، عراق ، سوریه، لیبی و افغانستان به خاک و خون کشیده می شوند اما دل سنگ آنان حتی به درد هم نمی آید.
حجت الاسلام مختاری با اشاره به اینکه در جریانات اخیر کشور باید اعتراض ها و گلایه های مردم را به چهار گروه تقسیم کرد افزود: نخستین گروه که جمعیت آنان به 10 درصد هم نمی رسد کسانی هستند که با اسلام مشکل دارند و تفکرشان ضد دینی است و دشمن همواره تلاش می کند افراد این گروه را زیاد کند.
وی ادامه داد: این افراد اگر قصد فتنه گری و آشوب را نداشته باشند به آنها کاری نداریم اما اگر بخواهند فتنه کنند و خون 200 هزار شهیدی که پای انقلاب اسلامی خون دادند پایمال کنند هر بار از این ملت سیلی محکمتری خواهند خورد.
امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه گروه دوم با انقلابی بودن نظام مشکل دارند گفت: گروه سوم مردمی هستند که مشکلات اقتصادی دارند و بیشتر روحانیان هم از این قشر می باشند که حق اعتراض این گروه را محترم می شماریم.
وی افزود: گروه چهارم، اعتراضات فرهنگی همه دلسوزان نظام و مردم متدین در اعتراض به فساد، بی عدالتی، پارتی بازی، حق و ناحق کردن و پایمال کردن حقوق مسلم مردم است که این اعتراض مقدس ترین نوع آن است.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
6054* خبرنگار و انتشار - پنجابی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.